Gå til innhold

Lønningsdag på en mandag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får dere da lønn før helga? Jeg bruker vanligvis å få sent på kvelden før lønningsdag, men kan ikke huske hvordan det har vært når det har vært på en mandag. Dette gjelder forøvrig kommunen.

Anonymkode: 527a0...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får lønning den dagen det er lønning, så sant det ikke er hellig dag eller helg.

Anonymkode: d6606...61b

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lønningsdag på mandag går jeg lønnen på fredagen før. Staten.

Anonymkode: 09b80...63a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått lønn før helga om lønningsdag har vært mandag i noen jobb jeg har hatt.

Anonymkode: bf288...51f

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får på lønningsdagen uansett, men pleier få den veldig tidlig.

Jobber i privat industri nå, men var samme når jeg jobbet i sykehusadministrasjon. Fikk fredagen før når jeg jobbet i liten familiebedrift.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lønningsdag f. eks. er den 12., så skal lønna være disponibelt på konto kl 00:00 denne datoen. Det betyr at hvis den 12. faller på en mandag, skal lønna bli utbetalt fredagen før. Men tror det er mange bedrifter som synder her...

"senest være disponibel på arbeidstakernes konto kl. 00.00 den dato partene har avtalt" - hentet fra Lovdata 

Hilsen Lønningsansvarlig

Anonymkode: 0b8c0...8fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis lønningsdag f. eks. er den 12., så skal lønna være disponibelt på konto kl 00:00 denne datoen. Det betyr at hvis den 12. faller på en mandag, skal lønna bli utbetalt fredagen før. Men tror det er mange bedrifter som synder her...

"senest være disponibel på arbeidstakernes konto kl. 00.00 den dato partene har avtalt" - hentet fra Lovdata 

Hilsen Lønningsansvarlig

Lenke?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hilsen Lønningsansvarlig

Jeg har googlet formulering og jeg får bare opp dette i dokument som gjelder ansatte omfattet av hovedtariffavtalen i staten og ansatte i skoleverket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i det offentlige. Er lønningsdag på lørdag eller søndag kommer den på fredag. Er lønningsdag på mandag kommer den på mandag. 

Anonymkode: a8e22...fcf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 23.45):

Jeg jobber i det offentlige. Er lønningsdag på lørdag eller søndag kommer den på fredag. Er lønningsdag på mandag kommer den på mandag. 

Samma her. Jobber kommunalt.

Anonymkode: 3c515...285

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på stort sykehus, og lønna kommer på konto kl 07 om morgenen. Mandagslønn kommer på mandag, er det lør/søn kommer den fredag morgen. 

Anonymkode: 568f0...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2021 at 9:09 AM, AnonymBruker said:

Får dere da lønn før helga? Jeg bruker vanligvis å få sent på kvelden før lønningsdag, men kan ikke huske hvordan det har vært når det har vært på en mandag. Dette gjelder forøvrig kommunen.

Anonymkode: 527a0...887

Jobber også i kommune, og siden lønnen garantert skal være inne på lønningsdagen pleier den å komme dagen før.

Når det blir som denne måneden, hvor lønnen til våre ansatte skal være inne 15. som er en mandag, kommer den inn på fredag i stedet hvis lønnskjøringen går som normalt.

Anonymkode: ea428...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 13.15):

Hilsen Lønningsansvarlig

Nei, her tror jeg du må sjekke litt mer. 

Anonymkode: 62c3f...b05

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å dra det litt ut,de bruker å få lønn 1 til 2 dager etter lønningsdag.

Anonymkode: 71a1f...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lønningsdag på mandag, har jeg pengene på konto fredag. Fordi, jeg har samme bank som bedriften. Alle som ikke har dèt får de på konto mandagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer jo ann på når lønnsutbetaling er satt i systemet, og hvilke andre avtaler som eventuelt foreligger. Om lønnsdato feks er på en mandag, og dere får på søndag, ligger det en særskilt avtale om dette. Det vanlige er å få lønn på dagen hvor lønnsdato finner sted, om ikke den kommer på helg eller helligdag. 

Anonymkode: 33af5...6d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2021 den 13.15):

Hilsen Lønningsansvarlig

Dette stemmer ikke. 

Anonymkode: a3594...4e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/11/2021 at 11:45 PM, AnonymBruker said:

Samme her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, her tror jeg du må sjekke litt mer. 

Anonymkode: 62c3f...b05

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette stemmer ikke. 

Anonymkode: a3594...4e7

Det stemmer for oss som jobber i staten, men det er pga avtale vi har med arbeidsgiver. Det er ikke en generell regel som gjelder alle arbeidstakere.

Jeg ba lenger opp i tråden om lenke, men vedkommende som skrev dette har enten skjønt h*n tok feil eller så har h*n ikke ikke vært innom tråden etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...