AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #1 Del Skrevet 17. november 2021 Som er to språkene jeg anbefaler å skifte til. Nynorsk høres lettest ut siden det er skriftsmål i Norge. Men Islandsk er enda bedre fordi du høres ut som du vil plukke opp en øks. Men eneste gangen Bokmål kan høres ok ut, er om det er by område i en tegnefilm som Johnny Bravo på Cartoon Network. Utenom det høres det tørt, og kjedelig ut. Eksempel Prøv å oversette disse til Bokmål, Nynorsk eller Islandsk (selv om jeg synes cover sanger er uoriginalt). Men er åpenbart at Bokmål vil høres så... tørt ut og ikke interessant. Er for professjonelt og kjedelig. Mangler sjel i språket. Dessuten. Forestill deg omdubbing av klassiske filmer. "Husk alltid kvem du er" Anonymkode: f7bee...d39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norovirus Skrevet 17. november 2021 #2 Del Skrevet 17. november 2021 Jeg vet ingenting om Islandsk, men har lært både nynorsk/bokmål like godt både skriftlig og muntlig. Jeg er enig i at tekster på nynorsk er mer malerisk/uttrykksfulle. På en måte er nynorske tekster mer rotbundne. MEN, nynorsk skrives ikke lenger slik jeg lærte det. Jeg klarte ikke engang å veilede barna mine i korrekt skriftlig nynorsk. Nynorsk er i endring mot bokmål. Som dere ser, så har jeg gitt opp hele nynorsken. Det er bedre med et klart skriftspråk som alle kan, og er enige om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 17. november 2021 #3 Del Skrevet 17. november 2021 Men jaggu skriver du på bokmål selv. Merkelig det der. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norovirus Skrevet 17. november 2021 #4 Del Skrevet 17. november 2021 Wednesday Addams skrev (1 minutt siden): Men jaggu skriver du på bokmål selv. Merkelig det der. Prøv å les det jeg skrev, en gang til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysion Skrevet 17. november 2021 #5 Del Skrevet 17. november 2021 norovirus skrev (1 minutt siden): Prøv å les det jeg skrev, en gang til.... Var ikke deg jeg svarte, med mindre du er ts og laget tråden anonymt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #6 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg er oppriktig bitter for at våre forfedrer sluttet å snakke norrønt jeg🥲 norsk generelt er et utrolig tørt og kjedelig språk, jeg vil snakke norrønt! Anonymkode: c04fa...bd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #7 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er oppriktig bitter for at våre forfedrer sluttet å snakke norrønt jeg🥲 norsk generelt er et utrolig tørt og kjedelig språk, jeg vil snakke norrønt! Anonymkode: c04fa...bd1 Ja, fysj. Utvikling er noe dritt. Anonymkode: 9ba8a...682 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg hater nynorsk. Jeg leser ikke innlegg på KG eller artikler fra tabloider som er skrevet på nynorsk. Fordrar det ikke, og gidder ikke anstrenge meg for å lese det dere/dem skriver. Jeg er ganske sikker på at en som skriver nynorsk hadde "boikottet" mine innlegg også om jeg valgte å skrive på dialekt. Bruk bokmål i Norge! Anonymkode: ee541...263 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg er helt enig. Jeg liker ikke bokmål selv og er irritert for at det er bokmål jeg lærte på skolen. Nynorsk er uendelig mye vakrere og poetisk, å lese artikler om været på nynorsk er jo musikk i ørene. Deretter kommer det kulturelle og politiske inn; nynorsk er norsk og norsk er nynorsk. Bokmål er for nordmenn med mindreverdighetskomplekser og andre Oslo-nisser. Anonymkode: c867a...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, fysj. Utvikling er noe dritt. Anonymkode: 9ba8a...682 La oss begynne å snakke arabisk og engelsk da, siden «utvikling» er så innmari good. Anonymkode: c04fa...bd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 18. november 2021 #11 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, fysj. Utvikling er noe dritt. Anonymkode: 9ba8a...682 Kolonisering er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hater nynorsk. Jeg leser ikke innlegg på KG eller artikler fra tabloider som er skrevet på nynorsk. Fordrar det ikke, og gidder ikke anstrenge meg for å lese det dere/dem skriver. Jeg er ganske sikker på at en som skriver nynorsk hadde "boikottet" mine innlegg også om jeg valgte å skrive på dialekt. Bruk bokmål i Norge! Anonymkode: ee541...263 Jeg leser ikke de som skriver svensk, på et norsk forum. Dersom du hopper over alt på nynorsk av prinsipp, så går du glipp av mye god diskusjon/innspill Anonymkode: d54b3...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 18. november 2021 #13 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er oppriktig bitter for at våre forfedrer sluttet å snakke norrønt jeg🥲 norsk generelt er et utrolig tørt og kjedelig språk, jeg vil snakke norrønt! Anonymkode: c04fa...bd1 Vi hadde ikke noe valg, vi ble fordansket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå