stjernetaake Skrevet 17. november 2021 #1 Skrevet 17. november 2021 Hei, Jeg fikk meg en katt for litt over et år siden. Hun har alltid vært innekatt, frem til at jeg flyttet til et sted med hage. Det tok ikke lang tid før hun ble gravid. Å ha kattunger var koselig, jeg tok vare på de, ga de markkur og fant seriøse eiere til de. Jeg er student og synes det var dyrt å sterilisere henne for 3000kr, så jeg gjorde en midlertidig løsning og skaffet p- piller til henne. Nå er hun gravid igjen. Jeg blir veldig flau fordi begge har vært et uhell og jeg er redd for at folk tror at jeg lowkey forsøker å gjøre business ut av katten min. Jeg har stille dømt de som har gjort det. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #2 Skrevet 17. november 2021 Få henne sterilisert ASAP, de kan vel fjerne kattungene i samme slengen. Anonymkode: cd93d...cc0 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #3 Skrevet 17. november 2021 stjernetaake skrev (Akkurat nå): Hei, Jeg fikk meg en katt for litt over et år siden. Hun har alltid vært innekatt, frem til at jeg flyttet til et sted med hage. Det tok ikke lang tid før hun ble gravid. Å ha kattunger var koselig, jeg tok vare på de, ga de markkur og fant seriøse eiere til de. Jeg er student og synes det var dyrt å sterilisere henne for 3000kr, så jeg gjorde en midlertidig løsning og skaffet p- piller til henne. Nå er hun gravid igjen. Jeg blir veldig flau fordi begge har vært et uhell og jeg er redd for at folk tror at jeg lowkey forsøker å gjøre business ut av katten min. Jeg har stille dømt de som har gjort det. Hva tenker dere? Lowkey! Skam deg! Anonymkode: d33ab...176 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #4 Skrevet 17. november 2021 stjernetaake skrev (3 minutter siden): Hei, Jeg fikk meg en katt for litt over et år siden. Hun har alltid vært innekatt, frem til at jeg flyttet til et sted med hage. Det tok ikke lang tid før hun ble gravid. Å ha kattunger var koselig, jeg tok vare på de, ga de markkur og fant seriøse eiere til de. Jeg er student og synes det var dyrt å sterilisere henne for 3000kr, så jeg gjorde en midlertidig løsning og skaffet p- piller til henne. Nå er hun gravid igjen. Jeg blir veldig flau fordi begge har vært et uhell og jeg er redd for at folk tror at jeg lowkey forsøker å gjøre business ut av katten min. Jeg har stille dømt de som har gjort det. Hva tenker dere? Da har du hun som innekatt frem til du har penger til å sterilisere. Noe å skrive opp som ønske til jul, penger så du kan sterilisere katta. Anonymkode: 46803...b03 21
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #5 Skrevet 17. november 2021 er ikke bra får katten med flere kull eller så ung... dyrelgene som ikke er i storbedrift ute på landet er ofte rimeligere men du burde absolutt starilisere henne .. lykke te håper det ordner seg Anonymkode: 4f6c2...d69 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #6 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Få henne sterilisert ASAP, de kan vel fjerne kattungene i samme slengen. Anonymkode: cd93d...cc0 de fjernet på min mor sin når hun var gravid. pga overflod av katter så fikk hun aborten i prisen på stariliseringen Anonymkode: 4f6c2...d69 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #7 Skrevet 17. november 2021 Lowkey? Er det navnet på katten? Anonymkode: 94c80...361 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #8 Skrevet 17. november 2021 Katter blir ikke «gravid».. Steriliser katten din! Det er ditt ansvar! Anonymkode: a739d...8c6 6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #9 Skrevet 17. november 2021 Jeg tenker at det er rart du skaffet deg katt. Om du ikke har råd til å koste på den kastrering til et par tusen, hva gjør du om den blir akutt skadet en helg? Hvor lenge siden er det du fant ut at den er drektig? Mulig at veterinæren kan utføre abort samtidig som kastrering? P-piller anbefales ikke pga kreftfare og at den aldri er 100% sikker (som du nå har fått erfart). Og p-piller+ormekur på flere katter blir vel til slutt noen kroner til sammen, som heller kunne gått til kastrering. Anonymkode: 46648...516 18
Gjest Jaconandersen Skrevet 17. november 2021 #10 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): de fjernet på min mor sin når hun var gravid. pga overflod av katter så fikk hun aborten i prisen på stariliseringen Anonymkode: 4f6c2...d69 Trodde abort var gratis for mennesker.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #11 Skrevet 17. november 2021 Vet ikke om du får tatt abort, men hold henne inne fra nå av! Du kan ikke slippe ut en ukastrert hunnkatt. Vi kastrerte nettopp hunnkatten vår. Tror det ble 1980 kr hos vår lokale veterinær. Det inkluderte bedøvelse, kastrering, smertestillende, body til å dekke såret, og fjerning av sting. Anbefaler å sjekke priser hos flere veterinærer, kjedene er ofte mye dyrere enn private. Anonymkode: 69283...ee5 6
stjernetaake Skrevet 17. november 2021 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg tenker at det er rart du skaffet deg katt. Om du ikke har råd til å koste på den kastrering til et par tusen, hva gjør du om den blir akutt skadet en helg? Hvor lenge siden er det du fant ut at den er drektig? Mulig at veterinæren kan utføre abort samtidig som kastrering? P-piller anbefales ikke pga kreftfare og at den aldri er 100% sikker (som du nå har fått erfart). Og p-piller+ormekur på flere katter blir vel til slutt noen kroner til sammen, som heller kunne gått til kastrering. Anonymkode: 46648...516 Jaha. Som sagt så var det midlertidig å gi henne p- piller, jeg har penger på bok. Synes også at tanken på å sterilisere henne nesten er verre med tanke på hva hun da må gjennom, men skjønner at det er viktig. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Lowkey! Skam deg! Anonymkode: d33ab...176 hva?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #13 Skrevet 17. november 2021 stjernetaake skrev (24 minutter siden): Jaha. Som sagt så var det midlertidig å gi henne p- piller, jeg har penger på bok. Synes også at tanken på å sterilisere henne nesten er verre med tanke på hva hun da må gjennom, men skjønner at det er viktig. hva? Sånn er det bare å være katteeier, man må gjøre noen ubehagelige ting iblant. Anonymkode: cd93d...cc0 7
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 Skjønner deg veldig godt, men jeg synes du bør vurdere eierskapet av pusen din hvis 3000kr er mye. Flere steder får du pakkepriser med chipping, vaksine og sterilisering. Blir bekymret for at du ikke har gjort de 2 overnevnte heller, hvis sterilisering er så dyrt. Ikke glem at mye høyere utgifter kan påbeløpe seg hvis katten blir syk. Jeg tviler ikke på at du er veldig glad i pus, men du må også være økonomisk trygg for å ta vare på et dyr. Puse-eieren Anonymkode: ca155...f45 10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #15 Skrevet 17. november 2021 Om du ikke har råd til å bruke 3000, burde du aldri skaffet deg katt til å begynne med. Anonymkode: 7d257...772 8
stjernetaake Skrevet 17. november 2021 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om du ikke har råd til å bruke 3000, burde du aldri skaffet deg katt til å begynne med. Anonymkode: 7d257...772 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skjønner deg veldig godt, men jeg synes du bør vurdere eierskapet av pusen din hvis 3000kr er mye. Flere steder får du pakkepriser med chipping, vaksine og sterilisering. Blir bekymret for at du ikke har gjort de 2 overnevnte heller, hvis sterilisering er så dyrt. Ikke glem at mye høyere utgifter kan påbeløpe seg hvis katten blir syk. Jeg tviler ikke på at du er veldig glad i pus, men du må også være økonomisk trygg for å ta vare på et dyr. Puse-eieren Anonymkode: ca155...f45 jeg har råd!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #17 Skrevet 17. november 2021 stjernetaake skrev (1 minutt siden): jeg har råd! Hvorfor har du ikke sterilisert den da?! Anonymkode: 7d257...772 15
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #18 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor har du ikke sterilisert den da?! Anonymkode: 7d257...772 Fordi det er så kooooselig å ha kattunger?🤦♀️ Anonymkode: cd93d...cc0 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #19 Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Katter blir ikke «gravid».. Steriliser katten din! Det er ditt ansvar! Anonymkode: a739d...8c6 Katter blir ikke sterilisert heller... Anonymkode: 6c11c...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #20 Skrevet 18. november 2021 Kastrer katten din (det heter kastrering også for hunkatter. Det er ikke vanlig å sterilisere hunkatter lenger). En kastrering er mindre slitsomt for katten din enn en graviditet er. Man tar med katten til veterinæren, de kastrere kjapt, katten sover i noen timer, også vil den kanskje være litt slapp i en dag eller to, men vil føle seg helt grei på dag 2 eller 3. Så skal den holdes inne i en uke eller to for å unngå at stingene blir betente. De fleste katter trenger ikke krage eller body etter kastrering. Jeg har fostret katter, og har hatt med mange kastrerte hunkatter å gjøre. Det er aldri noe problem. Finn en lokal veterinærklinikk, ikke en kjede. De er vanligvis billigere. Anonymkode: 2d35e...aa2 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå