Gå til innhold

Celleforandring

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt operert for celleforandring på livmorhalsen for 2 gang på 5 år. Nå viser det seg på prøvne at det fortsatt ikke er bra!

Er det noen her som her noen erfaring å dele med meg.

Er litt redd for dette.

Anonyme svar er også hjertlig velkommene. Vil bare høre andres erfraing med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk dette for endel år tilbake. Jeg var 30 dengang og hadde et barn på 10 år.Så får jeg beskjed og må inn til laserbehandling,der tar de nesten hele livmorhalsen.Heldigvis så får de med seg alt i den omgangen,men som sikkert du gjør og har gjort så er det ofte kontroller.Er du ung og vil ha barn,bør du vel snakke med legen om dettte,hva er best for deg.Jeg ville jo gjerne ha flere,derfor tok de bare livmorhalsen.Men legen hadde lyst og ta hele livmoren også.Heldigvis sa jeg nei og det har gått bra.Så sjekk alternativer før du vet at du må igjennom en opperasjon.Men hold humøret oppe (vet det kan være kjipt).Ikke ta sorger på forskudd og ikke minst finn noen du kan prate med,det hadde ikke jeg.Jeg tror det er viktig,ikke la det bli noe tabu emne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Joda, har vært igjennom laserbehandling i livmorhalsen.

For 4 år siden, da var jeg 25 år. Har gått til undersøkelse hvert år etterpå og det ser ut som det er bra nå!

Det var en mindre behaglig opplevelse og jeg håper jeg slipper en gang til

SKjønner at du er litt bekymret, men vær glad det er oppdaget og kan behandles på tidlig stadie!

Lykke til med videre behandling!

Plutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninde jeg har ble operert for dette tidlig i vaares, men provene hennes viser at hun ikke er bra og maa operere en gang til :cry:

Hun er 24 aar og har ingen barn. Vet ikke noe mer enn det, men jeg har forstaatt det saann at det ikke er veldig farlig. Min venninde oppdaget at provene ikke var bra for noen mnd siden, men skal alikevel vente til januar med aa operere (pga eksamner og ferie). og dette ble hun ikke fraraadet.

Haaper det ordner seg for deg, og at dette blir siste operasjonen din!

Ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...