Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er galskap å dusje daglig, mange dusjer 2x daglig. Da vasker dere bort sunne bakterier som skal være på huden for å beskytte oss. Det er også bevist at de som vasker ned huset for ofte får allergiske unger som lett får astma og ikke tåler en dritt. Selv vasker jeg meg nedentil, armhuler, ansikt, mellom tærne daglig, dusjer ca hver 14 dag. 

Anonymkode: 929fe...0d4

Jeg ER gal, men tror ikke det er relevant her. Jeg dusjer daglig fordi jeg skal ut blant folk, jobb og behandling. I helgene skal jeg ikke det, og da lar jeg være å dusje nå om dagen, for å spare penger.

Er strømprisen lav, dusjer jeg ofte, jeg elsker å dusje.

Anonymkode: 3d00f...52c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er galskap å dusje daglig, mange dusjer 2x daglig. Da vasker dere bort sunne bakterier som skal være på huden for å beskytte oss. Det er også bevist at de som vasker ned huset for ofte får allergiske unger som lett får astma og ikke tåler en dritt. Selv vasker jeg meg nedentil, armhuler, ansikt, mellom tærne daglig, dusjer ca hver 14 dag. 

Og bare for å legge til, jeg har ingen allergier, selv om jeg lever i et støvreir.

Anonymkode: 3d00f...52c

Skrevet

Minimum 1 gang om dagen

Anonymkode: 75378...39a

• Liker 1
Skrevet

Hver dag, spesielt før leggetid. Bare to minutter i dusjen, så føler jeg meg ren til å sove. 

Vasker håret 3 gng i uken, så dusjer ordentlig også.

Så 10 ganger pr uke. 

Anonymkode: 68ca0...efc

• Liker 1
Skrevet

Dusje? 

Anonymkode: 3209b...63b

• Liker 1
Skrevet

Tar en lang dusj 2 ganger i uken. Blir skikkelig frossen når jeg er ferdig og er for energikrevende til at jeg klarer mer. Men går ikke rundt og lukter av den grunn. Dame i 20 årene og lite aktiv.

Anonymkode: 1d490...384

Skrevet

Hver dag. Gikk 5 dager uten å dusje da vi var på hyttetur uten innlagt vann, og huden min ble ikke bedre av det, tvert imot. Jeg klødde over hele kroppen og følte meg ekkel. 

Anonymkode: 31778...843

• Liker 5
Gjest Chiroptera.
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så det eneste du ikke vasker daglig er lår, legger og mage? Da kan du like gjerne dusje. 

Skrevet

Nesten hver dag. Vasker håret to ganger i uka.

Anonymkode: 911ef...d44

Skrevet

Klutvask føles litt som «buss for tog».

Haha, beste kommentaren jeg har lest på lenge! Helt enig! 

• Liker 2
Skrevet

For å være ærlig synes jeg det er et styr å dusje, og rent personlig gir det meg ikke noe. Jeg dusjer og vasker håret 2-3 ganger i uka for å ikke lukte vondt ute blant folk. Men jeg skulle gjerne ha dusjet sjeldnere. Jeg bruker sjampo og balsam i håret, men ellers på kroppen blir jeg da ren uten såpe. Når jeg skyller ut sjampoen så renner det nedover resten av kroppen. Det er bare hvis jeg er synlig skitten jeg kanskje trenger såpe, og det er ytterst sjeldent. Jeg skulle egentlig ønske å kutte ned på bruken av sjampo, men det er vanskelig da hodebunnen min er vant til slik jeg gjør det nå.

Hva andre gjør får være opp til de. Vi er forskjellige og huden vår har ulike behov.

Anonymkode: b91a4...224

• Liker 2
Skrevet

Dusjer hver dag. Håret annenhver dag eller tredje dag, om jeg ikke skal noe spesielt.

Anonymkode: da332...d7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For å være ærlig synes jeg det er et styr å dusje, og rent personlig gir det meg ikke noe. Jeg dusjer og vasker håret 2-3 ganger i uka for å ikke lukte vondt ute blant folk. Men jeg skulle gjerne ha dusjet sjeldnere. Jeg bruker sjampo og balsam i håret, men ellers på kroppen blir jeg da ren uten såpe. Når jeg skyller ut sjampoen så renner det nedover resten av kroppen. Det er bare hvis jeg er synlig skitten jeg kanskje trenger såpe, og det er ytterst sjeldent. Jeg skulle egentlig ønske å kutte ned på bruken av sjampo, men det er vanskelig da hodebunnen min er vant til slik jeg gjør det nå.

Hva andre gjør får være opp til de. Vi er forskjellige og huden vår har ulike behov.

Anonymkode: b91a4...224

Blir du ren på kroppen uten såpe?  Vasker du deg aldri i baken eller på føttene en gang med såpe??

• Liker 1
Skrevet

Dusjer en gang i året, enten jeg trenger det eller ikke.

Anonymkode: 7dbd4...433

Skrevet

dusjer 6-7 ganger i uken. Håret her 3-4 dag.  Bruker ikke alltid såpe på hele kroppen men alltid under armer, nedentil og føtter.  Noe annet er ekkelt. 

Anonymkode: f3f7e...83f

Skrevet

Dusjer hver dag. Håret hver 2-3 dag. Føler meg ekkel om jeg går en hel dag uten å ha dusja.. 

Skrevet

Annenhver dag

Anonymkode: 6acb5...380

Skrevet

Har et par venner som dusjer noen ganger i uken og klutevasker seg ellers. Som påstår at de ikke trenger det. Vel, alle klærne dems har en eim, går jeg på do etter de så lukter det gammelt underliv. Akkurat som det setter seg på alt, fordi du er sånn semi ren stort sett.

Anonymkode: 66370...0b6

• Liker 1
Skrevet

kilder til sunne bakterier på huden som beskytter, og vask av hus og allergi/ astma? 

Anonymkode: 66666...860

Akkurat det lærte jeg for over 30 år siden, så det er ikke akkurat ny lærdom at vi vasker oss syke både på kroppen og omgivelsene våre. 

Anonymkode: 834c0...ca9

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...