Gå til innhold

Størrelser hos &Stories (og sikkert andre butikker)???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker gjerne strl. 38 og 40 i klær, og da særlig 40 i bukser. Sitter og prøver å få tak i nye klær til jobb, og tok i den anledning mål for å bestemme størrelse etter &other stories sin "size guide". Jeg har 84 i midjemål (et stykke over navlen, det er vel til og med litt for høyt oppe..), noe som plasserer meg i størrelse 44 hos dem? Jeg synes det er helt hinsides? Er det noen her som har erfaringer med å handle derifra? Dette er jo europeiske størrelser tenker jeg da. Det virker osm at deres L er 44, og at M er 50 og 42, noe jeg forsåvidt er for, men jeg synes det er ganske sykt at jeg skal velge 44 i bukser.. 

Anonymkode: afedf...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den str jeg bruker i levis blir alt for lite hos &stories hvertfall.

Anonymkode: c01aa...936

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (Akkurat nå):

&Stories er litt som Zara. Størrelsene er små og kjolene korte 😕

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den str jeg bruker i levis blir alt for lite hos &stories hvertfall.

Anonymkode: c01aa...936

Så utrolig ubrukelig. Jeg har litt komplekser for at jeg har lagt på meg for tiden, og jeg anerkjenner at jeg er blitt litt for stor, men det er ganske villt at jeg må opp i den aller største størrelsen deres (og det holder kun såvidt). :( Skjønner ikke dette, føles ikke godt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så utrolig ubrukelig. Jeg har litt komplekser for at jeg har lagt på meg for tiden, og jeg anerkjenner at jeg er blitt litt for stor, men det er ganske villt at jeg må opp i den aller største størrelsen deres (og det holder kun såvidt). :( Skjønner ikke dette, føles ikke godt i det hele tatt. 

Uff så leit! Sender en klem ❤️ Kjenner meg igjen. Har ikke handlet der etter jeg fikk barn fordi jeg vet at str 44 kan bli for lite ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

str 32 hos dem tilsvarer i alle fall en str 34/XS i andre butikker :vetikke:

Anonymkode: 2f300...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sally-Go-Round skrev (52 minutter siden):

Uff så leit! Sender en klem ❤️ Kjenner meg igjen. Har ikke handlet der etter jeg fikk barn fordi jeg vet at str 44 kan bli for lite ☹️

Takk ❤️ Synes sånne kjeder kan ta seg en bolle. Jeg får grave frem symaskinen, og lære meg å sy ting som faktisk er flatterende. Og så får jeg ta meg en tur på Egertorget istedet og få litt skikkelig hjelp (selv om jeg også der føler meg bælfeit). Er teit at et tall skal ha så mye å si, men man vet jo hva man passet inn i før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg oppfattet de som litt store, men har ikke kjøpt veldig mye. Bruker 38/40 selv. 74 i midjemål og 100 på det bredeste over rumpa. M passer meg derfra. 

Anonymkode: 58bbf...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hm. Jeg oppfattet de som litt store, men har ikke kjøpt veldig mye. Bruker 38/40 selv. 74 i midjemål og 100 på det bredeste over rumpa. M passer meg derfra. 

Anonymkode: 58bbf...6af

74 i midjemål er 10 mindre enn meg, så det gir jo mening at 38/40 passer deg godt da :)  Men jeg har ingenting i strl 42, så synes det er litt rart at jeg må ha strl 44 der. Vi handler kanskje i ulike butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Kan melde at enkelte greier var ekstremt store, andre ekstremt små. Typ dressbukser som jeg knapt fikk på meg i 44, mens andre passet i 42 (har 40 fra Filippa K for sammenligning, også der varierer de innad fra løse til som pølseskinn, men 40 er stabilt riktig strl). 

38 i skjorter var 38, mens kjolene var mer oversized. Ikke lett å nettshoppe der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...