AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #21 Del Skrevet 18. november 2021 Tilby mat konstant gjennom kvelden. Dropp måltider en stund, bare pass på at han er mett når han legger seg 🙂 Anonymkode: 87134...9d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #22 Del Skrevet 18. november 2021 Dette er en liten periode, det går helt sikkert over. Jeg hadde slik med min sønn, at han våknet kl 11-12 i en periode og krevde mat. Selv om jeg fortsatt ammet, ville han ha en brødskive 🙈 Min nevøen nå gjør det samme, han er 1,5. Og et barn til venninnen min våknet og krevde en flaske med melk kl 3 helt frem til 3 års alder. Du må jo prøve å få mer mat i ham på dagtid. Sånn at dere finner en kompromiss, han er mett men du får sove. Men poenget mitt er at dette ikke er så uvanlig, det du beskriver. Det uvanlige er vel heller at en ettåring sover en natt gjennom, og hver natt. 🙈 Anonymkode: 73785...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #23 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barnehagen sliter med mye sykt personale for tiden - og dermed må de kjøre samme rutine på alle barna. De er villig til å tilpasse så langt det går, men det begrenses jo når de er litt for få på jobb. De gjør så godt de kan 🙂 Anonymkode: 03828...257 Sover ALLE barna 2 lurer? Til og med de som er 2 år...?? Anonymkode: 20b9b...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #24 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en liten periode, det går helt sikkert over. Jeg hadde slik med min sønn, at han våknet kl 11-12 i en periode og krevde mat. Selv om jeg fortsatt ammet, ville han ha en brødskive 🙈 Min nevøen nå gjør det samme, han er 1,5. Og et barn til venninnen min våknet og krevde en flaske med melk kl 3 helt frem til 3 års alder. Du må jo prøve å få mer mat i ham på dagtid. Sånn at dere finner en kompromiss, han er mett men du får sove. Men poenget mitt er at dette ikke er så uvanlig, det du beskriver. Det uvanlige er vel heller at en ettåring sover en natt gjennom, og hver natt. 🙈 Anonymkode: 73785...5c4 En 3-åring som krever melk midt på natta..... eh... Anonymkode: 20b9b...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #25 Del Skrevet 18. november 2021 Han dør ikke av å ikke få grøt på natta. Dette er en uvane dere har lært han til. Ingen friske unger trenger helt på natta. Anonymkode: 9deef...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 18. november 2021 #26 Del Skrevet 18. november 2021 Gi han kveldsmat kl 17 og hiv han i seng 17:30 og se om det hjelper? Alt er uansett bare for en periode i den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #27 Del Skrevet 18. november 2021 Han er ikke 12 mnd gammel, han er 1 år gammel. Anonymkode: 2aeb4...93a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 18. november 2021 #28 Del Skrevet 18. november 2021 Min ettåring har hatt fast sengetid senest kl 20, da har han alltid sovna. (Han bestemte det på mange måter selv og kom inn i rutinen selv da han var rundt 8mnd) Nå som han er i barnehagen og fort sover 3t dupp i barnehagen har vi et helvete på kvelden fordi han over hodet ikke er trøtt kl 20. han holder det gående til kl 2030-2130. Vi skal gi beskjed til barnehagen at vi ønsker at han har en lur på maks to timer midt på dagen for å se om det funker bedre for oss på kvelden. Uansett når han legger seg på kvelden er han oppe og klar for en ny dag mellom kl 05 og 06. Dette sliter meg ut fordi jeg i stor grad er den som står opp med han hvis han våkner på natta og om morgenen.. Hang in there! Det blir bedre! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #29 Del Skrevet 18. november 2021 Et så lite barn bør legges i 17:30-18 tiden. Min 3-åring må legge seg rundt kl.19 for å klare å stå opp rundt kl.07:00. Han bør også få sove mer på dagtid i barnehagen når han våkner så tidlig som i 05-tiden. «Søvn avler søvn» er et uttrykk, og overtrøtte barn finner ofte ikke roen. Basert på det du skriver virker det som han får for lite søvn på dagtid. Anonymkode: 0b339...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #30 Del Skrevet 18. november 2021 Jeg ville først, kuttet den første sovingen i bhg. Siden han er såpass urolig på natten, kan det være han får litt mye dagtid. Snakk med barnehagen, de kan også hjelpe dere. Sier de nei, sier du; åå joda!! Det bestemmer jeg. Og vi trenger at han sover på natta. Mellom 17-18.30 er også ett litt trøtt tidspunkt for bhg barn (og småbarnsforeldre 🥴) Så prøv å gå ut, gjør noe sammen. Hold han oppe. Det er en skummel tid å ut å kjøre på. For gjett hvor fort sånne småtasser sovner i en bil i bevegelse. Så legger dere han så sent dere kan klare. Jobb med 15 min Max om gangen. Og jobb mot tiden dere vil legge han. Legg han, la han pludre. Han kan få litt melk på natta, målet er vann. også, hang in there. Anonymkode: 348f7...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå