Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er galskap å dusje daglig, mange dusjer 2x daglig. Da vasker dere bort sunne bakterier som skal være på huden for å beskytte oss. Det er også bevist at de som vasker ned huset for ofte får allergiske unger som lett får astma og ikke tåler en dritt. Selv vasker jeg meg nedentil, armhuler, ansikt, mellom tærne daglig, dusjer ca hver 14 dag. 

Anonymkode: 929fe...0d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver dag når jeg skal treffe folk. Ellers så sjelden som mulig. Men alltid en daglig kort skylling  med såpe down under.

Skrevet

Dusjet sist i desember

Anonymkode: 57432...467

• Liker 1
Skrevet

Til jul 

Anonymkode: 2193e...75a

• Liker 2
Skrevet

Dusjer hver morgen. På fredager bruker jeg også å dusje en gang på ettermiddagen. Har fin og myk hud selv om jeg aldri smører meg. Ikke har jeg dårlig immunforsvar heller.

Anonymkode: e366a...e9b

• Liker 2
Skrevet

Hver eneste dag. Folk som ikke gjør det gjør det bevisst i en prosess for å virke avtennende for en evt. partner. 

• Liker 4
Skrevet

Dusjer til vanlig ca et par ganger i uka, tar en ekstra dusj dersom jeg skal omgås folk over tid eller tett på (kino, tannlegen, flytur osv).

Anonymkode: dfe34...a62

• Liker 2
Skrevet

Annenhver dag til hver tredje dag, sjelden gang hver fjerde dag. Avhenger av om jeg skal møte noen, skal ut feks (dusjer og vasker håret om jeg skal i selskap selv om det skulle være 2 dager på rad), om jeg har gjort noe så jeg ble svett osv.. Vasker meg litt nedentil, under armene og i fjeset utenom dusj. Jeg er ikke så aktiv i hverdagen og er ikke masse ute så blir jo ikke særlig svett eller skitten.

Anonymkode: 53888...219

• Liker 1
Skrevet

Hver dag, men håret bare annenhver dag. Hadde følt meg ekkel uten. Klutvask føles litt som «buss for tog».

Anonymkode: 8462a...4ff

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er galskap å dusje daglig, mange dusjer 2x daglig. Da vasker dere bort sunne bakterier som skal være på huden for å beskytte oss. Det er også bevist at de som vasker ned huset for ofte får allergiske unger som lett får astma og ikke tåler en dritt. Selv vasker jeg meg nedentil, armhuler, ansikt, mellom tærne daglig, dusjer ca hver 14 dag. 

kilder til sunne bakterier på huden som beskytter, og vask av hus og allergi/ astma? 

Anonymkode: 66666...860

Skrevet

1 gang om dagen eller annenhver dag.. kanskje det går 2 dager en sjelden gang, om jeg bare er hjemme..

De som ikke dusjer eller pusser tenner ofte nok til å alltid være fresh er for meg forferdelig ekle. Jobber i dagligvare og det er enkelte kunder man må holde pusten for fra de kommer inn i butikken og til stanken er luftet ut. De samme som lukter hver gang, så man lurer jo på om de aldri vasker seg.

Men også folk på fylla som fester i dagevis uten å vaske seg er jævlig ekkelt.

Anonymkode: 9931a...360

Skrevet

Jeg regner med at du hverken trener eller har en jobb der du blir svett? Det hjelper ikke vaske bare litt med en klut under armene når du blir skumsvett over hele kroppen. Så hvorfor tenker du at du er mye sunnere enn de som dusjer hver dag når du ikke trener? 

Anonymkode: d58b1...391

Skrevet

Som regel 3 ganger om dagen. 

Anonymkode: 60197...691

• Liker 1
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dusjer på søndager

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hver dag, men håret bare annenhver dag. Hadde følt meg ekkel uten. Klutvask føles litt som «buss for tog».

Anonymkode: 8462a...4ff

😆 buss for tog, godt sagt! Dusjer selvfølgelig hver dag. 

• Liker 1
Skrevet

Dusjer hver morgen. Vasker hår annenhver dag. Men gnikker ikke inn hele huden med såpe 🙂

Anonymkode: db8a7...75a

• Liker 1
Skrevet

Dusjer kroppen kjapt hver morgen før jobb, føles utenkelig for meg å gå på jobb uten å dusje spesielt etter barn, nattamming osv. Er selv veldig sensitiv på lukt og lukter med en gang om folk har dusjet eller lukter søvn, mensen, uvasket hodebunn osv. Jeg vasker håret ca hver tredje dag. 

Anonymkode: 36a28...3a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...