Gå til innhold

Sminke til menn positivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men ser han feminin ut? Nesten umulig å se forskjell på Drogo og Daenerys?

Anonymkode: 88354...328

Definitivt mindre maskulin enn uten sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Entern said:

Mer skurkete enn mandig.

Uten sminke:

 

...mye mer mandig.

Der har han jo ikke skjegg! Ser nesten ut som en kvinne.

Anonymkode: 88354...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der har han jo ikke skjegg! Ser nesten ut som en kvinne.

Anonymkode: 88354...328

Langt skjegg er stygt. Langt skjegg + sminke = skurk fra Midt-Østen (noe Kal Drogo for så vidt ER).

Forøvrig spiller han CONAN.

Som er så langt fra kvinne det er mulig å komme.

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (1 minutt siden):

Trenger ikke sminke, jeg er naturlig vakker.

Godt sagt 😄 

Tror mange menn ville blitt veldig Hank Von Helvete med sminke...🤣🤣🤣

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og elsker sminke, hobby for meg og jeg sminker meg stort sett hver dag. Om min partner ville låne litt til f eks halloween, karneval, utkledningsparty av ett eller annet slag, bare gøy og han hadde fått lov til å forsyne seg.

Men om han skulle brukt det daglig på samme måte som jeg gjør, aldri i livet, menn trenger ikke sånt og det hadde vært avtennende.

Anonymkode: 11449...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei jeg synes ikke det er positivt.
 

Jeg blir lei meg dersom mannen min føler han må begynne å sminke seg. Menn er «heldige» som slipper det styret. Kvinner «må» sminke seg siden samfunnet forventer det og alle modeller/kjendiser/kjente bruker sminke for å se best mulig ut. Vi kan aldri bli sett på som pene uten sminke. Det er selvsagt noen vanvittig pene jenter der ute som virkelig ikke trenger sminke. Men likevel er jeg sikker på at de gjør det. Selv er jeg nok alminnelig pen, men uten sminke så har jeg poser under øynene og en del kvisearr osv. Så det retter jeg da opp. Har ikke noe valg om jeg skal være god nok for samfunnet.

Så please menn ikke kast bort muligheten deres, dere trenger ikke sminke dere, det er ikke forventet. Jeg hadde gjort mye for den muligheten.

Anonymkode: 5e2e5...175

Jeg er kvinne og det er ingen som førventer seg at jeg ska sminke meg. Går aldri med sminke og er aldri Noen som har brydd seg. Og kjenner sååååå mange som aldri bruker sminke! Who cares! At jenter sminket seg er fordi di vil eller fordi di syns det er gøy, helt Greit! Men ikke koM å syns syns på dere selv fordi det er ikke tvang på å sminke seg. Synes helt tvært mot at sminke ikke er fint/ ser unaturligt ut. Men om

menn og kvinnor vil gjore det så respekterer jeg det :) 

Anonymkode: f6fe9...9b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei jeg synes ikke det er positivt.
 

Jeg blir lei meg dersom mannen min føler han må begynne å sminke seg. Menn er «heldige» som slipper det styret. Kvinner «må» sminke seg siden samfunnet forventer det og alle modeller/kjendiser/kjente bruker sminke for å se best mulig ut. Vi kan aldri bli sett på som pene uten sminke. Det er selvsagt noen vanvittig pene jenter der ute som virkelig ikke trenger sminke. Men likevel er jeg sikker på at de gjør det. Selv er jeg nok alminnelig pen, men uten sminke så har jeg poser under øynene og en del kvisearr osv. Så det retter jeg da opp. Har ikke noe valg om jeg skal være god nok for samfunnet.

Så please menn ikke kast bort muligheten deres, dere trenger ikke sminke dere, det er ikke forventet. Jeg hadde gjort mye for den muligheten.

Anonymkode: 5e2e5...175

Kvinner må sminke seg. 

KG når nye høyder. 

Anonymkode: 5ebda...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og det er ingen som førventer seg at jeg ska sminke meg. Går aldri med sminke og er aldri Noen som har brydd seg. Og kjenner sååååå mange som aldri bruker sminke! Who cares! At jenter sminket seg er fordi di vil eller fordi di syns det er gøy, helt Greit! Men ikke koM å syns syns på dere selv fordi det er ikke tvang på å sminke seg. Synes helt tvært mot at sminke ikke er fint/ ser unaturligt ut. Men om

menn og kvinnor vil gjore det så respekterer jeg det :) 

Anonymkode: f6fe9...9b3

Man må være temmelig oblivious til verden og forventninger i samfunnet for å skrive noe sånn. 
 

Jeg skulle ønske jeg kunne gå på butikken uten å måtte ta på concealer og maskara. Men det kan jeg ikke. Og det er samfunnet sin «feil». Jeg har så lyst å kunne bli med på hyttetur uten å ta med sminkepungen og ordne meg fortest mulig når jeg står opp. Men det går ikke. 
 

Dette er jeg ikke alene om å føle. Kroppspress er et reelt problem, og man må ha et tunnelsyn eller være veldig egosentrisk for å ikke anerkjenne at det er et problem- selv om det ikke direkte rammer en selv. 

Anonymkode: 5e2e5...175

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man må være temmelig oblivious til verden og forventninger i samfunnet for å skrive noe sånn. 
 

Jeg skulle ønske jeg kunne gå på butikken uten å måtte ta på concealer og maskara. Men det kan jeg ikke. Og det er samfunnet sin «feil». Jeg har så lyst å kunne bli med på hyttetur uten å ta med sminkepungen og ordne meg fortest mulig når jeg står opp. Men det går ikke. 
 

Dette er jeg ikke alene om å føle. Kroppspress er et reelt problem, og man må ha et tunnelsyn eller være veldig egosentrisk for å ikke anerkjenne at det er et problem- selv om det ikke direkte rammer en selv. 

Anonymkode: 5e2e5...175

Men er de tikke DU som bestemmer hva du kan og ikke kan gjøre? Synes litt diskre sminke til en mann kan være fint, trenger ikke overdrive eller se ut som en klovn. Som feminist syns jeg at likestilling på ulike plan er av det gode. Om en mann har en "feminin" stil, så tenker jeg at det er greit at han uttrykker seg på sin måte. 

Anonymkode: e7f8e...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min sminker seg av og til. Jeg synes han er nydelig uansett, men jeg ser jo at særlig øynene hans blir ekstra vakre med litt sminke. Uansett, enhver får gjøre som han vil, og vil han sminke seg er ikke det noe noen andre skal bry seg om.  

Hilsen kvinne som nesten alltid sminker seg.

Anonymkode: b34c7...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Synes det er helt greit at menn som har lyst til å sminke seg, får lov til det, men jeg personlig synes ikke det er fint.

Det virker som om mer og mer av skjønnhetspresset overfor kvinner også begynner å gjelde menn - kanskje positivt på den måten at kvinner som misliker dette presset får større forståelse fra menn?

Tror imidlertid ikke det er fare for at menn flest begynner å sminke seg med det første.

Bruker forresten sjelden sminke selv, og føler ikke at jeg "må" det heller. 

Endret av Anonymus Notarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man må være temmelig oblivious til verden og forventninger i samfunnet for å skrive noe sånn. 
 

Jeg skulle ønske jeg kunne gå på butikken uten å måtte ta på concealer og maskara. Men det kan jeg ikke. Og det er samfunnet sin «feil». Jeg har så lyst å kunne bli med på hyttetur uten å ta med sminkepungen og ordne meg fortest mulig når jeg står opp. Men det går ikke. 
 

Dette er jeg ikke alene om å føle. Kroppspress er et reelt problem, og man må ha et tunnelsyn eller være veldig egosentrisk for å ikke anerkjenne at det er et problem- selv om det ikke direkte rammer en selv. 

Anonymkode: 5e2e5...175

Da er det dit eget valg. Og du selv som bestemmer om du må eller ikke. Ikke Noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke menn skal bære for selvopptatte. Samtidig liker jeg kjekke og stelte menn men det finnes liksom grenser. Ja til trimma skjegg og nesehår men sminke blir litt too much for min del. 

Anonymkode: 85f21...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Tenker menn får gjøre som de selv vil. Hvis de ikke legger seg opp i hvor vidt jeg bruker sminke eller ikke så skal ikke jeg gjøre det med de heller ☺️ 

Noen er råkule med sminke, de fleste like fine uten. Litt som med damer når jeg tenker meg om egentlig🤔🤷‍♀️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har så lyst å kunne bli med på hyttetur uten å ta med sminkepungen og ordne meg fortest mulig når jeg står opp. Men det går ikke. 

#newsflash:

Det går helt fint.

Hytta til helgen, matbutikken neste uke, jobben når du føler deg moden for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666

Det vil kreve mye sparkel å rette ut huden min, men jeg har hverken problemer med menn som bruker sminke eller kvinner som dropper det.

Mangfold er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er patetisk med sminke på både menn og kvinner, men ekstra kleint på menn - de har i det minste ikke unnskyldningen av sosialt press om å kline den gørra i ansiktet sitt, tvert i mot.

Anonymkode: cdc9d...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (2 timer siden):

Langt skjegg er stygt. Langt skjegg + sminke = skurk fra Midt-Østen (noe Kal Drogo for så vidt ER).

Forøvrig spiller han CONAN.

Som er så langt fra kvinne det er mulig å komme.

 

Entern skrev (2 timer siden):

Godt sagt 😄 

Tror mange menn ville blitt veldig Hank Von Helvete med sminke...🤣🤣🤣

Sminke trenger ikke synes engang for øyet som sminke. Det må dere menn lære dere, gjelder også på kvinner at sminke er ikke bare når vi har smoked eyes med sort øyenskygge og røde lepper, men også naturlig sminke når dere tror vi ikke har på noe 😉

Anonymkode: 5fd1d...5f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...