Gå til innhold

Mindre ømme pupper enn vanlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 5 dpo. Pleier ofte å ha veldig ømme pupper mellom EL og IKM. Puppene er litt ømme nå også, men langt nær så ille som de var forrige syklus feks. Da var det ille. 

Er det noen som har opplevd å få mindre ømme pupper enn vanlig etter eggløsning og fått positiv test? 

Anonymkode: 1783b...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en fersk tråd lenger ned på siden med samme spørsmål: her

Konklusjonen er vel at puppene kan være ømme, veldig ømme eller ikke ømme i det hele tatt og du kan få positiv test :vetikke:

Selv ble jeg skuffet da de ble ømme som alltid denne på og tenkte det var et dårlig tegn. Nå skal jeg prøve å ikke tenke over hvordan de puppene oppfører seg i det hele tatt fremover 🙈

Anonymkode: 1edc7...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde INGEN ømme pupper denne syklus, for første gang etter 1,5 års prøving. Var ikke gravid, mensen kom i går. Men tror det er et Ok tegn, at det kan bety progesteron verdiene er bra. For dette er også første syklus uten noen form for spotting etter el eller før mens. Null spott, bare rett på mens på 15 dpo. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (21 minutter siden):

Hadde INGEN ømme pupper denne syklus, for første gang etter 1,5 års prøving. Var ikke gravid, mensen kom i går. Men tror det er et Ok tegn, at det kan bety progesteron verdiene er bra. For dette er også første syklus uten noen form for spotting etter el eller før mens. Null spott, bare rett på mens på 15 dpo. 😊

Jeg trodde ømme pupper var et tegn på progesteron-økning? Men blir så forvirra. Jeg hadde så og si alltid ømme pupper etter EL de første 6-7 pp, men da hadde jeg kort lutealfase og gynekolog var usikker på om jeg i det hele tatt hadde el (blodprøve viste lave progesteron verdier). Så ble jeg satt på Letrozol, og har nå gått 4 runder med det, og blodprøvene viser at jeg har hatt el og fine progverdier. Men puppene har ikke vært ømme én dag i noen av periodene!! Så det er ikke lett å bli klok på dette..🙄

Anonymkode: 6de2d...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg trodde ømme pupper var et tegn på progesteron-økning? Men blir så forvirra. Jeg hadde så og si alltid ømme pupper etter EL de første 6-7 pp, men da hadde jeg kort lutealfase og gynekolog var usikker på om jeg i det hele tatt hadde el (blodprøve viste lave progesteron verdier). Så ble jeg satt på Letrozol, og har nå gått 4 runder med det, og blodprøvene viser at jeg har hatt el og fine progverdier. Men puppene har ikke vært ømme én dag i noen av periodene!! Så det er ikke lett å bli klok på dette..🙄

Det har jeg også alltid trodd. Helt til jeg leste at østrogendominans gav ømme pupper. Da ble jeg usikker. Og så nå denne syklusen med ingen ømme pupper men null spotting. Vanligvis spotter jeg litt. (Men har alltid normal lang lutealfase alltid mens på 15 dpo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap hadde jeg helt enormt vonde pupper fra ca 9 dpo. Var da gravid, og det varte i flere uker. 

Nå er jeg gravid igjen og har ikke hatt antydning til ømhet. Det kan variere fra gang til gang 😊

Anonymkode: 42a9a...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laura80 skrev (18 timer siden):

Det har jeg også alltid trodd. Helt til jeg leste at østrogendominans gav ømme pupper. Da ble jeg usikker. Og så nå denne syklusen med ingen ømme pupper men null spotting. Vanligvis spotter jeg litt. (Men har alltid normal lang lutealfase alltid mens på 15 dpo)

Da er det jammen ikke lett å vite hva man skal tro! Tror jeg bare må slutte å lete etter tegn. Det er jo tydeligvis forskjellig fra syklus til syklus og person til person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...