Gå til innhold

I dag må jeg vaske!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei og hopp!

I ettermiddag bare MÅ jeg vaske huset vårt (det flyyyter av klær, rot, hybelkaniner, skitne vinduer etc. etc...) :lol:

Synes det er gørrrr tamt! Er det noen som har tips å komme med slik at husvasken kan bli litt lettere?

Hilsen verdens dårligste husmor :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pulverheksa

Rydd først

Vekk med klær og rot, sett på vaskemaskinen :kgsmil:

og høy musikk med litt fart i, da jobber du raskere.

Så en runde med støvsugeren, eller tilsvarende støvfjerner.

Er nemlig mye lettere å vaske når gulvet er "rent"

Vindusvasken kan du ta i morgen.

Vips så er huset rent og pent i løpet av en og en halv time.

lov deg selv en premie når du er ferdig.

Viktig med ting som motiverer. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på lystig musikk som gjør deg glad. Start så med å samle sammen alle klærne og hiv på vaskemaskina. Fjern så alt rot og skrot og finn frem vaskebøtta og sett igang. Hvis du har noen til å hjelpe deg, så sett dem i sving også. Jo, fler jo bedre. ETter at du er ferig kan du med god samvittighet ta deg en premie -sjokolade, kake! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lilje og Pulverheksa!

Takk skal dere ha... i dag er det virkelig ikke noen vei utenom. (holder på å syke meg opp her) Det blir vel en stoooor pose med smågodt og en video etterpå tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nå småryddet litt hele uken, så nå ser jeg frem til fredag (min faste vaskedag). For da slipper jeg med kun å vaske. Tror jeg skal bli flinkere med denne smårydding, for det er så korselig å ha et pent og ryddig hjem.

Det eneste jeg sliter med er å få unna oppvaska. Jeg hater å vaske kopper, og ser frem til den dagen vi flytter (når det måtte bli) og får plass til en oppvaskmaskin.

Så et lite tips. Ta å smårydd litt daglig, det hjelper, og da slipper man skippertak.

Kos dere med sjokoladen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffe, jeg føler med deg.... Jeg er heller ikke akkurat den fødte husmor...

Skulle sett huset mitt i sommer da jeg hadde ferie og gikk hjemme mesteparten av tiden (bortsett fra når jeg var og besøkte folk og slikt da). Leiligheten skinte som den aldri før har gjort!!! Sambisen var sååå sjokkert hver dag da han kom hjem fra jobb (han hadde bare 1uke ferie, jeg hadde 3). Det var ikke et støvkorn å finne noen steder, nesten!

Skulle bare ønske jeg hadde alt det overskuddet ellers også... :lol:

Nå er jeg sjuk og har sagt fra til sambisen at han må gjøre mer enn ellers nå fordi jeg orker ikke å gjøre så mye når jeg har denne influensaen... Men hva faen hjelper det å si slikt? I går klikka jeg litt og i "vilt sinne" fløy jeg rundt her og rydda og satte på klesvask selv om jeg hadde feber. "Skal det bli gjort noe når jeg er sjuk så har jeg funnet ut at jeg må faen ta det sjøl lell!!" sa jeg rimelig forbanna opptil flere ganger... hehe.... Var nok en som ikke følte seg så glad over å være i hus med meg da, men det var faktisk bare hans egen skyld...

I dag ringte han meg fra jobben og fortalte han hadde begynt å få feber selv... Åneeeeeeeeei...... Det betyr jo bare at jeg er nødt til å vaske gulv og vaske kopp og rydde og legge sammen klær og henge opp klær og tørke støv selv..... :-? For alle vet vel hvordan mannfolk er når de først blir sjuke....Da holder de jo på å dø stakkars og kommer sikkert aaaaldri til å kunne reise seg igjen..... Stakkars, de bare måååå holde sengen de.... :roll::lol:

Ja,ja.... Kanskje ikke akkurat så oppmuntrende for deg dette, men nå vet du iallfall at du ikke er alene.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette funker for deg, men for meg er det alltid litt motivasjon i nye kluter, en ny flaske med rengjøringsmiddel og sånt. Verste jeg vet er å finne BARE møkkete kluter når jeg først skal vaske.

Vi pleier å dele huset opp i flere deler vi, så har en ansvaret for stue og kjøkken, mens den andre tar resten.

Pleier å lempe alt skittentøy inn på badet, så tar vi det til slutt. Vaskemaskinen går hele tiden uansett. Så setter vi en stor svart sekk i gangen. Da slipper vi å ende opp med masse rimi-poser rundt omkring. I den største pappesken vi har legger vi alt an papir og papp. Skjørrer ikke hvor alt dette kommer fra. Men da er det lettere å få dumpet pappen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...