Kakaoen Skrevet 19. september 2022 #1221 Del Skrevet 19. september 2022 tørkestativ skrev (7 minutter siden): Det går bra, takk som spør❤️ Dyrkning av urin viste e-coli. ABen hun har fått tar heldigvis den bakterien. E-coli kommer jo fra endetarm/bæsj. Alle jentebabyer får jo bæsj «inni der», så med mindre ultralyd viser missdannelser så er det snakk om skikkelig uflaks at det utviklet seg til infeksjon.. Dyrkning av blod viste heldigvis ikke sepsis! Legen sa at det blir behandling i 7-10 dager. I morgen er vi på dag 6, så jeg håper vi kommer oss hjem i slutten av uka! I morgen tar de nye blodprøver og måler crp. Så nå er jeg litt lettere til sinns🤞🏻 Så godt at det ser ut til å gå bedre. ❤️ Jeg har jo aldri tørket bæsj av jentebaby, men har tenkt mange ganger at det må jo lett komme avføring mellom kjønnsleppene og opp i skjeden? 🤔 Nå fremstår jeg sikkert som sykt uviten! Jeg er jo bare fant med bæsj på pungen og faren for å bli tisset ned Satser på at dere bare har hatt max uflaks! Og nå er det lys i enden av tunellen 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 20. september 2022 #1222 Del Skrevet 20. september 2022 Kakaoen skrev (11 timer siden): Så godt at det ser ut til å gå bedre. ❤️ Jeg har jo aldri tørket bæsj av jentebaby, men har tenkt mange ganger at det må jo lett komme avføring mellom kjønnsleppene og opp i skjeden? 🤔 Nå fremstår jeg sikkert som sykt uviten! Jeg er jo bare fant med bæsj på pungen og faren for å bli tisset ned Satser på at dere bare har hatt max uflaks! Og nå er det lys i enden av tunellen 🤞🏼 Det er bæsj overalt ja😂 det er ikke til å unngå at det kommer bæsj oppi der hos jenter.. har vært nøye med å vaske godt mellom kjønnsleppene. De aller fleste babyer får jo ikke uvi selvom det kommer bæsj oppi der. Faktisk er uvi hos spedbarn vanligere hos gutter. Først når babyen blir litt større er det vanligst hos jenter sa de her på sykehuset. når vi gikk opp til avdelingen kl 00 for AB i går fant vi ut at også denne veneflonen hadde gått subcutant😭 samme som skjedde med den første hun hadde i armen. Så da måtte det legges inn ny. Heldigvis har de lært at det er ingen andre enn overlegene fra nyfødt intensiv som klarer å legge inn på henne, så de ringte direkte der. Det tok likevel 3 forsøk og uendelig med skriking, gråting og bøttevis med sukkervann til før den til slutt satt i foten. Nå må den holde for nå kjenner jeg på at det nærmer seg en grense for hvor mye stikking jeg syns er greit😪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. september 2022 #1223 Del Skrevet 21. september 2022 tørkestativ skrev (22 timer siden): Det er bæsj overalt ja😂 det er ikke til å unngå at det kommer bæsj oppi der hos jenter.. har vært nøye med å vaske godt mellom kjønnsleppene. De aller fleste babyer får jo ikke uvi selvom det kommer bæsj oppi der. Faktisk er uvi hos spedbarn vanligere hos gutter. Først når babyen blir litt større er det vanligst hos jenter sa de her på sykehuset. når vi gikk opp til avdelingen kl 00 for AB i går fant vi ut at også denne veneflonen hadde gått subcutant😭 samme som skjedde med den første hun hadde i armen. Så da måtte det legges inn ny. Heldigvis har de lært at det er ingen andre enn overlegene fra nyfødt intensiv som klarer å legge inn på henne, så de ringte direkte der. Det tok likevel 3 forsøk og uendelig med skriking, gråting og bøttevis med sukkervann til før den til slutt satt i foten. Nå må den holde for nå kjenner jeg på at det nærmer seg en grense for hvor mye stikking jeg syns er greit😪 Gud så mye styr med veneflonen. De hadde jo to bom på meg under fødselen med å sette den og jeg ble jo helt blå på armen etterpå! Så jeg ser jo for meg at stakkars lille jenta di er full av blåmerker nå? Skjønner godt du synes det er nok nå!! Blir ho bedre da? Kan dere snart reise hjem? Tenker på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 21. september 2022 #1224 Del Skrevet 21. september 2022 Hvordan går det med deg @Beautyblender? Begynner hverdagene å bli noe enklere eller er det det samme enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 21. september 2022 #1225 Del Skrevet 21. september 2022 Kakaoen skrev (23 minutter siden): Gud så mye styr med veneflonen. De hadde jo to bom på meg under fødselen med å sette den og jeg ble jo helt blå på armen etterpå! Så jeg ser jo for meg at stakkars lille jenta di er full av blåmerker nå? Skjønner godt du synes det er nok nå!! Blir ho bedre da? Kan dere snart reise hjem? Tenker på dere Hun har faktisk ingen blåmerker, merkelig nok😅 nå har det blitt problemer med å ta blodprøver også. Hun er jo ihjel stukket i hælene så der fikk de nesten ikke ut noe blod i går. De måtte ta blodprøve i armen, sånn som de gjør på oss. De gikk faktisk bedre og det ble mindre skriking. Hun var ganske høy på sukkervann da😂 traff legen i gangen i går og da fikk jeg ytret min mening om at jeg syns det er nok nå. Selvom jeg forstår at det er nødvendig, så må det finnes en grense for hvor mye de skal stikke, spesielt når hun har så vanskelige årer og at de nå har «brukt opp» de greie årene hun har.. legen var heldigvis ganske enig og det har nå blitt bestemt at hun skal ha IV frem til kl 06 i morgen. Kl 12 prøver vi med mikstur og hvis det går bra så kan vi reise hjem😭🤩 i dag kl 12 venter nok en blodprøve. Forhåpentligvis siste stikk!🙏🏻 Crp var fin men hun ligge over dobbel grenseverdi på hva som er normalt for spedbarn på trombocytter (blodplater). Så da må vi dobbelsjekke den i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 21. september 2022 #1226 Del Skrevet 21. september 2022 Kakaoen skrev (1 time siden): Hvordan går det med deg @Beautyblender? Begynner hverdagene å bli noe enklere eller er det det samme enda? Hei! Hyggelig at du tenker på meg Leser her inne hver dag, kommer meg bare ikke på dataen og får svart.. Her går det helt passe haha. Både amming og tilværelsen som "husmor" er litt utfordrende. Forrige uke fikk jeg akutt brystbetennelse. Aldri vært borti lignende! Helt plutselig fikk jeg frostanfall og feber (det har jeg aldri) og følte meg dritt. Av bekjente fikk jeg beskjed om å pumpe meg, skulle få hjelp på sykehuset. Pga reisevei (var ikke hjemme) og at pumping egentlig ikke er anbefalt lenger, ble jeg der jeg var og ammet og ammet (da hadde jeg snakka med barsel). Feberen forsvant og jeg dro aldri til lege. Pga tilfeldigheter fikk jeg time på barselpoliklinikk dagen etter og jeg fikk nevnt dette med tungebåndet igjen. Flere ble "forferdet" over at dette ikke var sjekket ordentlig enda 🙃 Jeg ble hentet til "ammeveiledning", fikk dette i typ 3 min (jordmor var fornøyd med den ene stillinga ho viste... Jeg fikk det fortsatt ikke til alene. Og dette kosta 375 kr!). Fikk heldigvis også snakka om tungebåndet. Ho mente at det kanskje var det bakre, mer enn det fremre, som var problemet, men det klippes ikke der. Brukte likevel resten av tiden til henvisning til ØNH, jeg var usikker på om jeg orka den ventetiden, men endte utrolig nok opp med å kunne gå til en lege der direkte. Så nå har jeg også vært på ØNH, @Kakaoen 🤪 Legen der mente alt var i orden.. Så nå er jeg glad for at en spesialist har sjekket det, hadde til da bare hørt masse synsing fra ulike jordmødre. For å toppe den historien så uttrykte svigers klart og tydelig at vi ikke måtte finne på å klippe noe på ungen, "dette var jo bare min feil/meg det går utover" (og det er liksom ikke så nøye)🙃 (kveldsuro er sikkert også pga. noe jeg har spist......) I går hadde jeg tendenser til brystbetennelse igjen, vondt i puppen men knakk det før feberen kom! Er kun i ene puppen, så det er tydelig at ikke alt er som det skal. Jeg tror det er en ond sirkel med at lille ikke har et godt sugetak (jada, er fortsatt sår) og at jeg har noe overproduksjon. Skal heldigvis på helsestasjon i dag, må be om mer hjelp. VI har også hatt ekstremt kveldsuro siste uka og ungen vræler vanvittig. Ene kvelden gikk jeg tur og da sovna hun, neste kveld funka det ikke haha. I går hadde vi ingen hyling plutselig?! Lykken var kortvarig da hun etter et bleieskift plutselig "sprutgulper" en vanvittig mengde melk utover hele meg... Da kjente jeg at det ble litt mye. (ikke første gang det skjer heller) Oppå dette er det fortsatt lite "fritid", så 24/7 brukes liksom på å enten være mamma eller husmor. Lille sover litt i vogn (som ikke triller) på dagtid så har satt det som min "mission" om å holde det ok ryddig og ha kontroll på klesvask. Mannen ser nok litt mer at det ikke er så lett å få gjort så mye hjemme, men kjenner likevel at det stikker litt når han hver dag spør hva jeg har gjort hjemme.. Så til forrige spørsmål om hvem som forventer ting av meg så er det nok mest andre ja, jeg er storfornøyd med alt jeg får til! Både mann og svigers (!!) forventer at maten står klar liksom. Og er det rot her så er det liksom kun mitt ansvar føler jeg da. (Mannen gjør ting han også altså) Vi sover heldigvis greit om natta, ellers hadde jo dette aldri gått opp! Og ja har ei god venninne med baby, men der ble det for tidlig fødsel og litt styr, og ellers noen bekjente. Henger likevel mest med svigers/familie. Så, hvis noen har tips til kveldsuro, overproduksjon, såre nippler/dårlig sugetak, en unge som ikke kan begrense spising om kvelden og spyr det opp igjen eller annet som kan dempe "sårhet" relatert til husmortilværelsen så bring it! 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 21. september 2022 #1227 Del Skrevet 21. september 2022 tørkestativ skrev (1 time siden): Hun har faktisk ingen blåmerker, merkelig nok😅 nå har det blitt problemer med å ta blodprøver også. Hun er jo ihjel stukket i hælene så der fikk de nesten ikke ut noe blod i går. De måtte ta blodprøve i armen, sånn som de gjør på oss. De gikk faktisk bedre og det ble mindre skriking. Hun var ganske høy på sukkervann da😂 traff legen i gangen i går og da fikk jeg ytret min mening om at jeg syns det er nok nå. Selvom jeg forstår at det er nødvendig, så må det finnes en grense for hvor mye de skal stikke, spesielt når hun har så vanskelige årer og at de nå har «brukt opp» de greie årene hun har.. legen var heldigvis ganske enig og det har nå blitt bestemt at hun skal ha IV frem til kl 06 i morgen. Kl 12 prøver vi med mikstur og hvis det går bra så kan vi reise hjem😭🤩 i dag kl 12 venter nok en blodprøve. Forhåpentligvis siste stikk!🙏🏻 Crp var fin men hun ligge over dobbel grenseverdi på hva som er normalt for spedbarn på trombocytter (blodplater). Så da må vi dobbelsjekke den i dag Krysser fingrene for at alt går bra nå!! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 21. september 2022 #1228 Del Skrevet 21. september 2022 Beautyblender skrev (3 timer siden): Krysser fingrene for at alt går bra nå!! ❤️ 🤞🏻🤞🏻 virker som at dere også har hatt det litt tøft. Er ikke lett å bli mamma…masse nye bekymringer og en helt ny hverdag. Hvor gammel er hun nå? Her tok det 6-7 uker før jeg følte vi var kommet inn i en noenlunde grei rutine mens mannen er på jobb. Og litt kjedelig med svigers som «blander» seg??🧐 jeg har ikke så mange tips annet enn: Det blir bedre!😂 det er det eneste som holder meg gående hvis vi har ekstra utfordrende dager/kvelder/netter. Det skal jo ikke være sånn for alltid. Det er bare en periode.🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 21. september 2022 Forfatter #1229 Del Skrevet 21. september 2022 @tørkestativ Skjønner så godt at det gjør vondt i mammahjerte! 😢 Lillegutten min ble også stukket masse, men det var på barsel. Han kom tilbake med begge hendene fulle av blåmerker og små bandasjer. Følte meg såå utilstrekkelig og hjelpesløs. Han makset også ut dosen på sukkervann, for de har ikke lov å gi så mye til de små. Skikkelig vondt i hjerte! 🥹 Hørte han gråte igjennom hele gangen der, men jeg var for syk til å kunne bli med han. Aahh, som jeg føler med deg der. Masse god bedring til lille jenta di! ❤️ Følg mammahjerte ditt, og stol på deg selv og magefølelsen. 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 21. september 2022 #1230 Del Skrevet 21. september 2022 Lykkefrø skrev (8 timer siden): @tørkestativ Skjønner så godt at det gjør vondt i mammahjerte! 😢 Lillegutten min ble også stukket masse, men det var på barsel. Han kom tilbake med begge hendene fulle av blåmerker og små bandasjer. Følte meg såå utilstrekkelig og hjelpesløs. Han makset også ut dosen på sukkervann, for de har ikke lov å gi så mye til de små. Skikkelig vondt i hjerte! 🥹 Hørte han gråte igjennom hele gangen der, men jeg var for syk til å kunne bli med han. Aahh, som jeg føler med deg der. Masse god bedring til lille jenta di! ❤️ Følg mammahjerte ditt, og stol på deg selv og magefølelsen. 🥰 Kjekt å høre fra deg igjen. Håper det står bra til med deg og gutten din, og at du har kommet deg etter fødselen❤️ Har tenkt på dere. Hvordan går det i den nye hverdagen? Vi reiser hjem i morgen🙌🏻 Bare for å ha litt mer uflaks så fikk hun betennelse i blodåren hvor veneflonen lå. Det heter tromboflebitt og kommer av en blodpropp i åren..heldigvis ikke farlig og går over av seg selv. Dermed seponerte de hele PVKen og gikk over på mikstur litt før det som egentlig var planen. Hun tar miksturen fint men syns det smaker rart. Det er jo ikke melk må vite😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 22. september 2022 #1231 Del Skrevet 22. september 2022 tørkestativ skrev (21 timer siden): 🤞🏻🤞🏻 virker som at dere også har hatt det litt tøft. Er ikke lett å bli mamma…masse nye bekymringer og en helt ny hverdag. Hvor gammel er hun nå? Her tok det 6-7 uker før jeg følte vi var kommet inn i en noenlunde grei rutine mens mannen er på jobb. Og litt kjedelig med svigers som «blander» seg??🧐 jeg har ikke så mange tips annet enn: Det blir bedre!😂 det er det eneste som holder meg gående hvis vi har ekstra utfordrende dager/kvelder/netter. Det skal jo ikke være sånn for alltid. Det er bare en periode.🥰 Takk for gode tanker tilbake Men det vi står i er jo INGENTING sammenlignet med dere! Vi gjennomgår jo egentlig helt normale ting (men litt mange samtidig kanskje hehe). Veldig godt å høre at dere kan komme hjem nå, håper virkelig barseltiden blir en drøm for dere videre ❤️ Hun er 4 uker nå og vet at ting blir bedre. Hatt 2 kvelder uten voldsom vræling (men mer sprutgulp og en ekstra natteoppvåkning, kan aldri vinne ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 23. september 2022 #1232 Del Skrevet 23. september 2022 Fikk dere kommet dere hjem @tørkestativ? 😃 Og veldig hyggelig å se deg her @Lykkefrø❤️ Hvordan går det med dere? Har tenkt så veldig mye på deg etter fødselen din. Og fortsatt nysgjerrig på hva som skjedde der 💔 elsker fødehistorier jeg da, både fine og dramatiske. Høres ut som en ganske vanlig nyfødt du har @Beautyblender🤪 Bra ØNH sa alt var fint, ikke at de har peiling der oppe da.. men men.. Min kar klarer også ta tunga ut av munnen, men han får ikke løftet hele tunga høyt nok i ganen til å få skikkelig sugetak. Har sett det mens han sugde på fingeren til osteopaten. Så jeg stoler null på de på ØNH her i byen siden jeg har to barn med stramt tungebånd som ikke de ville klippe 🙄 Men lurte på en ting. Er du medlem av fb gruppa med termin Agder juli-august-september? Er en gjeng som skal møtes på kafeen på IKEA til tirsdag. Hvis du har lyst til å være med? 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 23. september 2022 #1233 Del Skrevet 23. september 2022 Kakaoen skrev (4 timer siden): Fikk dere kommet dere hjem @tørkestativ? 😃 Og veldig hyggelig å se deg her @Lykkefrø❤️ Hvordan går det med dere? Har tenkt så veldig mye på deg etter fødselen din. Og fortsatt nysgjerrig på hva som skjedde der 💔 elsker fødehistorier jeg da, både fine og dramatiske. Høres ut som en ganske vanlig nyfødt du har @Beautyblender🤪 Bra ØNH sa alt var fint, ikke at de har peiling der oppe da.. men men.. Min kar klarer også ta tunga ut av munnen, men han får ikke løftet hele tunga høyt nok i ganen til å få skikkelig sugetak. Har sett det mens han sugde på fingeren til osteopaten. Så jeg stoler null på de på ØNH her i byen siden jeg har to barn med stramt tungebånd som ikke de ville klippe 🙄 Men lurte på en ting. Er du medlem av fb gruppa med termin Agder juli-august-september? Er en gjeng som skal møtes på kafeen på IKEA til tirsdag. Hvis du har lyst til å være med? 🙂 Ja fikk reise hjem i går🥰 12 timer før veneflonen skulle tas ut å vi skulle over på mikstur fikk hun noe som heter tromboflebitt. Det er en betennelse i blodåren der veneflonen ligger som er forårsaket av blodpropp. Det er ufarlig og krever ikke behandling, men det er smertefullt… så forbanna typisk. Hadde 2 doser med IV igjen. Heldigvis sa legen at vi kunne starte med mikstur tidligere enn å legge inn ny veneflon bare for 2 doser🙏🏻 Hun tok miksturen fint, men det var litt morsomt å se alle grimasene😂 DET var ikke melk i hvertfall. Er ferdig med AB i morgen. I går før hjemreise var hun til ultralyd og det ble heldigvis ikke funnet noe. Verken missdannelser eller arr på nyrene etter infeksjonen🥰 nivået av blodplater derimot.. det har økt og ligger langt over dobbel grenseverdi nå… så vi skal tilbake til sykehuset neste uke for å ta blodprøver..forhåpentligvis er det bare en reaksjon på infeksjonen/antibiotikaen, men hvis nivået ikke er synkende må vi snakke med barnelegen igjen… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 27. september 2022 #1234 Del Skrevet 27. september 2022 Kakaoen skrev (På 23.9.2022 den 10.40): Høres ut som en ganske vanlig nyfødt du har @Beautyblender🤪 Bra ØNH sa alt var fint, ikke at de har peiling der oppe da.. men men.. Min kar klarer også ta tunga ut av munnen, men han får ikke løftet hele tunga høyt nok i ganen til å få skikkelig sugetak. Har sett det mens han sugde på fingeren til osteopaten. Så jeg stoler null på de på ØNH her i byen siden jeg har to barn med stramt tungebånd som ikke de ville klippe 🙄 Men lurte på en ting. Er du medlem av fb gruppa med termin Agder juli-august-september? Er en gjeng som skal møtes på kafeen på IKEA til tirsdag. Hvis du har lyst til å være med? 🙂 Haha ja jeg vet, har nok en ganske vanlig nyfødt 🙂 Føler meg mest av alt heldig og takknemlig, noen ganger er det bare litt overveldende, spesielt med alt annet (og andre) rundt. Har skjønt at du ikke er så fan av ØNH 🤪. Har bare gitt opp det sugetaket nå jeg. Får bare være sår i typ et halvt år til jeg og satse på at det ikke blir for mange brystbetennelser. Men er det sånn at ved f. eks stramt bakre tungebånd at babyen brekker seg lett og ikke vil ha ting (pupp/smokk) langt inni munnen?? Spent på å lese videre i din dagbok uansett! Så hyggelig at du tenkte på meg! Etter litt leting fant jeg gruppa på fb (og identiteten din😉). Vurderte sterkt å komme i dag (selv med svigermor som var "imot"/ikke kunne forstå jeg gadd å kjøre "helt ut der"🙄) men med en dårlig natt på toppen av en gryende forkjølelse, kjente jeg at jeg ikke helt orka. Kanskje vi ses en annen gang! Håper dere har det hyggelig :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 27. september 2022 #1235 Del Skrevet 27. september 2022 Beautyblender skrev (3 timer siden): Haha ja jeg vet, har nok en ganske vanlig nyfødt 🙂 Føler meg mest av alt heldig og takknemlig, noen ganger er det bare litt overveldende, spesielt med alt annet (og andre) rundt. Har skjønt at du ikke er så fan av ØNH 🤪. Har bare gitt opp det sugetaket nå jeg. Får bare være sår i typ et halvt år til jeg og satse på at det ikke blir for mange brystbetennelser. Men er det sånn at ved f. eks stramt bakre tungebånd at babyen brekker seg lett og ikke vil ha ting (pupp/smokk) langt inni munnen?? Spent på å lese videre i din dagbok uansett! Så hyggelig at du tenkte på meg! Etter litt leting fant jeg gruppa på fb (og identiteten din😉). Vurderte sterkt å komme i dag (selv med svigermor som var "imot"/ikke kunne forstå jeg gadd å kjøre "helt ut der"🙄) men med en dårlig natt på toppen av en gryende forkjølelse, kjente jeg at jeg ikke helt orka. Kanskje vi ses en annen gang! Håper dere har det hyggelig Oh shit.. det var jeg avslørt Men bra du fant gruppa. Vi snakket om å treffes oftere, så du må bare slenge deg meg. Veldig koselig. En mix av første, andre og tredjegangsmødre 😃 Regner med du ble medlem i gruppa Og drit i svigermor.. Kom jo folk fra Arendal og Grimstad også. Like langt det, om ikke lengre 🤪 Ja han brekker seg lett. Setter melka i halsen. Kaver noe veldig. Men nå skal vi til Sverige og få fiksa det. Må bare få landa en time der borte hvor det passer med all logistikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 13. oktober 2022 #1236 Del Skrevet 13. oktober 2022 Ingen som har tid til å skrive her inne lenger?😂det er nok derfor det er så stille her for tiden.😅Nå er klokken over tolv her og begge ungene sover endelig. Ei på 10 og ei på snart to måneder. Det er veldig deilig å høre på stillheten. Hvordan går det med dere? Her går det greit. Frøkna sover i over tre timer sammenhengende på natten. Det er digg. Våkner for litt pupp og sover videre i et par timer. Dagene har ingen rytme ennå og hun hater vognen sin😂Fortsatt ikke fått trillet henne ute fordi hun er så glad i å sove i sengen min pluss at jeg har vært helt ute av stand til å bevege meg🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beautyblender Skrevet 14. oktober 2022 #1237 Del Skrevet 14. oktober 2022 Lilletrille79 skrev (13 timer siden): Ingen som har tid til å skrive her inne lenger?😂det er nok derfor det er så stille her for tiden.😅Nå er klokken over tolv her og begge ungene sover endelig. Ei på 10 og ei på snart to måneder. Det er veldig deilig å høre på stillheten. Hvordan går det med dere? Her går det greit. Frøkna sover i over tre timer sammenhengende på natten. Det er digg. Våkner for litt pupp og sover videre i et par timer. Dagene har ingen rytme ennå og hun hater vognen sin😂Fortsatt ikke fått trillet henne ute fordi hun er så glad i å sove i sengen min pluss at jeg har vært helt ute av stand til å bevege meg🤪 Her går det også greit, takk som spør Fikk du bukt med brystbetennelsen(e)?? Jeg har heldigvis ikke tendenser til det lenger, men praktiserer fortsatt en form for intervallamming. Har du vært sliten/"ødelagt" etter fødsel eller er det noe annet som gjør at du ikke kan bevege deg? Her er det litt motsatt 😆 skal nesten bare sove oppå meg eller i vogn som triller. Snuppa er blitt 7 uker (og gigantisk), spreller, smiler og "prater", noe som er veldig koselig. Kan ellers sutre en del, men har mindre kveldsuro og ordentlig vræling enn før. Styrer en del med soving på dagen. Svøping som tidligere fungerte kan gjøre ho frustrert, men fungerer av og til i vogn ute (gjerne meg løpende haha). Har kun "lange" lurer (en time...) i vogn i bevegelse eller oppå meg etter amming. Så her har vi (jeg) en konstant runddans med å passe på å ikke ha for lang våkentid, amming og hjelpe (trille) i søvn.. 😅 kan heldigvis ligge litt for seg selv å "leke" så her blir faktisk en del gjort (do, mat, dusj, husarbeid) mens baby er våken. Enkelte kvelder, når jeg er trøtt og baby overtrøtt, blir jeg gal og har lyst til å legge ut baby på finn.no 😂 blir en del bæring og støle muskler! Vi har heldigvis ganske gode netter. Leggetid mellom 21 og 22 og sover nesten helt til kl.6 nærmest uten å åpne øynene (men vi ammer 3 ganger i mellom), da bæsjer ho noe voldsomt og er i gang med sine korte dupper. Vet mange er fornøyde med moonboon, men jeg kan faktisk ikke bruke så mye penger på det, ikke fått penger inn på konto siden juni 😂 Ellers er både meg og mannen helt tussete takknemlige over datteren vår og drømmer om ny baby (så ei på insta i dag snakke om "størrelsesorg" og kjenner meg igjen😭) 😆 (orker ikke tanken på å gå gravid enda da så skal nok vente littegranne..) Mangler å være litt mer sosial, men ellers har jeg det overraskende bra psykisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrille79 Skrevet 14. oktober 2022 #1238 Del Skrevet 14. oktober 2022 Beautyblender skrev (11 timer siden): Her går det også greit, takk som spør Fikk du bukt med brystbetennelsen(e)?? Jeg har heldigvis ikke tendenser til det lenger, men praktiserer fortsatt en form for intervallamming. Har du vært sliten/"ødelagt" etter fødsel eller er det noe annet som gjør at du ikke kan bevege deg? Her er det litt motsatt 😆 skal nesten bare sove oppå meg eller i vogn som triller. Snuppa er blitt 7 uker (og gigantisk), spreller, smiler og "prater", noe som er veldig koselig. Kan ellers sutre en del, men har mindre kveldsuro og ordentlig vræling enn før. Styrer en del med soving på dagen. Svøping som tidligere fungerte kan gjøre ho frustrert, men fungerer av og til i vogn ute (gjerne meg løpende haha). Har kun "lange" lurer (en time...) i vogn i bevegelse eller oppå meg etter amming. Så her har vi (jeg) en konstant runddans med å passe på å ikke ha for lang våkentid, amming og hjelpe (trille) i søvn.. 😅 kan heldigvis ligge litt for seg selv å "leke" så her blir faktisk en del gjort (do, mat, dusj, husarbeid) mens baby er våken. Enkelte kvelder, når jeg er trøtt og baby overtrøtt, blir jeg gal og har lyst til å legge ut baby på finn.no 😂 blir en del bæring og støle muskler! Vi har heldigvis ganske gode netter. Leggetid mellom 21 og 22 og sover nesten helt til kl.6 nærmest uten å åpne øynene (men vi ammer 3 ganger i mellom), da bæsjer ho noe voldsomt og er i gang med sine korte dupper. Vet mange er fornøyde med moonboon, men jeg kan faktisk ikke bruke så mye penger på det, ikke fått penger inn på konto siden juni 😂 Ellers er både meg og mannen helt tussete takknemlige over datteren vår og drømmer om ny baby (så ei på insta i dag snakke om "størrelsesorg" og kjenner meg igjen😭) 😆 (orker ikke tanken på å gå gravid enda da så skal nok vente littegranne..) Mangler å være litt mer sosial, men ellers har jeg det overraskende bra psykisk! Så bra at hun sover på natten. Frøkna vår har også korte dubber på dagen. Sutrer en del da og vil ikke ligge alene, så bare det å få dusjet er luksus 😅huset ser ikke ut, men heldigvis kan gubben støvsuge litt innimellom. Jeg fikk en slags betennelse i alle ledd etter fødsel. På det værste klarte jeg ikke sette i min egen hårstrikk eller ta på genser uten hjelp fra gubben. Gruet meg til å reise meg opp fra sengen på grunn av vonde knær. Fikk nesten ikke baby fra soverommet og bort til badet for å skifte bleie fordi det gjorde vondt. Det var tøft. Hadde feber også i nesten 5 uker. Nå er jeg nesten helt bra bortsett fra knær, håndledd og fingrene. Har gått på medisiner for dette da😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tørkestativ Skrevet 15. oktober 2022 #1239 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg kom inn her nå for å spørre om hvordan det gikk med dere, men du kom meg i forkjøpet @Lilletrille79 😅kjekt å lese litt oppdateringer! her går ting ganske bra vil jeg påstå! Hun er 12 uker nå og det er 1 mnd siden vi ble skrevet ut fra sykehuset. jeg merker jeg har blitt ganske frynsete av det. Har helt panikk for at det skal skje igjen og med en gang jeg syns hun kjennes klam ut eller sutrer mer enn vanlig må jeg måle feberen for å roe meg. Regner med dette går over etterhvert😂 ellers er hun virkelig en rolig og «lett» baby. Har sovet godt om natten fra dag en. Har enda tilgode å måtte stå opp på natten å bysse henne. Hun har kun våknet for mat. Så det er luksus. I natt sov hun hele natten sammenhengende fra kl 23 til kl 06:30 🤩 de siste dagene har hun vært litt mer krevende, men hun er midt i det tredje utviklingsspranget så det er ikke så rart. Hun vil ikke noenting. Vippestolen er fæl, babygymmen er fæl, og moonboonen er fæl. Kan ikke legge henne fra meg uten at hun gråter. Mine tanker går til de som har det sånn hver dag i mange mnd 😳🥹 jeg er så takknemlig for en så rolig sovebaby etter det tøffe svangerskapet med hyperemesis og den grusomme fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 21. oktober 2022 Forfatter #1240 Del Skrevet 21. oktober 2022 Jeg har ikke mye tid til å henge her inne, knapt nok til å spise og tisse i løpet av dagen. Det er faktisk ikke en overdrivelse. Sliter fremdeles både fysisk og psykisk etter fødsel for 3,5 måned siden. Formen går saaaakte oppover, men jeg klarer fremdeles ikke en trilletur alene for eksempel. Noen må være med i tilfelle jeg skulle besvime igjen. Etter veldig komplisert fødsel og barseltid har vi i tillegg en baby som ikke vil sove og baaaare bysses. Våkner 3-4 ganger om natten, akkurat som en nyfødt. 🙈 Både slitsomt og tungt, men det er fremdeles skikkelig skikkelig fint. Og jeg ELSKER lille gutten min over alt på denne jord! Tanker på flere barn er fryktelig skremmende, og det gir meg en hjertesorg. For jeg virkelig elsket å gå gravid og glede meg, selv om jeg hadde skjult sv.forgiftning og følte meg veldig dårlig på slutten. Neste gang vet jeg at jeg bare kommer til å grue meg til fødselen. Ser bare svart på en ny fødsel og påfølgende barseltid. Den fødselen jeg hadde holder meg fremdeles våken om natten og jeg klarer ikke slutte å kverne på den. Den var helt forjævlig!! Så jeg kjenner meg veldig sliten! Helt på felgen sliten, men slik er det vel for noen av oss bare. 😐 Gleder meg til en normal hverdag, hvor babyen kan sove duppene sine alene uten puppen i munn, og jeg kan ta han med på trilletur alene, eller kjøre en tur med han på butikken, trille på senteret, møte barselgruppa på cafe etc.. Det var jo slik det skulle bli, men jeg dessverre ikke har fått oppleve enda. Jeg ante virkelig ikke at man kunne bli så syk av å sette barn til verden. 😞 Men det å være mamma kjennes ut som selve meningen med livet, og selv om mitt liv har blitt fryktelig preget av sykdom etter fødsel. Så er han uten tvil verdt alt sammen! 💙 Å være mamma kjennes ut som det eneste rette og mest naturlig i hele verden. Jeg nyter smilene og latteren hans til det fulle, og gleder meg til den dagen det tunge og vonde er forbi og vi bare kan nyte. 🥰 PS: helst ikke siter, for jeg liker muligheten til å endre eller fjerne tekst om jeg skulle ombestemme meg ang. detaljnivået i teksten. 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå