Gå til innhold

veganer kompis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/17/2021 at 8:48 AM, AnonymBruker said:

ja det er jeg pent nødt til hvis jeg velger å dra. og han tillater ikke at jeg spiser kjøtt i hans leilighet. eller hvis vi skal ut å spise.

Anonymkode: dfc32...f9b

Jeg hadde ikke dratt på besøk til min veganske venn under slike forutsetninger. Enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

trådstarter her.

takk for svar alle sammen.

jeg har snakket litt med kompisen min. han ønsker ikke kjøtt i huset hans. ikke at det oppbevares der, eller at jeg kjøper inn til meg selv. og da må jeg bare respektere det. jeg spurte om det gikk greit at jeg spiste kjøtt foran han når vi spiser ute. det syns han heller ikke var noe særlig, og så for seg at jeg valgte i det minste vegetar.

jeg tror jeg må bare droppe å dra dessverre. 

Anonymkode: dfc32...f9b

Herregud så frekk han er!!! Bare dropp å reis. Og viss han spør hvorfor så sier du det som det er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trådstarter her igjen.

han er fullstendig klar over min asperger og dietten min. når han var hos meg sist spiste han kjøtt og animalske produkter, og jeg forstår at min diett ikke kan presses på andre. jeg lagde ekstra middag til han for å møte hans behov da.

 hvis jeg skulle dratt måtte jeg levd på ris eller pasta. 

jeg er i dialog med han nå og han forteller meg at personer som spiser kjøtt er ekle å være rundt. 

jeg tror uansett det bare er å la være å dra nå. jeg har bestemt meg nå. 

er veldig lei meg nå. føler jeg har mista en venn til dette. han er veldig skuffa over at jeg ikke kan ta meg sammen i en uke. snakker opp og ned hvor ondskap det er å spise dyr som lider. 

Anonymkode: dfc32...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er i dialog med han nå og han forteller meg at personer som spiser kjøtt er ekle å være rundt. 

Anonymkode: dfc32...f9b

Da kan du si at du ikke synes det er så trivelig å dra på besøk til mennesker som synes du er ekkel å ha rundt seg.

 

Anonymkode: d2bc8...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

trådstarter her igjen.

han er fullstendig klar over min asperger og dietten min. når han var hos meg sist spiste han kjøtt og animalske produkter, og jeg forstår at min diett ikke kan presses på andre. jeg lagde ekstra middag til han for å møte hans behov da.

 hvis jeg skulle dratt måtte jeg levd på ris eller pasta. 

jeg er i dialog med han nå og han forteller meg at personer som spiser kjøtt er ekle å være rundt. 

jeg tror uansett det bare er å la være å dra nå. jeg har bestemt meg nå. 

er veldig lei meg nå. føler jeg har mista en venn til dette. han er veldig skuffa over at jeg ikke kan ta meg sammen i en uke. snakker opp og ned hvor ondskap det er å spise dyr som lider. 

Anonymkode: dfc32...f9b

Om han mener mennesker er "ekle å være med" fordi de spiser kjøtt, så er vel vennskapet tapt. Jeg er selv vegetarianer, men velger da ikke bort kjøttetere. Hadde jeg gjort det, hadde jeg mistet mange gode relasjoner. Man kan heller ikke tvinge sin egen livsstil på andre, ærlig talt.

Anonymkode: ad509...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

trådstarter her.

takk for svar alle sammen.

jeg har snakket litt med kompisen min. han ønsker ikke kjøtt i huset hans. ikke at det oppbevares der, eller at jeg kjøper inn til meg selv. og da må jeg bare respektere det. jeg spurte om det gikk greit at jeg spiste kjøtt foran han når vi spiser ute. det syns han heller ikke var noe særlig, og så for seg at jeg valgte i det minste vegetar.

jeg tror jeg må bare droppe å dra dessverre. 

Anonymkode: dfc32...f9b

Å ikke ha kjøtt i eget hus kan jeg til en viss grad forstå, men den siste her er ikke noe som kommer fra en som kan kalle seg venn. Det er bare fanatisk å styre andres matinntak ute, og ingen har rett til å påtvinge egen diett på andre på den måten.

Hadde som deg latt være å dra og sakt hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...