AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #21 Del Skrevet 18. november 2021 Leggingen er så dritt. Vår på 3 år har vært vanskelig å legge så lenge hun har levd og vi blir sprø. Vi er heldigvis to så vi kan avlaste når det blir for ille, men vi har også en 4 mnd gammel baby som fremdeles har mye kveldsuro, så ingen får fri noensinne og man blir jo gal og vil bare løpe vekk. Men man må jo passe på disse barna da. Med baby er det lettere enn med større barn, baby kan man jo bare gå rundt med i bæresele i timesvis. Når man holder på å miste det helt så driter man i rutiner, da må man bare overleve. Jeg plages ikke veldig av verken gråt eller tøysing og tulling, det er det at hele kvelden forsvinner og jeg/vi aldri får egentid som er verst. Anonymkode: e8278...76a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #22 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Leggingen er så dritt. Vår på 3 år har vært vanskelig å legge så lenge hun har levd og vi blir sprø. Vi er heldigvis to så vi kan avlaste når det blir for ille, men vi har også en 4 mnd gammel baby som fremdeles har mye kveldsuro, så ingen får fri noensinne og man blir jo gal og vil bare løpe vekk. Men man må jo passe på disse barna da. Med baby er det lettere enn med større barn, baby kan man jo bare gå rundt med i bæresele i timesvis. Når man holder på å miste det helt så driter man i rutiner, da må man bare overleve. Jeg plages ikke veldig av verken gråt eller tøysing og tulling, det er det at hele kvelden forsvinner og jeg/vi aldri får egentid som er verst. Anonymkode: e8278...76a Så kjipt at det fortsatt er styr Det der er marerittet mitt. Er sterkt tvilende til å få flere barn på grunn av det der, bare ser for meg hvor sprø jeg blir om jeg skal legge en småttis og et spedbarn alene😳 Huff. Dere er tøffe som står i det (ikke at man har så mye valg men lell😅). Anonymkode: b1fab...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 18. november 2021 #23 Del Skrevet 18. november 2021 Hva jeg gjør? Legger ungen ved siden meg i min seng på armen min, og synger. Fungerer ikke det, og han fortsetter å bare hyle og jeg kjenner jeg begynner å bli veldig sint/frustrert, så legger jeg han trygt tilbake i sin egen seng. Deretter går jeg vekk fra rommet litt. Henter meg et glass vann feks, teller til ti etc. Tar rett og slett enn bitte liten time out så jeg ikke lar frustrasjon gå utover ungen. Så går jeg tilbake, og fortsetter å roe ned . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #24 Del Skrevet 18. november 2021 Om det ble lange våkestrekk på natta måtte jeg legge babyen fra meg et øyeblikk, la ham skrike kanskje 1-2 minutt for å hente meg inn ved å drikke litt vann/spise noe for å få opp blodsukkeret (frukt, godteri...). Da våkna jeg, selvfølgelig vanskeligere å sove etterpå, men det er så jævlig å være trøtt når babyen aldri vil sovne! Anonymkode: 371a0...b71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #25 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg får prøve det. Setter noen ganger på musikk. Kanskje det hadde hjulpet meg å slappe mer av. 9mnd Så lei meg for at jeg fortsatt ikke har knekt koden. Legging går bra hvis hun blir trøtt nok, men kan ikke holde henne så seint oppe hver kveld. Litt sutring går bra, men når det blir hylgråt så får jeg helt hetta. Anonymkode: b1fab...43e Kan virke som om dette er problemet, at du legger henne før hun er ordentlig trøtt? Hvorfor kan du ikke utsette legging til hun faktisk er trøtt og klar for å sove? Unger må ikke legge seg kl 19, mange som ikke er trøtte nok da. Anonymkode: e63de...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #26 Del Skrevet 19. november 2021 Koker aldri over. Har ikke sinneproblemer Anonymkode: c59e0...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #27 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Koker aldri over. Har ikke sinneproblemer Anonymkode: c59e0...6c0 «Koker aldri over. Har ingen sjel» Anonymkode: a1a1a...381 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #28 Del Skrevet 19. november 2021 Vent med legging til den er trøtt og legg den i din seng så du kan slappe av ved siden av. Ingen grunn til å holde på med noe som ikke fungerer hvis tid og sted er det som er feil for babyen. Anonymkode: 2fac4...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #29 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan virke som om dette er problemet, at du legger henne før hun er ordentlig trøtt? Hvorfor kan du ikke utsette legging til hun faktisk er trøtt og klar for å sove? Unger må ikke legge seg kl 19, mange som ikke er trøtte nok da. Anonymkode: e63de...66c Det er mulig timingen blir feil, men hun virker ofte så trøtt og sur. Det gjelder til dupper også, men da er det lettere å avbryte og vente litt. Hvis vi utsetter leggetid så er jeg redd det blir for kort natt, vi må ofte opp tidlig pga. jeg skal på jobb. Men kanskje heller det enn at det blir en kamp. Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #30 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Koker aldri over. Har ikke sinneproblemer Anonymkode: c59e0...6c0 Så fint. Er du født sånn eller har du blitt sånn? Ingen råd å komme med, bare hovering? Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #31 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vent med legging til den er trøtt og legg den i din seng så du kan slappe av ved siden av. Ingen grunn til å holde på med noe som ikke fungerer hvis tid og sted er det som er feil for babyen. Anonymkode: 2fac4...426 Hun virker egentlig trøtt, gnir seg i øynene og sutrer. Men ja, noen ganger er det dødfødt og jeg burde bare gi opp og prøve igjen senere. Bare redd for at det blir uvaner av det. Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #32 Del Skrevet 19. november 2021 Snakk med helsesøster og få råd om søvnrutiner😊 For oss hjalp det veldig at helsesøster sa at det ikke er skadelig for baby å ligge og gråte så lenge mamma eller pappa er i rommet. Og nå hører jeg på gråten hennes at hun bare er frustrert fordi hun vil bysses i søvn. I tillegg gråter hun ikke like mye ved legging nå som for en uke siden, da vi startet å endre rutine. Vi prøver å lære henne å finne søvnen selv, ved å sitte ved sengen og trøste, men ikke ta henne opp. Første kveld tok det en time, nå tar det ca 20 minutter før hun sovner selv, og ikke hylgråter hun som hun gjorde før, nå er det bare litt sutring før godlydene kommer. Anonymkode: a100f...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå