AnonymBruker Skrevet 14. november 2021 #1 Del Skrevet 14. november 2021 Hei! Noen som har opplevd å få tvillinger på Letrozol? Isåfall; hvor stor dose Letrozol tok du? Skal begynne på Letrozol nå, og kjenner at akkurat dette stresser meg litt. Hvor vanlig er dette? 😅 Anonymkode: aeb66...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. november 2021 #2 Del Skrevet 15. november 2021 Gynekologen min var opptatt av at jeg skulle komme inn på kontroll hver syklus da jeg brukte letrozol. Han ville ha kontroll, og muligens ikke gi meg ovitrelle dersom "flere egg ble stimulert". Jeg fikk liksom inntrykk av at det var en vanlig bivirkning. Men ikke en av de syklusene jeg tok letrozol (dobbel dose også) var det mer enn ett egg som var klar for EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 15. november 2021 #3 Del Skrevet 15. november 2021 (endret) Du skal vel på kontroll og da skal du ha muligheten til å si nei hvis du ikke er komfortabel med risikoen. Jeg måtte i alle fall på kontroll hver gang for å telle modne egg. Første gang ble det 3 egg, og da måtte jeg avbryte. Etter litt justering av dosen fikk jeg 1 eller 2, og de gangene jeg fikk 2 sa legen at han mente det var greit (selv om risikoen for tvillinger var høyere), men jeg kunne avbryte hvis jeg ville. Jeg valgte å ta sjansen hver gang, for jeg ville ikke kaste bort tiden. Det funket ikke for meg, da. Jeg holdt på i over et år og det ble 0 graviditeter av hele opplegget. Endret 15. november 2021 av Finki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #4 Del Skrevet 15. november 2021 Finki skrev (3 timer siden): Du skal vel på kontroll og da skal du ha muligheten til å si nei hvis du ikke er komfortabel med risikoen. Jeg måtte i alle fall på kontroll hver gang for å telle modne egg. Første gang ble det 3 egg, og da måtte jeg avbryte. Etter litt justering av dosen fikk jeg 1 eller 2, og de gangene jeg fikk 2 sa legen at han mente det var greit (selv om risikoen for tvillinger var høyere), men jeg kunne avbryte hvis jeg ville. Jeg valgte å ta sjansen hver gang, for jeg ville ikke kaste bort tiden. Det funket ikke for meg, da. Jeg holdt på i over et år og det ble 0 graviditeter av hele opplegget. Skal ikke på kontroll, nei. Bor 3 timer unna gyn så hun mente at dette ikke er nødvendig. Anonymkode: aeb66...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #5 Del Skrevet 16. november 2021 Har ingen erfaringer selv, men ser i termingruppa mi på Facebook at flere av de som venter flerlinger gikk på letrozol Anonymkode: 9d28c...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 16. november 2021 #6 Del Skrevet 16. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Skal ikke på kontroll, nei. Bor 3 timer unna gyn så hun mente at dette ikke er nødvendig. Anonymkode: aeb66...3f4 Oi, det visste jeg ikke at gikk an. Da skjønner jeg at du lurer. Men det er vel noe gynekologene vurderer fra pasient til pasient ut ifra tilstanden deres får jeg tro 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #7 Del Skrevet 16. november 2021 Finki skrev (På 15.11.2021 den 20.06): Du skal vel på kontroll og da skal du ha muligheten til å si nei hvis du ikke er komfortabel med risikoen. Jeg måtte i alle fall på kontroll hver gang for å telle modne egg. Første gang ble det 3 egg, og da måtte jeg avbryte. Etter litt justering av dosen fikk jeg 1 eller 2, og de gangene jeg fikk 2 sa legen at han mente det var greit (selv om risikoen for tvillinger var høyere), men jeg kunne avbryte hvis jeg ville. Jeg valgte å ta sjansen hver gang, for jeg ville ikke kaste bort tiden. Det funket ikke for meg, da. Jeg holdt på i over et år og det ble 0 graviditeter av hele opplegget. Så du ble ikke gravid etterpå heller? Anonymkode: 43b05...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #8 Del Skrevet 18. november 2021 Hei! 3 runder på letrozol, der jeg tok cyclogest siste runde også. Fikk idag bekreftet på ul i uke 7 at det var 2 bankende hjerter. Skummelt! -jv Anonymkode: 85da1...5cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villanda86 Skrevet 18. november 2021 #9 Del Skrevet 18. november 2021 Ble gravid på Letrozol, hadde aldri mer enn ett modent egg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #10 Del Skrevet 18. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! 3 runder på letrozol, der jeg tok cyclogest siste runde også. Fikk idag bekreftet på ul i uke 7 at det var 2 bankende hjerter. Skummelt! -jv Anonymkode: 85da1...5cc Wow gratulerer!!! Men skjønner godt at det er skummelt med 2. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: aeb66...3f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #11 Del Skrevet 18. november 2021 Villanda86 skrev (3 timer siden): Ble gravid på Letrozol, hadde aldri mer enn ett modent egg:) Godt å høre 🌸 Anonymkode: aeb66...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2021 #12 Del Skrevet 18. november 2021 On 11/14/2021 at 9:27 PM, AnonymBruker said: Hei! Noen som har opplevd å få tvillinger på Letrozol? Isåfall; hvor stor dose Letrozol tok du? Skal begynne på Letrozol nå, og kjenner at akkurat dette stresser meg litt. Hvor vanlig er dette? 😅 Anonymkode: aeb66...3f4 Gikk på enkel dose, men ingen oppfølging av gynekolog underveis. Ble gravid med ett barn Anonymkode: 80332...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 19. november 2021 #13 Del Skrevet 19. november 2021 On 11/16/2021 at 8:13 PM, AnonymBruker said: Så du ble ikke gravid etterpå heller? Anonymkode: 43b05...562 Det er ca. et år siden jeg sluttet med letrozol nå, og ble henvist til prøverør i stedet. Jeg er gravid nå for første gang (uke 9), så nå håper jeg bare at alt går bra. Det tok tre uttak og to innsett før det klaffet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #14 Del Skrevet 19. november 2021 Finki skrev (29 minutter siden): Det er ca. et år siden jeg sluttet med letrozol nå, og ble henvist til prøverør i stedet. Jeg er gravid nå for første gang (uke 9), så nå håper jeg bare at alt går bra. Det tok tre uttak og to innsett før det klaffet. Åå gratulerer så masse med graviditet! Og masse lykke til! Godt å høre at det ordnet seg for deg til slutt ❤️ Anonymkode: aeb66...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Del Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Gikk på enkel dose, men ingen oppfølging av gynekolog underveis. Ble gravid med ett barn Anonymkode: 80332...6ed Åå så bra! Tusen takk for svar ❤️ Anonymkode: aeb66...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finki Skrevet 19. november 2021 #16 Del Skrevet 19. november 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Åå gratulerer så masse med graviditet! Og masse lykke til! Godt å høre at det ordnet seg for deg til slutt ❤️ Anonymkode: aeb66...3f4 Tusen takk! Det ordner seg jo for de fleste til slutt på en eller annen måte 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #17 Del Skrevet 19. november 2021 Letrozol øker ikke sjansen for flerlinger slik som mange av de andre preparatene gjør. Har du anlegg for å få tvillinger kan du selvsagt få det uansett, men ikke pga letrozol. Anonymkode: 65fc8...b2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spent<3 Skrevet 21. november 2021 #18 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (På 19.11.2021 den 23.25): Letrozol øker ikke sjansen for flerlinger slik som mange av de andre preparatene gjør. Har du anlegg for å få tvillinger kan du selvsagt få det uansett, men ikke pga letrozol. Anonymkode: 65fc8...b2b Det stemmer ikke helt. Letrozol stimulere eggene og er individuelt hvordan det påvirker hver enkelt. Man ønsker ikke at man blir overstimulert (mer enn ett modent egg). Det er derfor mange gynekologer ønsker at man har en måneds pause mellom kurene. Selvfølgelig ikke alle. Jeg måtte ikke ha en pause mellom fordi jeg kun fikk jeg ikke fikk eggløsning på første kur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #19 Del Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 14.40): Hei! 3 runder på letrozol, der jeg tok cyclogest siste runde også. Fikk idag bekreftet på ul i uke 7 at det var 2 bankende hjerter. Skummelt! -jv Anonymkode: 85da1...5cc Satte du Ovitrelle i tillegg, eller slapp begge eggene av seg selv? Anonymkode: ec72d...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #20 Del Skrevet 21. november 2021 Laveste dosen med letrozol og ble gravid med tvillinger. Anonymkode: 1a32d...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå