Gå til innhold

Hvordan strikke hals

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker min først hals og jobber nå på bakstykket og har kommet til halsen. I oppskriften står det nå: på neste p fra retten settes de midterste 25 maskene av på en maskeholder, og hver side strikkes ferdig for seg. Fell videre til nakken på hver 2. p 1,1 m = skulder-m. Strikk til arbeidet måler 29 cm. 

Skjønner ikke hva oppskriften ber om her. Hvordan skal jeg felle? Hva betyr 1,1 m?

Anonymkode: 805df...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På retten skal du starte med å strikke «så-så mange masker» før du kommer til de 25 midterste maskene som du skal felle av. Deretter kommer du til slutten av pinnen hvor de resterende maskene på andre skulder er og du strikker disse. Det vil være denne siden du fortsetter videre med først.

start med å felle en maske på retten til nakken, strikk en pinne vrangen, fell en maske på retten til nakken (det er dette 1,1 maske betyr). Strikk så videre til arbeidet måler 29cm og strikk så den andre siden på samme måte, bare fell masken på slutten av pinnen og ikke starten.

Anonymkode: fae74...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

På retten skal du starte med å strikke «så-så mange masker» før du kommer til de 25 midterste maskene som du skal felle av. Deretter kommer du til slutten av pinnen hvor de resterende maskene på andre skulder er og du strikker disse. Det vil være denne siden du fortsetter videre med først.

start med å felle en maske på retten til nakken, strikk en pinne vrangen, fell en maske på retten til nakken (det er dette 1,1 maske betyr). Strikk så videre til arbeidet måler 29cm og strikk så den andre siden på samme måte, bare fell masken på slutten av pinnen og ikke starten.

Turen takk for svar! Men skal jeg ikke legge maskene på maskeholder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernillle skrev (1 time siden):

Turen takk for svar! Men skal jeg ikke legge maskene på maskeholder?

Du kan godt legge de på maskeholder ja. Eventuelt kan du la de være på rundpinnen om det er det du bruker og det ikke plager deg mens du strikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...