AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #1 Del Skrevet 11. november 2021 Jeg har en lidenskap for å strikke, å dette har blitt min nye hobby. Jeg lærte meg å strikke for et år siden ca, å har nå strikket en del plagg. Jeg liker å ta med meg strikketøyet mitt på jobb for å strikke i pausen. Jeg synes det nesten er flaut. Er mange damer som jobbet jeg jeg jobber, er noen menn også. For litt siden så på en måte lo en dame (hyggelig latter) over at jeg velger å strikke i pausen. For noen dager siden kommenterer en mannlig kollega dette også «Du strikker så fort, det virker som du strikket hele tiden, for sist gang var det bare en liten lapp» så sier jeg «jeg strikker ikke hele tiden. Det går fort fordi jeg strikket med tykt garn og tykke pinner». Altså, tør snart ikke strikke på jobb lengre jeg. Anonymkode: 027d9...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 11. november 2021 #2 Del Skrevet 11. november 2021 Det høres ut som hyggelige kommentarer, synes jeg. Tenker det må være helt greit å strikke i pauser på jobben. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #3 Del Skrevet 11. november 2021 Bitten68 skrev (1 minutt siden): Det høres ut som hyggelige kommentarer, synes jeg. Tenker det må være helt greit å strikke i pauser på jobben. Hvorfor sier man ikke de samme tingene til de som trykker på mobil? Hehehe, sitter du der for deg selv å trykker på tlf? Ser ut som du koser deg heheheh» eller «heheh, ser ut som du trykker på tlf hele tiden heheheh» Er det så voldsomt stort at noen velger å strikke enn å sitte på tlf? Jeg er 25 år btw vist det har noe å si. Anonymkode: 027d9...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #4 Del Skrevet 11. november 2021 De er imponert over hvor flink du er til å strikke Det er ikke flaut eller teit å strikke rundt andre Anonymkode: ee181...d0b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #5 Del Skrevet 11. november 2021 Ikke teit å strikke. Har selv jobbstrikking, ensfargede greier til pauser og om vi har lange "sitte å høre på-møter". Det er flere enn meg som strikker, mange har småstrikk liggende på pauserommet. Vi er en god blanding av menn og damer, men kun damene som strikker. Synes det er avslappende å strikke, hjelper meg å koble av. Hva strikker du nå? Jeg lager Hipsterluer fra Petite knit, til to nevøer i julegave Anonymkode: c8f3c...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Del Skrevet 11. november 2021 Høres da ikke negativt ut det der. Jeg strikker hele tiden, venner ler litt over hvor «besatt» jeg er (ikke på en dårlig måte). Det er min måte å roe ned hodet på og slappe av. Bryr meg katta om hva andre måtte mene om det. Anonymkode: aeafd...8cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 11. november 2021 #7 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har en lidenskap for å strikke, å dette har blitt min nye hobby. Jeg lærte meg å strikke for et år siden ca, å har nå strikket en del plagg. Jeg liker å ta med meg strikketøyet mitt på jobb for å strikke i pausen. Jeg synes det nesten er flaut. Er mange damer som jobbet jeg jeg jobber, er noen menn også. For litt siden så på en måte lo en dame (hyggelig latter) over at jeg velger å strikke i pausen. For noen dager siden kommenterer en mannlig kollega dette også «Du strikker så fort, det virker som du strikket hele tiden, for sist gang var det bare en liten lapp» så sier jeg «jeg strikker ikke hele tiden. Det går fort fordi jeg strikket med tykt garn og tykke pinner». Altså, tør snart ikke strikke på jobb lengre jeg. Anonymkode: 027d9...a3e Nei det er dritkoselig! Fortsett å strikke du!🌹 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Del Skrevet 11. november 2021 Du får et bedre liv hvis du ikke tolker alt negativt. Jeg strikker masse og får kommentarer om det, men det har aldri falt meg inn å tolke det negativt. Anonymkode: fe49f...49d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke teit å strikke. Har selv jobbstrikking, ensfargede greier til pauser og om vi har lange "sitte å høre på-møter". Det er flere enn meg som strikker, mange har småstrikk liggende på pauserommet. Vi er en god blanding av menn og damer, men kun damene som strikker. Synes det er avslappende å strikke, hjelper meg å koble av. Hva strikker du nå? Jeg lager Hipsterluer fra Petite knit, til to nevøer i julegave Anonymkode: c8f3c...40b Akkurat nå strikker jeg tusseladd polar fra villmarksboka 😁 nylig ferdig med en heldress til lillegutt 😊 Anonymkode: 027d9...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #10 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får et bedre liv hvis du ikke tolker alt negativt. Jeg strikker masse og får kommentarer om det, men det har aldri falt meg inn å tolke det negativt. Anonymkode: fe49f...49d Hvorfor det? Anonymkode: 027d9...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #11 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor det? Anonymkode: 027d9...a3e Hvorfor hva? Anonymkode: fe49f...49d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #12 Del Skrevet 11. november 2021 Jeg er en mann som strikker, og jeg kan nesten ikke ta fram strikketøyet i offentligheten lenger pga. uønsket oppmerksomhet fra damer. Spørsmål, kommentarer, og glaning som om jeg er eneste mann på planeten som driver med dette. Det er hyggelig, men plagsomt. Hadde jeg vært singel så hadde det sikkert vært et supert sjekketriks da Anonymkode: bc984...3d7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffypuff Skrevet 11. november 2021 #13 Del Skrevet 11. november 2021 Får masse positive kommentarer. Folk er jo mest nyskjerrig på om jeg strikker mye, hvor lenge jeg har strikket, hva jeg strikker osv. Og ikke sjeldent legger de fra seg telefonen de også og vi får en fin samtale! Når du kan strikke uten å ha nesen oppi strikketøyet er det flott å ha med Får jeg noen kommentarer jeg opplever som hån er jeg kjapp å fortelle om hvor deilig det er å ikke måtte sitte begravd i digitale duppeditter konstant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #14 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er en mann som strikker, og jeg kan nesten ikke ta fram strikketøyet i offentligheten lenger pga. uønsket oppmerksomhet fra damer. Spørsmål, kommentarer, og glaning som om jeg er eneste mann på planeten som driver med dette. Det er hyggelig, men plagsomt. Hadde jeg vært singel så hadde det sikkert vært et supert sjekketriks da Anonymkode: bc984...3d7 Bli med på strikkeinsta! #mennsomstrikker Anonymkode: f32fc...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #15 Del Skrevet 11. november 2021 Det kalles smalltalk.... Anonymkode: 81f5a...d26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 11. november 2021 #16 Del Skrevet 11. november 2021 Altså; dette er et typisk eksempel på mennesker som bare forsøker å være hyggelige, men som mottaker velger å tolke på en negativ måte. Ingenting i de eksemplene du gir klarer jeg å finne negativt på noen som helst måte! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #17 Del Skrevet 11. november 2021 Det er da helt normal småprat og ikke negativt. Syns du tar deg fot nær av helts vanlig babbel som en bedriver i lunsjen. Noen driver med noen og der bare blir endel av praten. Kanskje du syns det er plagsomt men helt normalt. Det kan jo hende jeg misforstår deg og de er spydig i tonen eller noe lignende. Ellers tror jeg bare det er litt hjelpeløshet og tanketomhet som kommer ut verbalt og ikke vondt ment. Tørrprat. Anonymkode: 922a2...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #18 Del Skrevet 11. november 2021 Ja, det er flaut å strikke blant andre i jobbsammenheng, selv i pauser. Kan du ikke heller sitte på plassen din ev? Anonymkode: 1a3f5...196 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 11. november 2021 #19 Del Skrevet 11. november 2021 Det er ikkje flaut å strikke i pausen sin, sjøl om det er andre der. Det er ingen av dei kommentarene du fekk som er negative, sånn som eg tolkar dei. Strikk i vei, smil og svar til dei som kommenterer. Dei er jo berre interesserte i det du gjer! Forstår ikkje kva som er problemet, eg;) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 11. november 2021 #20 Del Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, det er flaut å strikke blant andre i jobbsammenheng, selv i pauser. Kan du ikke heller sitte på plassen din ev? Anonymkode: 1a3f5...196 Dust. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå