Gå til innhold

Hvorfor sveiper gutter " Ja " på alt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at de fleste kvinner på Tinder er der for å promotere sine diverse sosiale medier (mest Instagram) - de fleste ser ganske like ut. Filtrerer man vekk dem samt de asiatiske bottene så er det faktisk ganske få jeg sveiper til høyre på..

Er uansett ikke så fan av tinder og andre lignende apper. Virker som om folk får en "bruk og kast" mentalitet ovenfor andre mennesker.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her er jeg , i løpet av 7 døgn på tinder har over  4 tusen  trykket liker på meg. Det har jo helt av. Og alle jeg trykker liker på har allede likt meg. Men i det virkelige liv ville under halvparten av disse sett 2 ganger på meg når jeg kommer gående. det er jeg helt sikkker på. Så bør jeg regne med at over 80% av disse guttene kun har trykket liker på meg uten å se bildene mine en gang? grunnet til at jeg kunne se at det var over 4 tusen var fordi jeg kjøpte meg gold. Er det veldig mye feltrykking innpå der? 

Anonymkode: e54ff...e7c

Er bildene representativt av deg? Altså uten filter, redigert, nye, oppdaterte bilder? Har du bilder som viser hele deg, ikke bare ansikt? 

Dette viser tinderopplevelsen til mann vs. kvinne. Da høres det ut som du har en liten sorteringsjobb å gjøre. 

Tror nok menn sveiper til høyre mangfoldige fler ganger enn kvinner som er mye mer selektive. 

Anonymkode: 5403d...162

Skrevet

Incelsa liker jo å hevde at kun 20% av menn har sjans på kvinner. Så da er vel 80% av liksene dine fra disse desperate uten standard, og 20% de som har standarder og genuint liker deg.

Hvordan skille dem ut? Aner ikke. Lykke til! 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Menn kaster ut det største garnet som finnes, og håper flest mulig setter seg fast i det.

Menn kaster ut det største garnet som finnes, og håper noen som helst setter seg fast i det.

Og er det så rart å ønske seg en kjæreste da?

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har i perioder ikke fått likes på Tinder og jeg er dame. Pleier å ha gull for å kunne se hvem som har likt meg. Jeg har enda ikke tatt selvmord på grunn av for få likes. Nå har jeg nettopp reaktivert profilen min og har i løpet av den tiden fått kanskje 300 likes og det er inkludert en helgetur til annen del av landet

300 likes er ekstremt mange flere enn 0

Anonymkode: f4603...22c

• Liker 1
Skrevet

Jeg testet en gang dette på Tinder. La mye tid i å lage en seriøs og gjennomtenkt profil. Det var lite endring å merke på antall matcher. Så gjorde jeg et eksperiment, profilen var den samme, men jeg byttet ut bildene mine med bilder av en skikkelig kjekkas. Tok ikke mange minuttene før det begynte å hagle inn med likes fra damene. Damene er mer opptatt av utseende enn de vil innrømme. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Menn kaster ut det største garnet som finnes, og håper noen som helst setter seg fast i det.

Og er det så rart å ønske seg en kjæreste da?

Ja? Det er jo akkurat det jeg sier. Og om du hadde tatt deg bryet med å lese resten av innlegget mitt også, hadde du sett hva jeg skrev angående de som faktisk ønsker seg en kjæreste. 

Anonymkode: 31bd9...4bc

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja? Det er jo akkurat det jeg sier. Og om du hadde tatt deg bryet med å lese resten av innlegget mitt også, hadde du sett hva jeg skrev angående de som faktisk ønsker seg en kjæreste. 

Premisset ditt er at menn lettere hadde fått kjæreste på tinder om de var mer kresne. Og ikke sveipet alle til høyre. Men du aner ikke hvor umulig det er for menn på tinder med mindre de har et bra utseende.

Ja kjekke menn burde vært mer kresne på tinder, da ville det og blitt lettere for andre menn. Men hvorfor skulle de være mer kresne?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Premisset ditt er at menn lettere hadde fått kjæreste på tinder om de var mer kresne. Og ikke sveipet alle til høyre. Men du aner ikke hvor umulig det er for menn på tinder med mindre de har et bra utseende.

Ja kjekke menn burde vært mer kresne på tinder, da ville det og blitt lettere for andre menn. Men hvorfor skulle de være mer kresne?

Nei, det var ikke premisset mitt. Folk eier jo ikke leseforståelse. 

Poenget mitt var at hvis menn viste seg fra sin absolutt beste side på Tinder, herunder skikkelige bilder og en ærlig tekst, da ville livet blitt enklere på sjekkemarkedet. Slik det er nå, er det - veldig generalisert sagt - enten gutta i baris eller på en fjelltopp, eller sulliker som tar bilde mens de ser trist NED i kamera, og har caps som skjuler resten, eventuelt bare av bilen sin. Og enten null tekst, eller noe seksuelt. Hvem skal dette appellere til?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Merkelig påstand, hvis du mener at kjekke menn ikke er kresne?  Om de kjekkeste 20prosent av oss bare forsvinner fra Tinder,  så ville det fremdeles være mange ganger så mange menn som kvinner der,  og du ville kanskje ikke merket forskjell.  

Anonymkode: 82368...288

Skrevet

Mange menn liker rubbel og bit, og mange gjør det ikke. Man vet overhodet ikke hvor mange reelle likes det er snakk om, og så er det naturligvis en høy andel av mennene som kun vil ha sex med deg. 

• Liker 1
Skrevet

Å være stygg dame på tinder anbefales heller ikke. Interessant at menn tror det er så fantastisk å være kvinne på tinder. Det er fantastisk å være en vakker kvinne på tinder, i den grad man kan snakke om tinder i gode ordlag. Kan man ikke bare innse at både menn og kvinner er opptatt av det ytre? Det er jo førsteinntrykket. Det er bare sånn det er.

Anonymkode: 96b7c...d4e

• Liker 2
Skrevet

Her er en bra video som kanskje forklarer litt...

En annen ting er at det er 2-3 ganger flere menn enn kvinner så det er mange om beinet. Sannheten er trist, spesielt for menn, men slik er det.

Anonymkode: 66e75...e4a

Skrevet

Det er en myte at det bare skjer med menn. Jeg er en kvinne med et normalt utseende. Jeg er nok ganske selektiv i hvem jeg sveiper ja på, og derfor får jeg ikke kjempemange matcher. Jeg velger ikke bare de peneste mennene, men trykker ja på de som ser snille og ordentlige ut. Men problemet er at de fleste menn sveiper ja på absolutt alle damer, til og med de peneste mennene gjør det. Men de gidder ikke å kontakte først og bare samler på matcher. Det er bare noen få menn av de jeg matcher med som faktisk skriver til meg, og flesteparten er bare ute etter et ligg. Hvis jeg skriver først til en mann så gidder han som regel ikke svare, eller så svarer han kort eller gjester. 

Det er veldig vanskelig å finne en mann som er interessert i noe mer enn sex, og veldig få inviterer ut på date. Så nei ikke enkelt for en helt vanlig dame som meg heller.

Anonymkode: 5de1b...af4

• Liker 3
Skrevet
RedPimpernell skrev (På 20.11.2021 den 19.45):

Jeg testet en gang dette på Tinder. La mye tid i å lage en seriøs og gjennomtenkt profil. Det var lite endring å merke på antall matcher. Så gjorde jeg et eksperiment, profilen var den samme, men jeg byttet ut bildene mine med bilder av en skikkelig kjekkas. Tok ikke mange minuttene før det begynte å hagle inn med likes fra damene. Damene er mer opptatt av utseende enn de vil innrømme. 

Greia til Tinder er jo valg basert på utseende, så jeg vil ikke si det eksperimentet ditt beviser så veldig mye. 

Anonymkode: 66f2c...b81

Skrevet

4000 på 7 døgn :ohmy:

Jeg har 1100, på en knapp måned. Har matchet med 20 stk, INGEN av de skriver. Og jeg har skrevet til dem alle. Så ja, jeg lurer også på hvorfor menn bare sveiper helt vilt. De er jo ikke interessert i å matche med noen. 

• Liker 1
Skrevet
miss summers skrev (5 minutter siden):

4000 på 7 døgn :ohmy:

Jeg har 1100, på en knapp måned. Har matchet med 20 stk, INGEN av de skriver. Og jeg har skrevet til dem alle. Så ja, jeg lurer også på hvorfor menn bare sveiper helt vilt. De er jo ikke interessert i å matche med noen. 

Kan jeg spørre om alderen din? Jeg er en dame på 37 år og fikk 1300 likes på 4 måneder. Jeg har skjult kortet mitt nå, er synlig bare av og til. Jeg tør ikke matche med de kjekkeste for er redd det skal bli kleint og at de er ute etter et knull. Jeg tar meg veldig god tid, men er ferdig med barn da (2 stk. 50%), så ingenting haster. 

Anonymkode: f8721...25a

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er en myte at det bare skjer med menn. Jeg er en kvinne med et normalt utseende. Jeg er nok ganske selektiv i hvem jeg sveiper ja på, og derfor får jeg ikke kjempemange matcher. Jeg velger ikke bare de peneste mennene, men trykker ja på de som ser snille og ordentlige ut. Men problemet er at de fleste menn sveiper ja på absolutt alle damer, til og med de peneste mennene gjør det. Men de gidder ikke å kontakte først og bare samler på matcher. Det er bare noen få menn av de jeg matcher med som faktisk skriver til meg, og flesteparten er bare ute etter et ligg. Hvis jeg skriver først til en mann så gidder han som regel ikke svare, eller så svarer han kort eller gjester. 

Det er veldig vanskelig å finne en mann som er interessert i noe mer enn sex, og veldig få inviterer ut på date. Så nei ikke enkelt for en helt vanlig dame som meg heller.

Anonymkode: 5de1b...af4

Deler denne opplevelsen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan jeg spørre om alderen din? Jeg er en dame på 37 år og fikk 1300 likes på 4 måneder. Jeg har skjult kortet mitt nå, er synlig bare av og til. Jeg tør ikke matche med de kjekkeste for er redd det skal bli kleint og at de er ute etter et knull. Jeg tar meg veldig god tid, men er ferdig med barn da (2 stk. 50%), så ingenting haster. 

Passert 40. 

Skrevet
miss summers skrev (1 minutt siden):

Passert 40. 

Du fikk jo mange flere likes enn meg på kortere tid, så alder er virkelig ikke alt, selv om mange tror det 😅 

Skrevet

Jeg kan se mange grunner til det. Den mest åpenbare er at de fleste menn får fryktelig få likes, og derfor kaster bort mye tid ved å vurdere ørten profiler der kanskje 1/500 vil gi en like.

Så er det jo også sånn at nesten alle kvinner på Tinder mangler tekst, og bildene følger stort sett samme mal. De peneste får også mest eksponering. Det eneste man har å gå etter er altså relativt lite personlige bilder, så man klikker da liker om man synes vedkommende er pen nok til å ville vite mer. De fleste er det, og så lenge personlighet og interesser ikke kommer frem er det liten grunn til å utelukke noen.

Videre skjules ca. halvparten av likes når man ikke har gull, så bare det gjør at man er nødt til å bruke større garn for å i det hele tatt få opp et lite antall til vurdering.

Så er det jo sånn at Tinder forsterker alt, så en populær mann vises til flere mens gjennomsnittsmannen og under knapt blir vist fram etter første dag. Da må man jo bare kjøpe så mange lodd som mulig ettersom de fleste av loddene ikke engang er med i trekninga uansett.

Anonymkode: ff57c...db2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...