Gå til innhold

Noen som ble gravide før mens etter SA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde nylig en SA og venter i disse dager på mens. Målte nylig HCG til 90. Må den droppe før jeg kan bli gravid igjen? Føltes nemlig ut som eggløsning i går, men kan ikke ta tester pga for høyt hcg nivå. Noen som har blitt gravide igjen før første mens?

Anonymkode: 517ef...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde nylig en SA og venter i disse dager på mens. Målte nylig HCG til 90. Må den droppe før jeg kan bli gravid igjen? Føltes nemlig ut som eggløsning i går, men kan ikke ta tester pga for høyt hcg nivå. Noen som har blitt gravide igjen før første mens?

Ja nå nettopp

Anonymkode: 39549...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja nå nettopp

Gratulerer! Rakk du å få negative tester før du fikk eggløsning og ble gravid igjen? 🥰 kan jeg spørre hvor lang tid det tok fra du mistet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg ble det. Fikk positiv test igjen 3,5 uke etter tidlig SA, og resultatet har rukket å fylle 4 år.

Anonymkode: 7d299...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, jeg ble det. Fikk positiv test igjen 3,5 uke etter tidlig SA, og resultatet har rukket å fylle 4 år.

Jeg hadde fått negative rester før eggløsning da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde fått negative rester før eggløsning da.

Så betryggende å høre at det er muligheter for at det kan skje fort ❤️ Jeg får fortsatt ganske tydelige positive tester.. men håper bare de skal droppe så jeg kan starte på ny. Ble du raskt gravid før SA? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt i samme situasjon, begynt å blø litt over 2 uker siden med svak hcg stigning fra start. Den er nå på 282 og maks var på 350… det går utrolig sakte nedover. 1 uke siden var den på 291 så gått bare 9 ned på en uke. Mista i uke 6 så egentlig håpa jeg på at det skulle være mye lavere nå slik at EL er mulig. Men det kommer til å ta sin tid ser det ut som.

Har lest at noen har EL og blir gravide med hcg under 20, men de sier jo under 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd å høre at du også

SuzsuZ skrev (13 minutter siden):

Jeg er litt i samme situasjon, begynt å blø litt over 2 uker siden med svak hcg stigning fra start. Den er nå på 282 og maks var på 350… det går utrolig sakte nedover. 1 uke siden var den på 291 så gått bare 9 ned på en uke. Mista i uke 6 så egentlig håpa jeg på at det skulle være mye lavere nå slik at EL er mulig. Men det kommer til å ta sin tid ser det ut som.

Har lest at noen har EL og blir gravide med hcg under 20, men de sier jo under 5

så synd å høre at du også har mistet ❤️ Vet ikke hva max hcg var her, men den har nok sunket en del. Får enda ganske positive tester. Håper bare den går ned til under 5 raskt så EL kommer 😣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (8 timer siden):

Den skal ned ca like raskt som den stiger, dvs halvveres hver 2.-3. dag, spørs om ikke du bør sjekkes da.

Anonymkode: d2573...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også SA nå nylig, begynte å prøve ogjen etter to uker, da hadde jeg også negativ test, fikk aldri mensen igjen. Er nå 10 uker, så satser på at det går bra denne gangen. Hadde SA i uke 7 forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det. Mistet, gikk noen uker, stusset på at jeg hadde veldig ømme bryst, tok en test som var positiv. Resultatet er 7 år nå. Fikk en ekstra UL for å bestemme termin.

Anonymkode: 05e01...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Den skal ned ca like raskt som den stiger, dvs halvveres hver 2.-3. dag, spørs om ikke du bør sjekkes da.

Anonymkode: d2573...d63

Det var det jeg trodde også, fikk en sjekk av gynekolog forrige uke og han mente han ikke kunne se noe og alt skulle være ute. Så skal ta noen flere blodprøver for å se på hcg. Om det er sånn etter 1 måned skal jeg insistere på en sjekk til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abcd3 skrev (1 time siden):

Hadde også SA nå nylig, begynte å prøve ogjen etter to uker, da hadde jeg også negativ test, fikk aldri mensen igjen. Er nå 10 uker, så satser på at det går bra denne gangen. Hadde SA i uke 7 forrige gang. 

Så gøy ❤️ Gratulerer! Får bare vente på at de testene blir negative da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk det. Mistet, gikk noen uker, stusset på at jeg hadde veldig ømme bryst, tok en test som var positiv. Resultatet er 7 år nå. Fikk en ekstra UL for å bestemme termin.

Anonymkode: 05e01...eed

Se der ja 😁 rakk du å få negative tester mellom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid rett etter SA to ganger, mistet i uke 8 og uke 6 og kom rett inn i syklus igjen etter ei uke med blødning

Anonymkode: 58ca8...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ved begge mine SA'er ble jeg gravid igjen før neste mens. Altså på første eggløsning som kom. 

Jeg var heldig der hcg gikk raskt ut av kroppen (etter ca. 1-2 uker) slik at g-testen ble blenda og jeg kunne EL-teste. EL kom ca. èn uke senere enn det jeg var vant med. Hadde uansett sex annenhver dag i tilfelle jeg skulle gå glipp av den. Men vi traff da og ble gravid. Utrolig takknemlig for det, for det var psykisk tøft med SA'ene og føle at man startet på nytt igjen. Alt jeg ønsket var å bli gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevanilje92 skrev (22 timer siden):

Gratulerer! Rakk du å få negative tester før du fikk eggløsning og ble gravid igjen? 🥰 kan jeg spørre hvor lang tid det tok fra du mistet?

Det tok 2,5 uke. Testene var negative. Og nå er de veldig positive. Har ikke helt kontroll på tidspunktet da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en SA, og fikk ikke mensen igjen før jeg ble gravid. Nå er han ni år!

Anonymkode: b580a...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Hadde SA, blødde pga det og ble gravid tre uker senere ( ingen mens imellom). 😊 Har nå ei frisk jente på snart 10 måneder! 

Endret av s0la
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...