Gå til innhold

De jeg skal til på julaften og 1.juledag skal gå i pysj begge dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker også å pynte meg på julaften, men tror jeg bare ville omfavnet det, kjøpt meg et par fine/søte/morsomme/julete pysjer og tenkt at det var litt deilig også

Anonymkode: 67c14...860

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2021 den 21.42):

Jeg kjøper alltid ny pysj, kosedress eller lounge wear til jul. Går i den frem til middag julaften. Pynter meg til middag, og skifter gjerne over til pysj etter at pakkeåpningen er over. Ingen her i huset hadde stilt i pysj til middag og pakkeåpning. Men om jeg ble invitert til noen som gikk i pysj hele dagen, så hadde jeg vært raus og stilt opp i pysj. Du skal vel neppe feire jul der hvert år. 

Anonymkode: e49ae...8b0

A: Snakk om lite miljøvennlig valg å kjøpe nytt av slikt hvert eneste år. 

B: Enig i poenget ditt om å stille i pysj når man er invitert. 

Anonymkode: 58b14...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (På 14.11.2021 den 19.36):

Høres teit ut men vi har alltid hatt julepysj på juleaften.. hvert år bestiller vi nye. De er ikke like men matcher likevel. Vi har av og til besøk av andre og de har kommet i dress/kjole og er ikke noe problem at vi andre er i pysjen🤣

Hvert år nye??! 😮

Anonymkode: 0ba97...772

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vokst opp i et helt ateistisk hjem, men høytid til jul hadde vi likevel. Huset ryddig og rent, alle folk og dyr rene og pyntet :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvert år nye??! 😮

Ja.. vi har barn som vokser ut av de hvert år. De er ikke så dyre uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milky skrev (54 minutter siden):

Ja.. vi har barn som vokser ut av de hvert år. De er ikke så dyre uansett

Nei, men miljøaspektet da… 

Anonymkode: dba8b...457

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville syntes dette var nokså trist, og ikke minst rart. Stå i pysj mens man lager julemiddagen! Og så ny, ren pysj neste dag, da eller? Veldig snodig.

Men ettersom det er slik de pleier å gjøre det, hadde jeg forsøkt å leve med det. Jeg hadde ikke pakket en haug med pysjer (juleaftenpysj, nattpysj til å sove i, første juledagspysj?), men tatt med behagelige, men skikkelige klær. En jerseykjole, kanskje? Ta en spasertur ut begge dager, så har du en god unnskyldning til å kle på deg. De kommer sikkert til å gi deg en julepysj i gave da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det ikke er snakk om å ta med «den gode slackebuksa og shorta, med hull og flekker på» heller da 😅

En ny fresh, julepysjamas. Det går an å ha på seg pysjamas, og fortsatt være pyntet. Man trenger ikke fullt utfylt med alt av sminke, men man kan fortsatt ha på noe sminke, se fresh ut. Gjøre noe med håret.

Det blir det du gjør det til. Hva med å prøve å se positivt på nye opplevelser. Det er tøft å måtte feire borte fra det du er vandt til, men er man sur og negativ, så blir det stemningen man skaper.

Anonymkode: 9d184...a32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, men miljøaspektet da… 

Anonymkode: dba8b...457

Folk kjøper nye klær når de vokser hvert år, så føler meg ikke særlig skyldig for en ekstra pysj…🤣 alt man skal pirke på lol

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå i opposisjon hvis du synes det er verdt det.  Gå rundt i kun badebukse, truse e.l, si at det er faktisk du vant til. Kanskje dere sammen blir enige om en felles kleskode? Kanskje litt barnslig, men tøft hadde det vært..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg blitt invitert til å feire julekvelden med folk i pysj hadde jeg takket nei med begrunnelse av at julekvelden er høytid og da pynter man seg. Jeg hadde enten feiret alene eller med min familie, men aldri med mennesker i pysj.

Anonymkode: f2504...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok funnet noe pent loungewear og en ny pysj, men hadde kledd meg pent men enkelt til middag. Og så tilbake til pysjen utpå kvelden. 

Men ts, hva om dere bare feirer jul hver for dere? 

Anonymkode: 13a5d...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som reklame til dette innlegget er det pysj fra Cubus 😂 Litt overtrøtt ja så fikk meg en god latter 🤣

Anonymkode: 26c60...1b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri feiret jul med ektemannens familie, nettopp fordi jeg nekter å tilbringe dagen på sofaen i pysjamas. Julen er en høytid, den skal være høytidelig - ikke som en slapp søndag.

Anonymkode: 53f7d...c8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig overrasket over at så mange går i pysj hele julaften, var ikke klar Iver tradisjonen 

Anonymkode: 1bee1...007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er vokst opp i et helt ateistisk hjem, men høytid til jul hadde vi likevel. Huset ryddig og rent, alle folk og dyr rene og pyntet :) 

Hva har ateisme med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rageing skrev (4 timer siden):

Hva har ateisme med det å gjøre?

Jula er ei religiøs høytid. Men til tross for at vi ikke var religiøse, hørte vi på kirkeklokkene. når jula ble ringt inn. Da startet høytida, og det VAR høytidelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...