Gå til innhold

Ny hytte - navneforslag


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har fått ny hytte. Den ligger ca. 200 meter rett opp fra sjøen. Samtidig som den ligger i skogterreng.

Forslag til navn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Kall den Kåre.

:ler::ler:

Dette var desidert det morsomste forslaget! Har litt problemer med å male Kåre over inngangen kanskje, men... :ler:

Ellers synes jeg de andre forslagene var veldig gode. Skogly likte jeg veldig godt samtidig som ideen om gamle navn var veldig god. Skal sjekke ut litt der.

Solgløtt var fint, men ettersom det er mye sol på plassen blir det liksom litt feil...

De andre forslagene var veldig gode de også, så nå skal jeg lufte dem for resten av familien. Lykkebo var jo også veldig koselig navn da.. Det er litt lite løv til å kalle den løvly, men det var et fint navn det også.

Vi som eier hytta har litt rare navn, så det blir litt komisk å bruke Maristua metoden. :ler:

Er ellers åpen for flere forslag. Det er en solrik plass med god utsikt utover sjø og båtliv samtidig som hytta står i lyng og er omringet av furutrær.

Kan også nevne at dette er inne i enden av en fjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å en gang i tiden bygge hytte på tomta til familiehytta. Da blir hytta vår liggende på et berg ovenfor den nåværende familiehytta, som da vil eies av en av brødrene til mannen min.

Det er veldig på "kanskje-stadiet" men navnet er klart.

Hjørnetanna.

(Karius og baktus og det flotte huset oppe i hjørnetanna høyt over bror sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er flere som eier hytta kan det bli et morsomt og originalt navn om det tas f.eks. 2 av de første bokstavene i navnet fra hvert navn og setter de bokstavene sammen til et ord.

Litt kronglete skrevet, men et eks:

Kari - Lars - Stig - Runa = KaLaRuSt

Dette eksemplet ble ikke veldig fint, men med navnene på meg og gubben min funket denne metoden bra. Vi har navnet på vår fremtidige hytte klar!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ikke ha noe navn. Synes ikke noe om navn på hytter!

Det blir supert da. Sett opp et skilt og kunngjør for hele verden at dere ikke har noe navn på hytta. Vi kunne kalt hytta Kåre, men vil heller at den ikke skal ha noe navn. Javel så blir det et langt skilt, men shit happends. .ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gikk forbi en ny og fin hytte i sommer, som hadde et stort skilt over inngangen der det stod

FJELLRO

med digre bokstaver... som for å rope til all verden at HER ER DET ROLIG, HER!!

Synes det var litt komisk! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med å rett og slett kalle det "hytta"

Og male det med store bokstaver over døra. :ler:

Det tradisjonelle er jo navn som beskriver stedet det ligger på: Utsikten, Knatten

Men man kan jo lage morsomme navn ut fra historien til stedet. Jeg vet om en båt som heter "Fars vilje" det er unektelig litt festlig. :)

Er det en hytta man eier sammen med noen kan den hete "kompromisset" eller Familiearven. Ligger den langt oppe og krever litt kondis kan man lage et navn ut fra det. (toppturen, belønningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...