AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Del Skrevet 17. november 2021 Med tanke på at Stortinget nå (tverrpolitisk) har laget en konsensus for at det er greit å misforstå reglene og grafse til seg hundretusener av kroner, ligger vel veien åpen for oss alle å misforstå reglene i offentlige dokumenter. Vi trenger bare å beklage litt etterpå, etter vi har svindlet til oss penger i en 3-4 års periode. 🙂 Spesielt med tanke på at vi har en AP-ledet regjering, og AP har nettopp sagt at de har full støtte til Stortingspresidenten, så da vil de vel støtte oss også? 🙂 Anonymkode: 01193...a14 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Del Skrevet 17. november 2021 Ikke mye likhet for loven i dette landet når man ser hva politikere slipper unna med. Anonymkode: d2461...796 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #3 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg gleder meg. Jeg skal tro at jeg vet reglene, og forholder meg til det som ganger meg best i enhver gitte situasjon 🥰🤑 Anonymkode: 1143d...177 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 18. november 2021 #4 Del Skrevet 18. november 2021 Nyt Norge er ut. Nå er det Snyt Norge som gjelder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #5 Del Skrevet 18. november 2021 🙃 Dette er et av de mer graverende eksemplene på "bukken og havresekken". Av prinsipp mener jeg Stortingspresidenten må gå. Og de bør få bøter og betale tilbake, altså begge deler. Anonymkode: 38ce3...edf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 18. november 2021 #6 Del Skrevet 18. november 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Med tanke på at Stortinget nå (tverrpolitisk) har laget en konsensus for at det er greit å misforstå reglene og grafse til seg hundretusener av kroner, ligger vel veien åpen for oss alle å misforstå reglene i offentlige dokumenter. Vi trenger bare å beklage litt etterpå, etter vi har svindlet til oss penger i en 3-4 års periode. 🙂 Spesielt med tanke på at vi har en AP-ledet regjering, og AP har nettopp sagt at de har full støtte til Stortingspresidenten, så da vil de vel støtte oss også? 🙂 Anonymkode: 01193...a14 Vet ikke helt hva du mener. Anonymkode: 576ad...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Off, det er så sårt. Der sitter hun og er "lei seg" etter å ha "misforstått" for hundretusenvis av kroner - i året. På den andre siden har du tusen eller fler' uføre i Norge som etter loven skulle ha hatt "ung ufør"-tillegg, verdt 50k per hode, som hadde utgjort en voldsom forskjell for dem. Men der har NAV "skjønnsvurdert" at de ikke skal få lel. Det største problemet er at slike politikere, griske kjeltringer, svekker rettsstatsforståelsen. Skjer det mange nok ganger, mister også fornuftige folk troen på ledelsen vår, og vi vet allerede hvilken konsekvenser det får; se USA, Slovakia, Russland osv. Det er ingen annen vei for henne enn å gå; alt annet hadde vært en urett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 "svekker rettsstatsforståelsen" - ja det toget har gått for lenge siden for å si det slik. Anonymkode: d0140...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg synes det er skammelig! Enkelte tusker til seg det de kan, bolig, reiseregninger, å har "misforstått" reglene når de blir tatt. Jada ... Hadde jeg skrevet reiseregninger for ikke gjennomførte arbeidsreiser ev. lagt på ekstra km på faktiske arbeidsreiser på min arbeidsplass, så hadde det vært underslag/tyveri og jeg hadde fått oppsigelse på dagen og blitt anmeldt vil jeg mene. Det er ingenting å misforstå, enten så har man vært på arbeidsreise eller så har man ikke! Retningslinjene for tildeling av Stortingets pendlerboliger er enkle: Grunnlag for tildeling av pendlerbolig Stortinget eier et antall leiligheter/hybler, som skal dekke boligbehovet i Oslo for stortingsrepresentanter som under funksjonstiden er folkeregistrert eller faktisk bosatt mer enn 40 km i kjørelengde fra Stortinget. Jeg forstår ikke hvordan dette kan misforståes, det er jo klart som dagen! Dette ble vedtatt av Stortingets presidentskap 14.12.2017, så dette var nåværende stortingspresident med på å vedta, så sitter de der å vedtar ting de ikke forstår seg på??! Når det i tillegg er så enkelt å forstå for alle oss andre?! De virker ikke så smarte når de sitter på tv å sier de har misforstått. Reglene er enkle å forstå! Anonymkode: 02fbc...60e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå