Gå til innhold

De jeg skal til på julaften og 1.juledag skal gå i pysj begge dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har på oss nye julepysjamaser, med glitter og stas! Vi matcher ikke, men har hver vår kule. Disse har vi på også under middagen. Om vi får en svigerdatter på besøk kan hun enten få ny kul julepysj eller pynte seg som hun vil. Fritt valg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vil kjøpt en penere julepysj, og godt all inn den veien. 

Anonymkode: 20054...a5d

Enig! Og tatt det sporty :)

Anonymkode: aa249...373

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig stusselig ut å gå med det hele dagen. Jeg er vant til at tidligere på dagen så går man med vanlige klær, men kunne gått med pysj også. Senere på ettermiddagen er jeg vant til at man pynter seg. Jeg pleier å ha kjole eller skjørt og sminker og ordner meg.

Jeg hadde ikke ønsket å gå med pysj hele dagen så enten hadde jeg pyntet meg som vanlig eller så hadde jeg ikke feiret der. Pleier for øvrig å pynte meg i romjula også. Er det jul så er det jul. Å daffe rundt i pysj kan man gjøre resten av året.

Anonymkode: 80848...51b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så miljøfiendtlig og white trash å kjøpe nye julepysjer hvert år. Æsj. Er vel FrP-ere hele gjengen.

Anonymkode: 4591b...544

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig opplegg for meg. Tror ikke jeg en gang har sett mine foreldre i pysj noen gang, rar tanke at de skulle sitte og spise julemiddag i PYSJ. Jeg ville heller ikke følt meg 100% komfortabel i pysj rundt en ny svigerfamilie.. jeg ville nok iallfall tatt på strømpebukse, tskjorte, bh osv under (pysjer er jo så tynne i stoffet..)

Men om du må dra dit så får du bare gjøre det beste ut av det. Fiks hår og sminke og kjøp en ny fin julepysj du kan ha på deg, kanskje bare vanlig bukse med julegenser til ene dagen og en pen julepysj til andre dagen om du ikke er helt komfortabel med å gå all out i bare pysj. 

Anonymkode: cc74e...22c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Merkelig opplegg for meg. Tror ikke jeg en gang har sett mine foreldre i pysj noen gang, rar tanke at de skulle sitte og spise julemiddag i PYSJ. Jeg ville heller ikke følt meg 100% komfortabel i pysj rundt en ny svigerfamilie.. jeg ville nok iallfall tatt på strømpebukse, tskjorte, bh osv under (pysjer er jo så tynne i stoffet..)

Men om du må dra dit så får du bare gjøre det beste ut av det. Fiks hår og sminke og kjøp en ny fin julepysj du kan ha på deg, kanskje bare vanlig bukse med julegenser til ene dagen og en pen julepysj til andre dagen om du ikke er helt komfortabel med å gå all out i bare pysj. 

Kan også ha julegenser/tskjorte på julaften med skjørt til, et sånt a-form-skjørt med elastisk midje feks. Så blir det litt pyntet men likevel "pysjaktig" :P

Noe i denne duren, eventuelt noe liknende som er litt lengre avhengig av din alder og kroppsfasong/hva du liker: https://www.zalando.no/jdy-miniskjort-black-jy121b00n-q11.html

Nude eller glitter strømpebukse for å pynte opp - sort strømpebukse for å pynte ned. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det valgfritt. De som vil gå i pysj, gjør det - og de som vil pynte seg, gjør det. Det er overhodet ikke viktig hva man har på seg. Det viktigste er at man er sammen og har det hyggelig med sine nærmeste. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne en kosedag i mellomjula der vi går i pysj hele dagen. Veldig koselig :)

Men - dette er jo selvfølgelig ikke klærne vi har sovet i på natta!

Vi står opp og steller oss, dusjer som normalt, og tar på oss rene pysjer selvfølgelig.

Ikke noe annerledes enn å ta på seg andre koseklær, men ungene især synes det er veldig gøy å kle på seg pysj på morgenen :) en passe tøysete og koselig tradisjon.

Anonymkode: d44a7...963

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker "when in Rome" og hadde fulgt det som er tradisjonen der jeg feirer. Selv er vi som deg, det er en selvfølge å pynte oss både julaften og 1. juledag. Pysjamas kan man daffe rundt i resten av året.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, å gå i pyjamas hadde ødelagt julestemningen for meg🥺 Det er jo så koselig at nå er det jul, og da går vi pyntet selv om vi er hjemme fordi det er en ekstra spesiell dag❤️

Anonymkode: 6f05a...87f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi har gjerne en kosedag i mellomjula der vi går i pysj hele dagen. Veldig koselig :)

Men - dette er jo selvfølgelig ikke klærne vi har sovet i på natta!

Vi står opp og steller oss, dusjer som normalt, og tar på oss rene pysjer selvfølgelig.

Ikke noe annerledes enn å ta på seg andre koseklær, men ungene især synes det er veldig gøy å kle på seg pysj på morgenen :) en passe tøysete og koselig tradisjon.

Anonymkode: d44a7...963

Det er jo viktig å presisere, vi bruker heller ikke samme pysjen vi sover i. Vi bruker nye pysjer med julemønster. Pynter oss gjerne i tillegg med noen lysende nisser eller annet gøy. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er så miljøfiendtlig og white trash å kjøpe nye julepysjer hvert år. Æsj. Er vel FrP-ere hele gjengen.

Anonymkode: 4591b...544

Reagerer også på det jeg leser her at det er ny julepysj hvert år. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skrev (12 minutter siden):

Er det noe verre enn de som kjøper nytt antrekk til jul hvert år? 

Anonymkode: 19d03...f32

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jif skrev (15 minutter siden):

Ja, for det er jo MYE verre en ny kjole til julebordet hvert år.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, voldsomt så mye pysj det var her da. Jeg har ikke en eneste e pysj, har ikke hatt på meg noe sånt siden jeg var liten, og det kunne ikke falle meg inn å kjøpe en i anledning jula!

Anonymkode: 39a05...d93

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften er en høytidsdag og feiring, og så skal man gå i pysjamas hele dagen?? 
Ikke ut av huset for å gå en tur, besøke gravsted, gå i julegudstjeneste, besøke eldre slektninger på sykehjem eller noe som helst slikt? 

Anonymkode: dba8b...457

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde glatt gått i pysj om det var tradisjon hos svigerfamilien. Men da en ny, litt penere, med skikkelig undertøy under, og dusj, hår og litt sminke om morgenen før jeg tok på ren pysj.

Hvis jeg absolutt ville hatt på kjole, kanskje jeg hadde funnet en ok nattkjole, hatt på strømpebukse, og slengt enn cardigan over.

Hvis pysj er helt utelukket, ts, hva med en julegenser og skjørt i stede? Så er du kanskje ikke så langt utafor hva de andre er kledd i, samtidig som du får pynta litt?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det noe verre enn de som kjøper nytt antrekk til jul hvert år? 

Kjøper ikke nytt antrekk til hver jul, heller. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skrev (Akkurat nå):

Kjøper ikke nytt antrekk til hver jul, heller. 

Nå spurte jeg ikke om du gjorde det. Jeg spurte om det er verre enn de, altså andre mennesker, som kjøper nytt til hver jul?

En pysjamas kan en da bruke mange netter etter jul, og de blir jo slitt etterhvert. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig , absolutt ingen her får gå i pysj til middsag , noen regler synes jeg er viktig barn og voksne lærer seg og dette er en sv de

Anonymkode: 30022...f0b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...