Gå til innhold

De jeg skal til på julaften og 1.juledag skal gå i pysj begge dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke ment frekt eller hat. Men hva gjør jeg?? Det er da min første jul med famen til typen. Jeg er vant til å gå i kjole på julaften og pynte meg med sminke, smykker og pent hår. Jeg hadde følt meg som en slask og følt meg "fyllesyk på en søndag" av å gå i pysj. Kjæresten min sier at jeg kan pynte meg hvis jeg ønsker det men blir det ikke litt kræsj og at jeg opptrer som bedre enn alle andre hvis jeg er eneste pyntede? 😣 hjeelp 

Anonymkode: 2f478...f00

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange forskjellige tradisjoner der ute, men her tror jeg kanskje jeg hadde valgt å feire med egen familie i stedet.

Neste gang det er meningen å feire med hans familie, ville jeg vært frempå og invitert hjem til oss i stedet. Da kan du "kreve" at man i det minste har på normale klær.

Anonymkode: 93da5...4d0

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm… tror ikke jeg hadde pyntet meg med kjole, glitter og stas hvis de andre gikk i pysj. Det hadde føltes ukomfortabelt. 
Kanskje du kan tone pyntingen litt ned, ha på en pen bluse og buske for eksempel? 

Anonymkode: dba8b...457

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de andre hadde gått med pysj hadde jeg gunna på med det absolutt mest jålete jeg hadde av klær og sminke. Pysj er for morgener og kvelder på sofa.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig.

Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres teit ut men vi har alltid hatt julepysj på juleaften.. hvert år bestiller vi nye. De er ikke like men matcher likevel. Vi har av og til besøk av andre og de har kommet i dress/kjole og er ikke noe problem at vi andre er i pysjen🤣

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal virkelig hele familien spise julemiddag i pysjamasen? Har faktisk aldri hørt om noen som feirer julaften kveld i pysj. Før lunsjtid er vel noe annet. 

Anonymkode: 94d0f...df8

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar en på seg julepysjen etter at en har dusjet seg på morgenen. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 19d03...f32

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften er i pysj jo er veldig sært, ja! Er det noe «statement» de har lagt seg til i protest mot overdrevent styr, eller noe sånt? 

Men vi har faktisk tradisjon med 1.juledag brunsj i pysjamas. Min farmor gir alle nye, like pyjamaser hver jul, og dagen etter sitter alle i pysjen rundt et velfylt og pent dekket bord. For meg er det herlig, og gjør det føles koselig og avslappet, i forhold til julaften og alle juleselskapene som er mye mer stivt og høytidelige.

Jeg elsker denne tradisjonen vår, men det er sikkert ikke for alle. 

Anonymkode: fc43c...f38

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil kjøpt en penere julepysj, og godt all inn den veien. 

Anonymkode: 20054...a5d

Dette!

Kjøp en fin julepysj, og smink deg/ordne håret som ellers til jul.

Anonymkode: ab0c1...339

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig white trash ut.  Pysj kan man dasse rundt i hele året ellers, ikke på de meste hellige dagene i åreet. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke blitt med. Hadde gått pysj alene, men ikke sammen med andre jeg ikke kjenner så godt.

Anonymkode: d1d3d...0f9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke spesielt glad i jula i utgangspunktet. Å få gå i pysj, letter stemningen. Fast tradisjon for oss ❤

Anonymkode: 9cbe4...b5e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pysj er supert hele dagen, frem til middagen. 

Vi tusler rundt i julepysj mesteparten av juledagene, men vi spiser ikke julemiddagen i pysj. Der går grensen. 

Anonymkode: 4d33b...478

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mange forskjellige tradisjoner der ute, men her tror jeg kanskje jeg hadde valgt å feire med egen familie i stedet.

Neste gang det er meningen å feire med hans familie, ville jeg vært frempå og invitert hjem til oss i stedet. Da kan du "kreve" at man i det minste har på normale klær.

Anonymkode: 93da5...4d0

Skal de måtte endre seg, men ikke TS? Når man møter en annen, så må man tegne med at ikke hans familie gjør alt likt som hennes familie… Det handler om å omstille seg. Jeg pynter meg alltid på julaften, men hadde synes det var gøy å gjøre ting litt annerledes. Får man barn sammen, kan barna lære litt av hver families tradisjoner. 

Anonymkode: aa249...373

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (10 minutter siden):

Her ville jeg enten feiret med egen familie, eller ikke pyntet meg. Det er fult mulig å feire julaften uten å dolle seg skikkelig.

Syntes dog det høres skikkelig suggete ut, å gå med Pysj hele dagen - spise og alt. Nei, det der er uhygenisk og faktisk ekkelt, greit nok at små barn kanskje gjør sånt, men det er også av sjelden vare. 

Uhygienisk å gå med pysj kontra andre klær?? Det er ikke flere bakterier inen pysj enn buldring genser….. Regner med at de går med rene pysjer?!? Det he jeg gjort på pysjamasparty… 

Anonymkode: aa249...373

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...