Peony Skrevet 7. oktober 2005 #1 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg haaater leggene mine... Er slank, men med typisk pærefasong, men leggene mine tar kaka. Finner aldri støvletter som passer. Er det noe man kan gjøre for å slanke leggene? Noen slags trening man bør prøve eller evt. unngå?
Tusseline Skrevet 7. oktober 2005 #2 Skrevet 7. oktober 2005 Unngå treningsformer (som strekker seg over lengre perioder) som styrker musklene i leggene i stor grad (feks. sykling).
smil Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Det skal mye til før jenter får store legger pga trening da. Når det gjelder sykling, så kommer det vel helt an på hvordan man trener også. Noen syklister (nå snakker jeg om menn egentlig) har skikkelig store muskler i lår og legger, mens andre nærmest har pipestilker
Tusseline Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Det er klart at det er individuelt, men ta meg som eksempel: har ikke stort grunnlag for å bygge muskler, men har trent spinning og sykling i ca. tre år, og har fått betydelige muskler i leggene.
Peony Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2005 Men det er ikke noen type trening av leggene som kan få dem til å bli mindre? Det er jo både fett og muskler der som gjør at de er så tykke...
vixen Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Men det er ikke noen type trening av leggene som kan få dem til å bli mindre? Det er jo både fett og muskler der som gjør at de er så tykke... ← Er du sikker på at det ikke kan være vann i kroppen som gjør det? Jeg synes ikke tipset om å la være å trene leggene er så bra. Selvfølgelig er dette individuelt.. men tviler på at du får større legger av å trene litt sykling feks. Jeg har trent mye, bla styrketrening og sykling og har muskler i leggene, likevel har jeg aldri hatt noe problemer med å få tak i støvletter, problemet er heller at skaftet er for stort...
Peony Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2005 Er du sikker på at det ikke kan være vann i kroppen som gjør det? Jeg synes ikke tipset om å la være å trene leggene er så bra. Selvfølgelig er dette individuelt.. men tviler på at du får større legger av å trene litt sykling feks. Jeg har trent mye, bla styrketrening og sykling og har muskler i leggene, likevel har jeg aldri hatt noe problemer med å få tak i støvletter, problemet er heller at skaftet er for stort... ← Nei, jeg er jo ikke sikker på det, men ville jeg da alltid hatt tykke legger? Er det i så fall noe man kan gjøre for å ... ikke har så mye vann i leggene?
Gjest (Ursula) Skrevet 7. oktober 2005 #8 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har også det problemet, leggene mine står ikke i stil med resten overhodet ! De ser ikke så tykke ut, men jeg merket det veldig godt når jeg skal prøve å få på meg støvletter, det er ganske håpløst. Resten av meg er str 34/36, så jeg fatter ikke hvorfor leggene ble så store i forhold.
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #9 Skrevet 7. oktober 2005 Hvis du har noe særlig fett i leggene (noe jeg knapt kan tenke meg siden du sier at du er slank ellers), er det eneste som hjelper generell forbrenningstrening. Personlig har jeg masse muskler i leggene, og har trent alt mulig forskjellig, men jeg hadde større muskelvolum i leggene den tida jeg trente masse aerobic og step. Men jeg har ikke hatt noen støvlettproblemer. Allikevel merket jeg da jeg gikk over til å trene mer sykling og løping at leggene gikk ned litt i omkrets i forhold til i aerobic-periodene.
Peony Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #10 Skrevet 7. oktober 2005 OK, så sykling og løping kan være bra? Jeg har begynt å gå ganske mye i det siste - går ca. 1 mil om dagen, håper det kan hjelpe. Sist jeg målte var leggene mine 41 cm og midjen 66 cm, og føler ikke kroppen min står i stil til seg selv...
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2005 #11 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg mener å huske at mine muskellegger (som er skikkelig firkantede) måler 37cm (og jeg har sikkert også midjemål på rundt 65cm), så at du har spesielt store legger høres det egentlig ikke ut som.
Arielle Skrevet 7. oktober 2005 #12 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har akkurat det samme problemet.. finner ingen støveletter som passer til leggene mine.. og jeg er ikke akkurat stor heller.. veier 60 kilo. Jeg tror ikke det går an å slanke leggene altså. noen har bare større legger ann andre, på samme måte som at vi er forskjellig ellers. Det er umulig å bare slanke en kroppsdel, spesielt leggene, der ingen har noe særlig fett. I stedet for å tenke på at de burde vært mindre, tenk på hva du kan ha på som SER flatterende ut. Tips: skjørt som slutter rundt knærne eller litt over er flatterende og virker slankende på leggene, skjørt som slutter midt på leggen er ikke bra. For å finne støveletter som passer, kan du kjøpe disse støvelettene som er på mote nå som skal være litt store i skaftet (det har jeg gjort, og det er de første støvelettene som har passa meg EVER... utenom sånne strømpestøveletter da). Hvis du skal ha pensko, ha høye hæler, det virker slankende på leggene.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #13 Skrevet 8. oktober 2005 Du må da bare godta kroppen din som den er, vi er alle foskj bygd, og noen utvikler mye muskler på armene, andre i beina. Selv har jeg slike enorme legger, sikkert enda større enn det du har i forhold til resten av kroppen min. Veier under 50 kg, men har større legger enn mange gutter jeg kjenner. Selv da jeg kun veide 40 kg hadde jeg store legger. Da var jeg radmager, men leggene var fortsatt sore. Ingen tvil om at jeg har arvet min fars legger, men det har fakttisk sine fordeler med ordentlig muskelmasse i beina. Jeg har vært lite utsatt for belastningsskader, slik treningskamerater har vært. Jeg vil faktisk ha såpass med muskelmasse at jeg takler hverdagen, og klarer å gå opp trappene og ta de løpeturene jeg må ta. Alternativt kan du jo prøve for en periode å sitte mest mulig i ro, så musklene i beina ikke blir brukt, og de dermed blir mindre. Du kan jo feks få tak i en rullestol eller begynnne å bruke krykker. Samtidig må du sulte deg, spis kun tre druer om dagen Hva med bare å godta at man ikke kan bruke alle de klærne og skoene som til enhver tid er mote? Jeg går ikke i hoftebukser, siden jeg ikke synes det ser bra ut på meg, bruker ikke støvletter siden leggene mine er så store osv. Når kart og terreng ikke stemmer overens er det kartet som må endres, ikke nødvendigvis terrenget (hvis ikke det var snakk om at du var sykelig overvektig, noe du jo ikke er). Det er jo faktisk typisk i Europa å ha større legger enn folk i feks Afrika. Ble jo gjort en undersøkelse som viste at noe av årsaken (i tillegg til andre) til at afrikanske (særlig kenyanske) langdistanseløpere gjør det så bra, er nettopp slanke legger. Så du kan nok ikke bli olympisk mester i langdistanseløp, men ellers synes jeg ikke du skal gå rundt å fokusere på hva som er "galt" med kroppen din. Vær heller glad for at du har muskler til å holde skjeleltet oppe, det er flere fordeler ved å ha muskler enn å ikke ha det
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #14 Skrevet 10. oktober 2005 Husk også at støvlettenes omkrets i leggene varierer med skostørrelsen! For eksempel vil en støvlett i str 36 være mye mindre rundt leggen enn en støvlett i str 40. Jeg er høy men har veldig små føtter (36). Min venninne som er like høy bruker str 40 og jeg synes alltid støvlettene ser bedre ut på henne. De er både høyere oppover leggen samt videre. (Hun har igjen problemer med at de kan være for vide da men.... )
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #15 Skrevet 23. oktober 2005 Prøv duoboots.com de er dyre, men fungerer fint både for de med store legger og for oss med for tynne.
momo Skrevet 23. oktober 2005 #16 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har og tykke legger, har alltid hatt det. Nå veier jeg litt for mye, men fikk ikke tak i støvletter når jeg veide 55 kg heller. Jeg bruker str 37. Slanker meg nå og håper da at leggene skal bli litt smalere. De er nå 39 cm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå