Gå til innhold

Ungdommen som bor hjemme

Fremhevede innlegg

Skrevet
Rosatoast skrev (12 minutter siden):

Han bør bidra å betale minimum 1500,- til deg/dere der hjemme. Siden du/dere betaler mat, strøm, abonnementer etc. Hvis han blir sur pga dette så får du minne han på at du betaler alt for han - han er nå myndig, og hvis han ikke liker dette så får han finne seg en hybel, men da får han ikke spart noe til BSU eller andre ting. Så han er veldig heldig som bor hjemme, faktisk. 

Det eneste jeg reagerer på her er at du som forsørger spør om å låne penger til tannlege, av din 18 år gamle sønn. Dette er langt ifra normalt, husker selv at min mor som gikk på AAP når jeg var 16-19 år gammel spurte om å låne penger hele tiden. Fikk aldri noe tilbake, og man mister mye av tilliten til omsorgspersonen når det går "andre vei" - når man er så ung. 

Jeg har aldri spurt han om å få låne noe som helst i det hele. Og vanligvis har jeg hatt dekning selv men når jeg får strømregning på 15000 samt at vi kun har mi inntekt og jeg klarte å slå i stykker ene tannen min så var det et spørsmål Han har som sagt penger på sparekontoen og ikke noe eget forbruk da han får dekket absolutt alt her hjemme så syntes jeg at det å spørre om et lån kun en eneste gang mot dette å ta husleie av han er ikke noe krise forskjell. 

Anonymkode: 5be3a...2d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men jeg innser at jeg er en grusom person som i det hele tatt kan spørre min sønn om å få låne underkant av 3000 når han tross alt ikke betaler husleie, utgifter i det hele, eller må dekke noe av drivstoffet han bruker. Lister meg ut herfra og dropper hele KG

Skrevet

18-åring her og vi dekker alt ‘det vanlige’ for han inkl. mobil, trening og noe klær. 

Han tjent ca 6000kr i måneden og betaler russetiden selv, men lappen betaler vi. 

Anonymkode: 852cc...c1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men jeg innser at jeg er en grusom person som i det hele tatt kan spørre min sønn om å få låne underkant av 3000 når han tross alt ikke betaler husleie, utgifter i det hele, eller må dekke noe av drivstoffet han bruker. Lister meg ut herfra og dropper hele KG

Betaler du drivstoff som han selv bruker ? Du burde kanskje ta en alvorsprat med sønnen din, han virker svært bortskjemt og uforskammet. 

Anonymkode: b16cc...536

• Liker 2
Skrevet

Jeg bodde hjemme til jeg hadde fylt 21, fordi jeg studerte i hjembyen to år etter videregående. Mine foreldre tok ingen leie i disse årene, men jeg hadde deltidsjobb og var flink til å spare. Hadde jeg ikke vært flink til å spare så hadde de nok tatt leie, og heller spart for meg... Etter tre år på hybel for mer utdannelse i en annen by, så flyttet jeg hjem i nesten to år igjen. Først et snaut år fordi jeg ikke fikk jobb etter endt utdannelse, og da jeg fikk jobb, et snaut år i påvente av å få kjøpt bolig. Jeg betalte selvfølgelig egne utgifter (bil, klær, sosialt etc), men betalte ikke leie eller for mat. Hendte jeg handlet litt til husholdningen selvfølgeligm men ingenting fast. Var også påpasselig med å bidra med husarbeid mens jeg søkte jobber (hadde helgejobb, men det ble ikke allverdens inntekt av det). Da jeg fikk fast jobb så mine foreldre at jeg var fokusert på å betale ned billån og spare til egenkapital, så de lot være å ta "leie" det snaue året. 

Veldig glad for denne hjelpe jeg fikk! Men jeg mener det krever litt av begge parter, ikke bare surfe på snille foreldre og ikke yte noe tilbake. Så lenge jeg var arbeidsledig hadde jeg stort sett middagen klar hver ettermiddag, tok unna forefallende husarbeid, og bidro så godt jeg kunne. 

Anonymkode: 675ca...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...