AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #1 Del Skrevet 18. november 2021 Noen ganger... så er leggingen bare så drit. Eller når babyen våkner om natta. Grining og styr. Og jeg blir frustrert og babyen blir mer oppkavet fordi jeg blir stressa. Jeg har så lite å gå på når jeg er sliten fra før. Jeg får sånn trang til å stikke av for å roe meg ned, men det kan jeg ikke alltid for ofte er jeg alene og jeg kan ikke la babyen ligge og gråte seg i søvn heller. Må bare stå i det liksom. Jeg vil ikke skade babyen min så jeg klyper meg heller til blods. Hvis mannen min er hjemme så får jeg han til å overta lenge før jeg kommer til det punktet, men det er ikke alltid han er hjemme. Dette her går ikke, jeg må lage en kriseplan så jeg kan håndtere de situasjonene bedre. Hva gjør du når det blir for mye for deg, men du ikke har noen til å avlaste? Hvordan får du dere ut av situasjonen? Eller hvordan unngå å havne der i utgangspunktet?🙃 Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #2 Del Skrevet 18. november 2021 Dere kan forresten spare dere for "sånne som deg burde ikke fått barn"-kommentarene, jeg hadde selvfølgelig ikke fått barn hadde jeg visst hvor ræva mamma jeg kom til å bli. Anonymkode: b1fab...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Del Skrevet 18. november 2021 Lydbok på øret har hjulpet meg en del ganger. Anonymkode: f8926...4e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #4 Del Skrevet 18. november 2021 Hvor gammel er babyen? Hvis den er veldig liten ville jeg gitt opp mange prinsipper og lagt barnet i babynest i min seng. Masse nærhet for babyen og mulighet for å ligge og hvile selv samtidig. Og ikke tenke på andre ting du egentlig har mer lyst til. On noen ganger kan babyen gråte litt. Ikke kjempelenge, men kanskje et minutt? Bare for å se om den kanskje roer seg av seg selv innimellom. Anonymkode: 91dc7...7e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Del Skrevet 18. november 2021 Her var det hørselvern og gyngestol som funket. Rigga til med puter og dyne i stolen, og kunne ligge slik med baby i armene hele natta lang. Det fikk meg gjennom det på et vis. Nå finnes det jo støydempende headset, hvor du kan koble til spotify osv., og det tenker jeg må være gull verdt. Da kan du høre musikk, podcast, lydbok eller bare ha det stille. Min mann har et slikt han bruker på flyturer, men det kosta noen tusen. De er dritgode, og kan nesten sammenlignes med et godt hørselvern. Jeg kunne bruke hørselvern selv om det ikke var gråt hele tida eller høy gråt, men bare det å ha noe som ga et lett press mot hodet og lagde en litt sånn "dump" lyd mot ørene, roet meg ned. Alt ble liksom dempet, all lyd, inntrykk osv. Anonymkode: fc685...659 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Del Skrevet 18. november 2021 Trolleinnlegg på KG. Anonymkode: 68b91...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Noen ganger... så er leggingen bare så drit. Eller når babyen våkner om natta. Grining og styr. Og jeg blir frustrert og babyen blir mer oppkavet fordi jeg blir stressa. Jeg har så lite å gå på når jeg er sliten fra før. Jeg får sånn trang til å stikke av for å roe meg ned, men det kan jeg ikke alltid for ofte er jeg alene og jeg kan ikke la babyen ligge og gråte seg i søvn heller. Må bare stå i det liksom. Jeg vil ikke skade babyen min så jeg klyper meg heller til blods. Hvis mannen min er hjemme så får jeg han til å overta lenge før jeg kommer til det punktet, men det er ikke alltid han er hjemme. Dette her går ikke, jeg må lage en kriseplan så jeg kan håndtere de situasjonene bedre. Hva gjør du når det blir for mye for deg, men du ikke har noen til å avlaste? Hvordan får du dere ut av situasjonen? Eller hvordan unngå å havne der i utgangspunktet?🙃 Anonymkode: b1fab...43e Jeg forstår deg! Slo meg blå på låret under legging av og til. Du er ikke en ræva mamma av den grunn! Anonymkode: a1a1a...381 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Støydempende headset. Og, om samsoving hjelper barnet å sove godt og lengre, så er ikke det dumt. Ikke tenk at du er en dårlig mamma. At søvnmangel fører til irritasjon er godt dokumentert. Er ikke far hjemme og kan overta når du føler det blir mye, så gjør du det du kan for å dempe stresset. At du er bevisst på når du kjenner at det er på vei til å koke over er kjempeflott! Da kan du ta tak i det før det faktisk koker over. Headset er et absolutt must. Demper du barnegråten (som vi kvinner er biologisk laget for å reagere på), så vil det ta vekk en del av stresset. Da blir det lettere å roe ned barnet også, om du er roligere. Anonymkode: 681b8...9b7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Lydbok på øret har hjulpet meg en del ganger. Anonymkode: f8926...4e1 Jeg får prøve det. Setter noen ganger på musikk. Kanskje det hadde hjulpet meg å slappe mer av. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor gammel er babyen? Hvis den er veldig liten ville jeg gitt opp mange prinsipper og lagt barnet i babynest i min seng. Masse nærhet for babyen og mulighet for å ligge og hvile selv samtidig. Og ikke tenke på andre ting du egentlig har mer lyst til. On noen ganger kan babyen gråte litt. Ikke kjempelenge, men kanskje et minutt? Bare for å se om den kanskje roer seg av seg selv innimellom. Anonymkode: 91dc7...7e0 9mnd Så lei meg for at jeg fortsatt ikke har knekt koden. Legging går bra hvis hun blir trøtt nok, men kan ikke holde henne så seint oppe hver kveld. Litt sutring går bra, men når det blir hylgråt så får jeg helt hetta. Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her var det hørselvern og gyngestol som funket. Rigga til med puter og dyne i stolen, og kunne ligge slik med baby i armene hele natta lang. Det fikk meg gjennom det på et vis. Nå finnes det jo støydempende headset, hvor du kan koble til spotify osv., og det tenker jeg må være gull verdt. Da kan du høre musikk, podcast, lydbok eller bare ha det stille. Min mann har et slikt han bruker på flyturer, men det kosta noen tusen. De er dritgode, og kan nesten sammenlignes med et godt hørselvern. Jeg kunne bruke hørselvern selv om det ikke var gråt hele tida eller høy gråt, men bare det å ha noe som ga et lett press mot hodet og lagde en litt sånn "dump" lyd mot ørene, roet meg ned. Alt ble liksom dempet, all lyd, inntrykk osv. Anonymkode: fc685...659 Det høres fornuftig ut, godt tips. Jeg må bli flinkere til å skjerme meg fra lyd. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Støydempende headset. Og, om samsoving hjelper barnet å sove godt og lengre, så er ikke det dumt. Ikke tenk at du er en dårlig mamma. At søvnmangel fører til irritasjon er godt dokumentert. Er ikke far hjemme og kan overta når du føler det blir mye, så gjør du det du kan for å dempe stresset. At du er bevisst på når du kjenner at det er på vei til å koke over er kjempeflott! Da kan du ta tak i det før det faktisk koker over. Headset er et absolutt must. Demper du barnegråten (som vi kvinner er biologisk laget for å reagere på), så vil det ta vekk en del av stresset. Da blir det lettere å roe ned barnet også, om du er roligere. Anonymkode: 681b8...9b7 Ja, det blir jo en ond sirkel når jeg blir stressa og hun girer seg opp. Blir bare så trist og skamfull over hvordan jeg reagerer. Kjempeekkelt å oppleve Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Del Skrevet 18. november 2021 Ikke vær så hard mot deg selv. Kombinasjonen av å være veldig sliten og trøtt og barnegråt kan faktisk være drittøft. Ta meg feks, som går for å være verdens mest tålmodige menneske, takler ikke langvarig gråt og sutring jeg heller og spesielt når jeg er dritsliten fra før. Gode tips her om headsett, lydbok, fokus et annet sted mens du står i det. Anonymkode: 3e880...f79 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg forstår deg! Slo meg blå på låret under legging av og til. Du er ikke en ræva mamma av den grunn! Anonymkode: a1a1a...381 Huff, godt/leit å høre at jeg ikke er alene om det der... Føles helt forferdelig Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #13 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg har noen ganger bare gått ut av rommet for å lukke øynene og puste. Ikke lenge, bare nok til at det roer seg litt inni meg. Og støtter lydbok, musikk osv. for å gjøre ting lettere. Det går over..ish. Legging tar fortsatt en evighet her etter tre år, men det er ikke hylskriking i hvert fall. Mer bølling. Anonymkode: 416bc...31e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #14 Del Skrevet 18. november 2021 Ikke mitt tips, men søstra mi pleide å putte i ørepropper med musikk på mens hun bysset på skrikungen x) Anonymkode: c16db...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #15 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det høres fornuftig ut, godt tips. Jeg må bli flinkere til å skjerme meg fra lyd. Ja, det blir jo en ond sirkel når jeg blir stressa og hun girer seg opp. Blir bare så trist og skamfull over hvordan jeg reagerer. Kjempeekkelt å oppleve Anonymkode: b1fab...43e Jeg forstår deg veldig godt. Har dere slitt med søvn hele tiden? Vi gjorde det, slet lenge med søvn. Søvn ble en trigger for meg, det var et stressmoment fra han var født og det vedvarte til han var 1,5 år. Både jeg og faren assosierte soving med stress og vi klarte ikke slappe av selv når det begynte å løsne. Så det trigget oss veldig og vi reagerte helt tullete. Du er ikke alene om å reagere slik. Anonymkode: a1a1a...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #16 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg tenker faktisk at babyen har skadet seg og gråter fordi han har vondt, om jeg ikke helt veit grunnen. Eldste barn med språk som kan fortelle hva som er galt, er det jo "lettere" å trøste når du vet hvorfor du trøster. Og vet man ikke, får man finne på noe. Mareritt, vondt i magen, tett i nesa. Selvsagt, vet du hva det er og det kan fikses, gjør man jo det. Anonymkode: 0cdaf...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsepims Skrevet 18. november 2021 #17 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg hadde på radioen, men uten headset. P7 klem.. så lavt at man såvidt kunne høre hva som ble spilt. Ikke kast bort energi på ting du ikke må gjøre. Legg lista lavere til du selv er mer ovenpå. Få deg en solid tur i skogen, dagslys gjør under for både liten og stor 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Del Skrevet 18. november 2021 Har ei på 8 mnd. Sliter mye med leggingen her også. Har headset med støydemping. Hører på musikk og lydbok. Anonymkode: d54cf...927 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trolleinnlegg på KG. Anonymkode: 68b91...269 Hva får deg til å tro det? Anonymkode: d54cf...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg forstår deg veldig godt. Har dere slitt med søvn hele tiden? Vi gjorde det, slet lenge med søvn. Søvn ble en trigger for meg, det var et stressmoment fra han var født og det vedvarte til han var 1,5 år. Både jeg og faren assosierte soving med stress og vi klarte ikke slappe av selv når det begynte å løsne. Så det trigget oss veldig og vi reagerte helt tullete. Du er ikke alene om å reagere slik. Anonymkode: a1a1a...381 Synes det har vært strevsomt hele veien ja. Vanskelig legging og mange oppvåkninger. Det er akkurat sånn jeg har det, gruer meg til legging og stresser meg opp med én gang jeg hører lyd fra babycallen liksom. Pappaen reagerer ikke sånn og får ofte roet henne fortere. Men når han er borte så må jeg få det til. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg tenker faktisk at babyen har skadet seg og gråter fordi han har vondt, om jeg ikke helt veit grunnen. Eldste barn med språk som kan fortelle hva som er galt, er det jo "lettere" å trøste når du vet hvorfor du trøster. Og vet man ikke, får man finne på noe. Mareritt, vondt i magen, tett i nesa. Selvsagt, vet du hva det er og det kan fikses, gjør man jo det. Anonymkode: 0cdaf...44a Skjønner, godt tips! Har jo ikke noe problemer med å trøste hvis hun dunker seg, faller, etc., blir ikke stressa av gråten i de situasjonene. Jeg vet jo rasjonelt at hun ikke gråter uten grunn eller for å være kjip. Må bare få hodet mitt på rett plass. Anonymkode: b1fab...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå