Gå til innhold

Fullvaksinert eller uvaksinert?

Gjest Mysticgirl

Hvor mange på KG er fullvaksinerte?  

222 stemmer

1. 1. Er du fullvaksinert eller uvaksinert?

• Fullvaksinert
      131
    • Uvaksinert
      91

Anbefalte innlegg

PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Pandermix hadde mindre ressurser, men bortsett fra det er det lite forskjell. Man kan ikke si noe  sikkert om langtidsvirkningene før det har gått lang tid. Det må man bare forholde seg til.

Det er liten forskjell ? Den kjøper ikke jeg. 
Pandremix sørget for et utall mennesker med ME- diagnoser . Forskjellen er at de ble raskt syke. 
Dere må jo ha et annet forslag til å bli kvitt denne pandemien da enn vaksinen ??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skulle være annerledes enn ellers her? Man takket ja om man øsnker den, og nei om man ikke ønsker den.

Du skjønner jo ikke hva det handler om for oss som er utsatt. 
Men jeg antar at det ikke er de største motstanderene i min gruppe. 
De som ikke føler det på kroppen enda takker vel nei ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (Akkurat nå):

Men om du er utsatt helsemessig og får beskjed om å ta vaksiner, også den 3.dosen og i tillegg får beskjed om at dine nærmeste bør være fullvaksinerte. 
Hva gjør en da ? 
Jeg lurer på hvilken løsning motstanderene foreslår istedenfor vaksinen ? 

Jeg synes det blir feil hvis jeg må ta hodepinetablett for at din hodepinetablett skal virke. Dersom man har tatt 3. doser kan man ikke begynne å trakkassere friske mennesker rundt seg. Man kan faktisk bli smittet av andre vaksinerte også! Hvis noen har dryppende nese og rallende hoste så synes jeg de kan holde seg for seg selv uavhengig av vaksinasjonsstatus.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (27 minutter siden):

Uffda, håper alt er bra med deg!

Jeg har vært dårlig siden(5 uker) med hoste og tett nese. OG, jeg følte meg presset til å ta den. Der føles bare helt feil å ha tatt den når jeg ser resultatet i samfunnet. Er redd for bivirkninger på lang sikt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (2 minutter siden):

Det er liten forskjell ? Den kjøper ikke jeg. 
Pandremix sørget for et utall mennesker med ME- diagnoser . Forskjellen er at de ble raskt syke. 
Dere må jo ha et annet forslag til å bli kvitt denne pandemien da enn vaksinen ??

Det gikk lang tid før enkelte av disse ble syke. Uansett så vil det jo ikke nødvendigvis forløpe seg helt likt om noen av covidvaksinene skulle føre til alvorlige senvirkninger. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (5 minutter siden):

Du skjønner jo ikke hva det handler om for oss som er utsatt. 
Men jeg antar at det ikke er de største motstanderene i min gruppe. 
De som ikke føler det på kroppen enda takker vel nei ? 

Hva handler det om for dere som er utsatt? At andre skal risikere egen helse for dere? Skal dette gjelde i andre situasjoner også, eller bare denne?

Endret av PetterKanin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

molly83 skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært dårlig siden(5 uker) med hoste og tett nese. OG, jeg følte meg presset til å ta den. Der føles bare helt feil å ha tatt den når jeg ser resultatet i samfunnet. Er redd for bivirkninger på lang sikt. 

Jeg hadde den værste forkjølelsen jeg har hatt på årevis i høst jeg også, varte i ukesvis og jeg er uvaksinert. Noen ganger går vi på en smell. Det går bra med deg! Jeg forstår deg og er lei for at du føler at du har blitt presset til noe du ikke ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det blir feil hvis jeg må ta hodepinetablett for at din hodepinetablett skal virke. Dersom man har tatt 3. doser kan man ikke begynne å trakkassere friske mennesker rundt seg. Man kan faktisk bli smittet av andre vaksinerte også! Hvis noen har dryppende nese og rallende hoste så synes jeg de kan holde seg for seg selv uavhengig av vaksinasjonsstatus.

Jeg har ikke trakassert noen som helst rundt meg. Alle jeg jobber sammen med er fullvaksinerte, mine nærmeste der noen av de er også utsatt. 
Men jeg mener at vi har et felles ansvar for å få kontroll på viruset. 
At du ikke vil ta vaksinen beror seg på at du har tatt ansvar, og går med munnbind, holder avstand og full håndvask 24/7? 
Fremdeles då lurer jeg på hva dere mener er alternativet til vaksinen ? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke trakassert noen som helst rundt meg. Alle jeg jobber sammen med er fullvaksinerte, mine nærmeste der noen av de er også utsatt. 
Men jeg mener at vi har et felles ansvar for å få kontroll på viruset. 
At du ikke vil ta vaksinen beror seg på at du har tatt ansvar, og går med munnbind, holder avstand og full håndvask 24/7? 
Fremdeles då lurer jeg på hva dere mener er alternativet til vaksinen ? 

Alternativet til å ta vaksinen er ikke å ta den.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (4 minutter siden):

Hva handler det om for dere som er utsatt? At andre skal risikere egen helse for dere? Skal dette gjelde i andre situasjoner også, eller bare denne?

Hvis jeg ville at du skulle risikere egen helse for min skyld , så hadde vi vel sørget for at du tok vaksinen og ikke jeg ? 
Nå er det omvendt , jeg tok vaksinen for å beskytte meg og deg . 
Hva er alternativet ditt ? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Alternativet til å ta vaksinen er ikke å ta den.

Alternativet til å bli kvitt pandemien var det snakk om ?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ville at du skulle risikere egen helse for min skyld , så hadde vi vel sørget for at du tok vaksinen og ikke jeg ? 

Så lenge vaksinerte smitter videre så tar du den for egen del, ikke andres.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det at jeg skal ta vaksinen for å beskytte deg du her arrgumenterer for.

Du beskytter ikke meg ved å ta vaksinen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (Akkurat nå):

Så lenge vaksinerte smitter videre så tar du den for egen del, ikke andres.

Jeg prøver også å bidra til å bli kvitt pandemien. Men det er det ingen av motstanderene som ønsker å bidra aktivt på samme måte 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (1 minutt siden):

Alternativet til å bli kvitt pandemien var det snakk om ?? 

Per i dag finnes det ikke noe alternativ som fører til at vi blir kvitt pandemien. Den må gå sin gang, så får de som vurderer smitte skumlere enn vaksinene vaksinere seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver også å bidra til å bli kvitt pandemien. Men det er det ingen av motstanderene som ønsker å bidra aktivt på samme måte 

Jammen du kan også som vaksinert smitte videre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta en vaksine som ikke hindrer deg i å spre smitte er ikke et bidrag til å bli kvitt pandemien.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det at jeg skal ta vaksinen for å beskytte deg du her arrgumenterer for.

Du beskytter ikke meg ved å ta vaksinen. 

Neivel ? Hvorfor har vi vaksinen ? 
For min skyld eller for hele kloden sin skyld ? 
Jeg argumenterer for at alle som kan skal være med å ta ansvar . 
De fleste som er imot har en ståltro på at de ikke blir syke 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nebbete fugl skrev (På 19.11.2021 den 10.54):

Ja, alle må nok vaksinere seg hver 6. mnd fremover.

Gjør ikke meg noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...