Gå til innhold

Fullvaksinert eller uvaksinert?

Gjest Mysticgirl

Hvor mange på KG er fullvaksinerte?  

222 stemmer

1. 1. Er du fullvaksinert eller uvaksinert?

• Fullvaksinert
      131
    • Uvaksinert
      91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (14 timer siden):

Vi har da nok av mennesker her på forunet som mener denne vaksinen skulle vært påtvunget.

Jeg har ikke sett en eneste som har tatt til orde for tvangsvaksinering

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (1 time siden):

Jeg har ikke sett en eneste som har tatt til orde for tvangsvaksinering

Jeg har sett flere som sier de ønsker dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (12 timer siden):

Det er liten forskjell ? Den kjøper ikke jeg. 
Pandremix sørget for et utall mennesker med ME- diagnoser . Forskjellen er at de ble raskt syke. 
Dere må jo ha et annet forslag til å bli kvitt denne pandemien da enn vaksinen ??

Forslag? 

Regjeringen kan begynne med å midlertidig ruste opp helsevesenet slik at vi kan håndtere de koronasyke som kommer. 

De skylder på at intensivsykepleiere trenger 2 år på å utdanne seg og at helsevesenet ikke har kapasitet - vel, her sitter vi snart på 3.året i pandemien... 

Hadde de satt opp tonnevis av brakker som var til koronasyke, betalt 100 % grunnlønn til de sykepleierne som utdanner seg til intensivsykepleiere og lagt opp til et kortere studieforløp (som man klarer hvis sykepleierne blir frikjøpt 100 % til studiene), kunne man da også bruke studenter til å holde oppsyn (ikke ansvar for, oppsyn) med koronasyke pasienter etter en viss tid som student. 

Selvfølgelig må man legge opp til gode nok arbeidsforhold til helsearbeidere.

Vipps, så slipper man: 

1. Stenge ned, med all økonomisk krise som medfølger 

2. Tvangsvaksinere

3. Mangelen på helsearbeidere, som vi har fra før

4. At koronasyke opptar sengeplasser 

Men klart, på Stortinget er det vel viktigere å snike til seg pendlerboliger enn å faktisk gjøre arbeidsoppgavene man er satt til: å tjene folket 

Endret av Mrs Robinson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (52 minutter siden):

Jeg har sett flere som sier de ønsker dette.

Ok, det er uansett svært svært få i Norge som er for tvangsvaksinering. Så du trenger ikke bekymre deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Robinson skrev (24 minutter siden):

Forslag? 

Regjeringen kan begynne med å midlertidig ruste opp helsevesenet slik at vi kan håndtere de koronasyke som kommer. 

De skylder på at intensivsykepleiere trenger 2 år på å utdanne seg og at helsevesenet ikke har kapasitet - vel, her sitter vi snart på 3.året i pandemien... 

Hadde de satt opp tonnevis av brakker som var til koronasyke, betalt 100 % grunnlønn til de sykepleierne som utdanner seg til intensivsykepleiere og lagt opp til et kortere studieforløp (som man klarer hvis sykepleierne blir frikjøpt 100 % til studiene), kunne man da også bruke studenter til å holde oppsyn (ikke ansvar for, oppsyn) med koronasyke pasienter etter en viss tid som student. 

Selvfølgelig må man legge opp til gode nok arbeidsforhold til helsearbeidere.

Vipps, så slipper man: 

1. Stenge ned, med all økonomisk krise som medfølger 

2. Tvangsvaksinere

3. Mangelen på helsearbeidere, som vi har fra før

4. At koronasyke opptar sengeplasser 

Men klart, på Stortinget er det vel viktigere å snike til seg pendlerboliger enn å faktisk gjøre arbeidsoppgavene man er satt til: å tjene folket 

Jeg har en myyyyye enklere løsning. Flere lar seg vaksinere og man speeder opp vaksinedose 3, Vipps så slipper man å bygge brakker for alvolig syke covid pasienter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuba skrev (Akkurat nå):

Jeg har en myyyyye enklere løsning. Flere lar seg vaksinere og man speeder opp vaksinedose 3, Vipps så slipper man å bygge brakker for alvolig syke covid pasienter.

Synes heller de som vil kan ta tredje dose, så synes jeg du kan respektere FHI som sier at vaksinering er frivillig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (Akkurat nå):

Synes heller de som vil kan ta tredje dose, så synes jeg du kan respektere FHI som sier at vaksinering er frivillig.

Jeg sier ikke at det ikke skal være frivillig. Jeg sier bare hvis flere hadde LATT seg vaksinere hadde vi sluppe overfylte sykehus og behov for å bygge brakker som noe foreslår.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (6 minutter siden):

Ikke en løsning siden 1. Tvangsvaksinering bryter mskrettigheter, 2. Man blir smittet og syk selv ved vaksine, 3. Norge sitter allerede i en posisjon hvor mangel på helsearbeidere er i manko. Skulle tro regjeringen kunne bruke korona som unnskyldning for å ruste helsevesenet kraftig opp, men neeeeh

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke et dumt eksperiment. Det burde vært 71% som var fullvaksinert. Det er det jo da altså ikke. Da gjennstår vi med. Hva sier dette om KG?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Tuba skrev (37 minutter siden):

Jeg sier ikke at det ikke skal være frivillig. Jeg sier bare hvis flere hadde LATT seg vaksinere hadde vi sluppe overfylte sykehus og behov for å bygge brakker som noe foreslår.

Så det er de 10% som ikke har vaksinert seg som bærer all skylden for at sykehusene fylles opp?  Vi får se om det blir så mye bedre når 3-4-5-6-7 dose kommer osv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (2 minutter siden):

Så det er de 10% som ikke har vaksinert seg som bærer all skylden for at sykehusene fylles opp?  Vi får se om det blir så mye bedre når 3-4-5-6-7 dose kommer osv... 

det er ingen som er skyld i noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DumIdiotJegEr skrev (1 time siden):

Dette var ikke et dumt eksperiment. Det burde vært 71% som var fullvaksinert. Det er det jo da altså ikke. Da gjennstår vi med. Hva sier dette om KG?

Sier ikke noe om KG, sier bare noe om hvem som gidder å delta i en debatt om vaksinering.

Ikke overraskende er det de som føler at deres rett til å bestemme over egen kropp og andre grunnleggende rettigheter er truet. Mens det store flertallet gir fullstendig beng.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er uansett svært svært få i Norge som er for tvangsvaksinering. Så du trenger ikke bekymre deg.

Jeg bekymrer meg ikke for at de skal få noen påvirkning, men at de i det hele tatt eksisterer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller så kunne myndighetene tatt grep og hatt en egen koronaklinikk klar med alt utstyr og helsepersonell klart. De har tross alt hatt 2 år på seg. Ikke alle innlagte er uvaksinerte, det er viktig at alle som blir alvorlig korona-syke får helsehjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (4 timer siden):

Nei jeg skylder ikke på noen. Er for valgfrihet. Men det er hevet over enhver tvil at situasjonen ville vært anderledes hvis alle vaksinerte seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (4 timer siden):

Eller så kunne myndighetene tatt grep og hatt en egen koronaklinikk klar med alt utstyr og helsepersonell klart. De har tross alt hatt 2 år på seg. Ikke alle innlagte er uvaksinerte, det er viktig at alle som blir alvorlig korona-syke får helsehjelp.

Selvsagt skal alle covid syke få helsehjelp. Men det tar tid å bygge opp kapasitet (jada de burde ha begynt før). Når vi er der vi er ville det vært til stor hjelp om alle vaksinerte seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuba skrev (8 minutter siden):

Nei jeg skylder ikke på noen. Er for valgfrihet. Men det er hevet over enhver tvil at situasjonen ville vært anderledes hvis alle vaksinerte seg.

Forskjellen ville knapt vært nevneverdig all den tid vaksinen ikke stopper smitte, kun reduserer litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...