Gå til innhold

Jeg er det huset på Finn.no som aldri blir solgt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

:ler:

Anonymkode: 604c2...368

Jeg skjønte det men de som ville ha link skjønte det ikke. Men ja LOL.

Anonymkode: dc34d...77e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

imagineme skrev (41 minutter siden):

Hvilken målgruppe er huset tiltenkt for da? Om huset er trygt, stabilt og ligger i et forstadsområde, men målgruppen er urbant, hipt, kult eller folk som ser etter strandtomt og de ekstreme detaljene så kanskje man burde endre litt på målgruppen?

Jeg tror ts definerer seg selv som "huset".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ts definerer seg selv som "huset".

Jepp, men siden ts er "huset" og hvis hun sikter seg inn for aktuelle "kjøpere" som egentlig ser etter "eiendommer" på Aker Brygge, men aktuelle "kjøpere" egentlig tilhører Grorud - så kanskje hun burde endre målgruppe. Skjønner?

Siden hun snakker om seg selv som eiendom lizm... Capiche?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke gå ned i prisforventning, du må bare vente på den rette kjøperen som vil ha akkurat DITT hus. Hvis du trenger å bo et annet sted litt, kan du kanskje leie ut huset så lenge (dvs kose deg med litt flørting og tull og tøys)?

Anonymkode: 8de33...9f3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til hva?

Anonymkode: d85de...592

Huset.

Anonymkode: 07cca...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, dette var en utrolig merkelig antakelse, men regner med at det er kødd.

Anonymkode: d2b05...4e2

Hvorfor ? Det kan være en god observasjon. Selv er jeg singel kvinne midt i livet uten barn og eller noen forhold bak meg pga helse som kronisk migrene og utmattelse. I Ungdommen var alt jeg for sjenert til å nærme meg menn, hadde for lav tro på meg selv og levde isolert fra andre. I dag tørr jeg prate med menn fordi jeg ikke ønsker å være med menn på den måten. Men oppdager at jeg er utrolig nok attraktiv for dem til min store overraskelse og flere av de er seriøs interessert i meg og sier at jeg bestemmer om det blir noe...merkelige greier dette her. Jeg som ikke passer eller egentlig har noen ønsker om å være i forhold med menn og har og lav sosial status jeg får oppmerksomhet fra menn...mens en venninne på samme alder ikke får det og sier at jeg er populær hos menn.  Hvorfor er det slik ? 

Anonymkode: f9eef...ba5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du bør ikke gå ned i prisforventning, du må bare vente på den rette kjøperen som vil ha akkurat DITT hus. Hvis du trenger å bo et annet sted litt, kan du kanskje leie ut huset så lenge (dvs kose deg med litt flørting og tull og tøys)?

Du tror det er stor sannsynlighet for at man får leid ut huset, når ingen er interessert i å komme på visning? Ingen vil jo bo der, da hjelper det ikke at man prøver seg på utleie en periode. 

Anonymkode: 637bf...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at de gode mennene er i lag med de gode damene.. 

Og så er det vel slik at ikke alle kvinner og menn er helt edruelige når de rater seg selv på markedsverdien. 

Sist hørte jeg fra en venninne av samboer på 55 år som lider av det samme komplekset som ts at hun vurderte seg selv en åtter eller nier.. 

Hun har en historie med å bare være med menn som er psykopater eller narsissister, alle forhold tidligere har vart mellom 4 og 6 år, hun har to barn med to fedre, hun har en ok utdannelse men ufattelig lite ambisiøs jobb, hun har dårlig forhold til sin familie. 

Skulle jeg satt hennes markedsverdi ville jeg satt den til maks 4.

Det faktum at ingen forhold har vart i mer enn 4 til 6 år, har to fedre til sine to barn og alle eksene er psykopater eller narsissister gjør at jeg aldri ville satset seriøst på henne. 

Tenker de fleste som er i situasjonen til ts har litt lik bakgrunn som venninna til samboer. De tror menn ikke ser på forhistorien til kvinnen, det som gjør at menn satser seriøst på de eller behandler de som sexobjekter. 

Anonymkode: 862b3...a48

Disse gode "venninnene"... du må være god å ha.  Har ei venninne jeg også som har tre forskjellige fedre, god utdannelse og klarer seg veldig bra. Fedrene har også bidratt, dette her minner meg om sånn "hun fikk barn utenfor ekteskapet for ei hore, hun fortjener gapestokken"  du er vell mer en eks tenker jeg utifra måten du skriver om "venninnen" din på. 

Anonymkode: 562d5...3ed

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Disse gode "venninnene"... du må være god å ha.  Har ei venninne jeg også som har tre forskjellige fedre, god utdannelse og klarer seg veldig bra. Fedrene har også bidratt, dette her minner meg om sånn "hun fikk barn utenfor ekteskapet for ei hore, hun fortjener gapestokken"  du er vell mer en eks tenker jeg utifra måten du skriver om "venninnen" din på. 

Det er jo overhode ikke det hun skriver da. Les hele innlegget.

Anonymkode: 5e0fd...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvorfor skriver du slik ? Jeg ser at det som personen skriver er sant. Min mor fikk meg og mine søsken utenfor ekteskap. Hun var ingen hore. Det handler ikke om noen gapestokk, men mer om menns preferanser.  Alle har preferanser ,du også ,selv om folk ikke tørr å si det høyt. Se heller på dine egne preferanser og døm etter dem før du dømmer andre sine preferanser. Ikke glem at alle mennesker ønsker det beste for seg selv, hvor urealistisk det enn er, for mennesker leter ikke etter partnere for å være snille men gjør det av egosentriske grunner for å slippe være ensomme og single ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skriver du slik ? Jeg ser at det som personen skriver er sant. Min mor fikk meg og mine søsken utenfor ekteskap. Hun var ingen hore. Det handler ikke om noen gapestokk, men mer om menns preferanser.  Alle har preferanser ,du også ,selv om folk ikke tørr å si det høyt. Se heller på dine egne preferanser og døm etter dem før du dømmer andre sine preferanser. Ikke glem at alle mennesker ønsker det beste for seg selv, hvor urealistisk det enn er, for mennesker leter ikke etter partnere for å være snille men gjør det av egosentriske grunner for å slippe være ensomme og single ...

At markedsverdien synker bare hos kvinnene syns jeg er dobbelt moralskt. Alle har preferanser, jeg dømmer ingen pågrunn av det. Men tenker mitt når jeg leser slike innlegg at jeg er glad jeg ikke har slike venninner/kjæreste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

At markedsverdien synker bare hos kvinnene syns jeg er dobbelt moralskt. Alle har preferanser, jeg dømmer ingen pågrunn av det. Men tenker mitt når jeg leser slike innlegg at jeg er glad jeg ikke har slike venninner/kjæreste. 

Det er jo ingenting spesifikt kvinnerelatert i det hun skrev da, alt sammen gjelder fint for menn også. Hvis en mann godt oppi åra, bare har hatt kortvarige, halvseriøse forhold, med gærne damer, har barn med 2-3 av dem, ikke noe fungerende samarbeid, et dårlig forhold til egen familie og har en lavlønnet jobb, er han sannsynligvis ganske urealistisk om han vurderer seg selv om en åtte eller ni av ti. Tenk litt på hva det betyr: Han mener altså at han er bedre og mer attraktiv enn nesten alle de andre mannfolkene på markedet, på tross av alt det jeg nettopp nevnte. Da skal han virkelig være enormt kjekk og hyggelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er jo ingenting spesifikt kvinnerelatert i det hun skrev da, alt sammen gjelder fint for menn også. Hvis en mann godt oppi åra, bare har hatt kortvarige, halvseriøse forhold, med gærne damer, har barn med 2-3 av dem, ikke noe fungerende samarbeid, et dårlig forhold til egen familie og har en lavlønnet jobb, er han sannsynligvis ganske urealistisk om han vurderer seg selv om en åtte eller ni av ti. Tenk litt på hva det betyr: Han mener altså at han er bedre og mer attraktiv enn nesten alle de andre mannfolkene på markedet, på tross av alt det jeg nettopp nevnte. Da skal han virkelig være enormt kjekk og hyggelig.

Men hvorfor anta at TS er slik? Mange er single uten at de trenger å være helt på ridderen.

Anonymkode: d2b05...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eller skriver slike innlegg om damer som han/hun jeg siterte. Uansett ikke ei venninne jeg hadde satt høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp håpet. Ønsker du kjæreste, må du aktivt gå inn for det og ta styringen over eget liv. Tipper det blir bedre om du lærer deg å trives i eget selskap, og ikke er så opphengt i å finne kjæreste også. 

Anonymkode: b0dfc...c20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Alle må sette verdien riktig for å få en kjøper. Mange har gått på en smell ved å ikke forstå seg på verdifallet. 

Ulempen med å drøye er at verdien bare synker. Man kan alltids slenge på maling. Men når treverket er gammelt så er det begrenset hva dette gjør med verdien til et huset. Må tross alt huske at grunnmuren forfaller. Taket blir ikke bedre med årene. Osv.. 

Å leie ut er ikke alltid så smart. For det første så sliter det mer på huset. Potensielle kjøper vil helst ikke ha et hus med for mye bruksslitasje. Ikke alle som ønsker oppussingsprosjekt. Eller et hus som bærer preg av mange amatørmessige oppusingsjobber. Leier man ut så vil man kanskje ikke ha like mye fokus på å finne en kjøper heller. Seriøse huskjøpere pleier som oftest å unngå utleiehus. Spesielt om det er mange kortvarige leieforhold og hvor folk bare reker inn og ut. Ofte tegn på røde flagg. Ikke noe sted man ønsker å investere i. 

Anonymkode: 8e075...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er i slutten av 40 årene så kanskje det er grunnen til at jeg ikke er interessant. 

Anonymkode: 4f9f1...862

Interressant for hvem? Gutter på 25..eller menn på 55?

Hvor interressant du er avgjør du faktisk sjøl, hva bærer du til bordet i et forhold? 

Anonymkode: e2e6f...ce7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Alle må sette verdien riktig for å få en kjøper. Mange har gått på en smell ved å ikke forstå seg på verdifallet. 

Ulempen med å drøye er at verdien bare synker. Man kan alltids slenge på maling. Men når treverket er gammelt så er det begrenset hva dette gjør med verdien til et huset. Må tross alt huske at grunnmuren forfaller. Taket blir ikke bedre med årene. Osv.. 

Å leie ut er ikke alltid så smart. For det første så sliter det mer på huset. Potensielle kjøper vil helst ikke ha et hus med for mye bruksslitasje. Ikke alle som ønsker oppussingsprosjekt. Eller et hus som bærer preg av mange amatørmessige oppusingsjobber. Leier man ut så vil man kanskje ikke ha like mye fokus på å finne en kjøper heller. Seriøse huskjøpere pleier som oftest å unngå utleiehus. Spesielt om det er mange kortvarige leieforhold og hvor folk bare reker inn og ut. Ofte tegn på røde flagg. Ikke noe sted man ønsker å investere i. 

Kjøperne blir eldre intakt med huset og om de er klar over egen verdi som kjøper og har et lunt sinn, vil de ikke bry seg om at huset har litt forfall, for det har de også. 

Ts har mangel på bud, det gjelder muligens for utleie også. Det er sannt at en del seriøse kjøpere holder seg unna utleie markedet, men mange utleie deltakende kjøpere mangler evne stil å se hva de har investert i selv og burde se seg i speilet før de unødig dømmer et hus hvor det har foregått utleie. 

Anonymkode: 35e8c...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøperne blir eldre intakt med huset og om de er klar over egen verdi som kjøper og har et lunt sinn, vil de ikke bry seg om at huset har litt forfall, for det har de også. 

Ts har mangel på bud, det gjelder muligens for utleie også. Det er sannt at en del seriøse kjøpere holder seg unna utleie markedet, men mange utleie deltakende kjøpere mangler evne stil å se hva de har investert i selv og burde se seg i speilet før de unødig dømmer et hus hvor det har foregått utleie. 

Kjøperene får ofte bedre økonomi med alderen. Da ønsker man heller å bruke pengene på et finest og best mulig hus. Spesielt om man ser etter et hus for resten av livet. 

Må også huske at TS ikke har fått solgt på flere år nå. Det tyder nok på at prisen er for høy. Alternativt er ikke huset bra nok annonsert og markedsført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøperene får ofte bedre økonomi med alderen. Da ønsker man heller å bruke pengene på et finest og best mulig hus. Spesielt om man ser etter et hus for resten av livet. 

Må også huske at TS ikke har fått solgt på flere år nå. Det tyder nok på at prisen er for høy. Alternativt er ikke huset bra nok annonsert og markedsført. 

Naivt å tro det gjelder alle kjøpere eller at alle nyere hus vil ha en eldre kjøper. Du snakker med et hus som er meget selektiv med hvem som får komme på visning nå, kjøpere født -+ 5 innenfor byggeår. 

Noen hus ligger avsides, det kan være lurt å huske på. Ikke alle som er like flinke til å melde om at det er visning, de legger skiltet for salg litt skjult å glemmer at de må annonsere det mer. 

Tenker du kun svart hvit? Hus og kjøpere har mange farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...