SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 #1 Del Skrevet 10. november 2021 (endret) Jeg begynte å blø litt over 2 uker siden (5+3 ved start av blødning) og med lave hcg verdier og dårlig stigning ble det konkludert at det var en spontanabort på gang. Høyeste hcg verdi målt var 350 så gikk nedover, like sakte ned som opp om ikke enda verre. 1 uke siden var verdien på 272, så en uke etter det var den på 282, det har altså gått opp ikke ned på en uke.. men med så lave verdier er det ikke tvil om at det ikke er liv laga. Var hos gynekolog 2 ganger forrige uke hvor han sjekket superraskt og sa livmor var tom. Men jeg er bekymret for at det er noe som sitter utenfor livmor? Jeg sa det under sjekk men han mente ikke det. Men på dette tidspunktet visste jeg ikke at hcg gikk opp igjen. Det hadde sunket fra 350 til 272 på siste sjekken hos gyn. 1 uke etterpå har det steget til 282 og jeg har fortatt blødning men ikke smerter. Noen som har opplevd lignende? Ganske sterk strek fortsatt og virker nesten til å være sterkere enn før. Skal måle hcg igjen men vil høre om erfaringer Endret 10. november 2021 av SuzsuZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. november 2021 #2 Del Skrevet 10. november 2021 Det at hcg er lav, men stiger og synker slik, kan tyde på svangerskap utenfor livmoren. Evnt rester som fortsatt lager hcg, men siden legen sa livmoren var tom, så 🤷♀️ ville tatt en tur til legen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 10. november 2021 Takk for svar, jeg føler at fastlege ikke tar dette på alvor, har hatt dårlig følelse fra start. Og gynekolog sjekken var nesten over før jeg rakk å ta av meg trusa så stoler ikke på at alt er ok og at det var en ‘komplett spontanabort’ siden ingenting syns i livmor. Jeg må bare bestille privat gynokolog time så kanskje de har tid til å se ordentlig på det. Så dumt man må gå rundt i usikkerhet. Føler meg som en tikkende bombe hvor ene eggleder plutselig kan sprekke og forårsake dødelige indre blødninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. november 2021 #4 Del Skrevet 10. november 2021 SuzsuZ skrev (28 minutter siden): Takk for svar, jeg føler at fastlege ikke tar dette på alvor, har hatt dårlig følelse fra start. Og gynekolog sjekken var nesten over før jeg rakk å ta av meg trusa så stoler ikke på at alt er ok og at det var en ‘komplett spontanabort’ siden ingenting syns i livmor. Jeg må bare bestille privat gynokolog time så kanskje de har tid til å se ordentlig på det. Så dumt man må gå rundt i usikkerhet. Føler meg som en tikkende bombe hvor ene eggleder plutselig kan sprekke og forårsake dødelige indre blødninger. Med så lav hcg så vil jeg ikke tro du er i en umiddelbar fare for at den sprekker. Lurt å få det sjekket, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 10. november 2021 #5 Del Skrevet 10. november 2021 Dei klarte ikke å finne noe verken i eller utfor livmor hos meg heller, men da hadde egglederen min allerede sprukket og dei opererte for å sjekke. Det var virkelig et foster der, i 8. uke. Stå på ditt! Hcg skal ikke stige, og så lenge det ikke har gått hull kan du fortsatt redde egglederen om det ikke skulle vere SA. Be om innvendig ultralyd hos legevakt/sjukehus for å vere sikker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Del Skrevet 10. november 2021 SuzsuZ skrev (48 minutter siden): Takk for svar, jeg føler at fastlege ikke tar dette på alvor, har hatt dårlig følelse fra start. Og gynekolog sjekken var nesten over før jeg rakk å ta av meg trusa så stoler ikke på at alt er ok og at det var en ‘komplett spontanabort’ siden ingenting syns i livmor. Jeg må bare bestille privat gynokolog time så kanskje de har tid til å se ordentlig på det. Så dumt man må gå rundt i usikkerhet. Føler meg som en tikkende bombe hvor ene eggleder plutselig kan sprekke og forårsake dødelige indre blødninger. Dumt å ikke føle seg hørt! Jeg har opplevd det samme. Spesielt fastleger har jo ikke samme utstyr for en fullstendig sjekk. Har opplevd å måtte mase meg til gyn. Ikke alle har råd å gå privat. Kan du få en second opinion hos annen lege på samme legekontor? Anonymkode: 44dba...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 10. november 2021 27 minutter siden, Neutral90 said: Med så lav hcg så vil jeg ikke tro du er i en umiddelbar fare for at den sprekker. Lurt å få det sjekket, da. Ja jeg syns jo det er utrolig lav hcg så føler at det er jo en bra ting i dette her men føler meg fortsatt ikke trygg for at noe ikke kan skje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 10. november 2021 21 minutter siden, Miss_pancake said: Dei klarte ikke å finne noe verken i eller utfor livmor hos meg heller, men da hadde egglederen min allerede sprukket og dei opererte for å sjekke. Det var virkelig et foster der, i 8. uke. Stå på ditt! Hcg skal ikke stige, og så lenge det ikke har gått hull kan du fortsatt redde egglederen om det ikke skulle vere SA. Be om innvendig ultralyd hos legevakt/sjukehus for å vere sikker. Oi uff! Hva slags symptomer hadde du før egglederen din sprakk? Høres veldig ille ut! 🥲 Hva lå hcg verdiene dine på om du målte? Jeg har sendt melding på helsenorge til fastlegen igjen men kommer nok til å ringe privat gynekolog i morgen for legen jeg ble henvist til av fastlegen var jeg ikke fornøyd med i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 10. november 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Dumt å ikke føle seg hørt! Jeg har opplevd det samme. Spesielt fastleger har jo ikke samme utstyr for en fullstendig sjekk. Har opplevd å måtte mase meg til gyn. Ikke alle har råd å gå privat. Kan du få en second opinion hos annen lege på samme legekontor? Anonymkode: 44dba...ecb Ja jeg måtte selv be om henvisning til gynekolog og jeg fikk 2 veldig raske sjekk om at livmor var tom og det var det. Og 1 hcg sjekk hvor den gikk ned fra 350 til 272. Så da virket alt greit. Syns ikke gynekologen gjorde enn fullstendig sjekk da jeg var i utgangspunkt bekymret for svangerskap utenfor livmor men det ble nesten fnyst av. Mer en 5 minutters sjekk for raske penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 10. november 2021 #10 Del Skrevet 10. november 2021 (endret) SuzsuZ skrev (7 minutter siden): Oi uff! Hva slags symptomer hadde du før egglederen din sprakk? Høres veldig ille ut! 🥲 Hva lå hcg verdiene dine på om du målte? Jeg har sendt melding på helsenorge til fastlegen igjen men kommer nok til å ringe privat gynekolog i morgen for legen jeg ble henvist til av fastlegen var jeg ikke fornøyd med i det hele tatt Småblødning av og på med menssmerter da jeg skulle ha mens. Oppdaget derfor ikke at jeg var gravid før jeg blødde på helt feil tid igjen. Var så til lege og legevakt pga blødning og milde smerter, men dei mistenkte SA. 3 dager senere fekk jeg plutselig sterke smerter og vart tatt på alvor først 6 timer senere, rett til sjukehuset. Operert dagen etterpå. Mistet både eggleder og embryo. Endret 10. november 2021 av Miss_pancake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 10. november 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 10. november 2021 15 minutter siden, Miss_pancake said: Småblødning av og på med menssmerter da jeg skulle ha mens. Oppdaget derfor ikke at jeg var gravid før jeg blødde på helt feil tid igjen. Var så til lege og legevakt pga blødning og milde smerter, men dei mistenkte SA. 3 dager senere fekk jeg plutselig sterke smerter og vart tatt på alvor først 6 timer senere, rett til sjukehuset. Operert dagen etterpå. Mistet både eggleder og embryo. Uff så utrolig trist at det endte slik! Det kan virkelig gå galt uten at man har merket så mye til det før det skjer. Klem til deg ❤️ Håper det er en ny spire på rett plass snart om du ikke er gravid allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 10. november 2021 #12 Del Skrevet 10. november 2021 SuzsuZ skrev (20 minutter siden): Uff så utrolig trist at det endte slik! Det kan virkelig gå galt uten at man har merket så mye til det før det skjer. Klem til deg ❤️ Håper det er en ny spire på rett plass snart om du ikke er gravid allerede! Ja det er vondt, men det er en del av meg nå, det var sånn det ble. Fekk mensen i dag så dessverre ingenting enda, prøver på neste pp (5. etter exu). Er no heldig som vet at jeg kan bli gravid. Håper ikke du trenger å gå gjennom noe lignende! Og at du snart får begynne på neste pp du og❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #13 Del Skrevet 11. november 2021 SuzsuZ skrev (5 timer siden): Ja jeg måtte selv be om henvisning til gynekolog og jeg fikk 2 veldig raske sjekk om at livmor var tom og det var det. Og 1 hcg sjekk hvor den gikk ned fra 350 til 272. Så da virket alt greit. Syns ikke gynekologen gjorde enn fullstendig sjekk da jeg var i utgangspunkt bekymret for svangerskap utenfor livmor men det ble nesten fnyst av. Mer en 5 minutters sjekk for raske penger Føler man ikke blir tatt på alvor. Kanskje man bekymrer seg unormalt mye, men det er jo naturlig. Da er det fint om lege og gyn bruker litt ekstra tid og gjør det de kan for at kvinnen skal føle seg trygg. Anonymkode: 44dba...ecb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 12. november 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 12. november 2021 Tok en ny test i går og fikk svar nå, hcg gått opp igjen.. det er vel ikke meningen?! Fikl svar fra fastlegen om at det var vanlig at hcg går ned sakte og jeg måtte gi det noen uker til?! Nesten 3 uker siden jeg begynte å blø 5+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 12. november 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 12. november 2021 Jeg har jo lyst å begynne å prøve så snart som mulig igjen og ikke la dette dra ut i ukesvis 🥲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. november 2021 #16 Del Skrevet 12. november 2021 Her må du kanskje ringe legevakten , siden fastlegen ikke tar deg alvorlig! Høres kanskje drastisk ut, men hcg skal ikke øke igjen. Når det er sagt så har jeg selv opplevd hcg som går litt opp og ned ved lav hcg og alt var fint (fint i den forstand at det ikke var exu, "bare" en sa). Det som er at ved så lav hcg så er det ikke synlig på ultralyd. Men, det betyr ikke at det ikke bør undersøkes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 12. november 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 12. november 2021 13 minutter siden, Neutral90 said: Her må du kanskje ringe legevakten , siden fastlegen ikke tar deg alvorlig! Høres kanskje drastisk ut, men hcg skal ikke øke igjen. Når det er sagt så har jeg selv opplevd hcg som går litt opp og ned ved lav hcg og alt var fint (fint i den forstand at det ikke var exu, "bare" en sa). Det som er at ved så lav hcg så er det ikke synlig på ultralyd. Men, det betyr ikke at det ikke bør undersøkes. Takk for svar! 💕 Kan jeg spørre hvor lenge du opplevde hcg verdiene som gikk litt opp og ned? Jeg kjenner meg litt hysterisk men har jo ikke lyst å miste enn eggleder om jeg ikke må…om det er noe som må tas tak i før enn senere om dere skjønner. Redd for å bare bli ledd av hvis jeg ringer legevakta men fastlegen kommer jeg ingen vei med. Ville kkke rekvirere hcg prøver heller så måtte betale for nye selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 12. november 2021 #18 Del Skrevet 12. november 2021 SuzsuZ skrev (27 minutter siden): Takk for svar! 💕 Kan jeg spørre hvor lenge du opplevde hcg verdiene som gikk litt opp og ned? Jeg kjenner meg litt hysterisk men har jo ikke lyst å miste enn eggleder om jeg ikke må…om det er noe som må tas tak i før enn senere om dere skjønner. Redd for å bare bli ledd av hvis jeg ringer legevakta men fastlegen kommer jeg ingen vei med. Ville kkke rekvirere hcg prøver heller så måtte betale for nye selv Du kan og ringe gyn avd på sjukehuset direkte og be om råd. Di har ofte mye bedre innsikt i problemstillinga di. Min erfaring tilsier også at det tar tid å bli tatt på alvor, og du er på ingen måte hysterisk, sjølv om det er fort å føle seg slik. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 12. november 2021 Forfatter #19 Del Skrevet 12. november 2021 37 minutter siden, Miss_pancake said: Du kan og ringe gyn avd på sjukehuset direkte og be om råd. Di har ofte mye bedre innsikt i problemstillinga di. Min erfaring tilsier også at det tar tid å bli tatt på alvor, og du er på ingen måte hysterisk, sjølv om det er fort å føle seg slik. Takk! Jeg har ringt legevakt som er veldig travelt akkurat men skulle bli ringt opp av en lege som kan kanskje gi noe mer info. ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_pancake Skrevet 17. november 2021 #20 Del Skrevet 17. november 2021 SuzsuZ skrev (På 12.11.2021 den 18.15): Takk! Jeg har ringt legevakt som er veldig travelt akkurat men skulle bli ringt opp av en lege som kan kanskje gi noe mer info. ☺️ Hei, har tenkt mye på deg. Hvordan går det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå