Me for life Skrevet 8. november 2021 #61 Del Skrevet 8. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan hun ha tenkt at siden du har med 3 unger, så hadde du hatt nok til alle? Eller tenkte du at hun skulle holde deg m familie med mat en helg helg? Å kjøpe inn litt mat og godis er ekstremt rimlig betaling for barnevakt. Eller tenkte du at hun skulle få barnevakt gratis en hel helg? (Og fylt opp de tomme skapene i tillegg) Endret 8. november 2021 av Me for life skriveleif 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 8. november 2021 #62 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har 3 barn selv, men venninen min har et barn som krever mye ( barnet har en diagnose) Jeg tilbydde meg å passe barnet, tok mer mine 3 dit og sov over der, slik at foreldrene kunne dra vekk litt og få et lite avbrekk. Det jeg lurer på er om jeg overreagerer, jeg føler vel egentlig at denne venninen min alltid har vært litt gnien, men syntes at denne helgen tok det litt av. Før helgen ringes vi og jeg spør hva barnet liker av middag etc som jeg burde lage, vi kommer fram til Taco, og supert sier jeg, men her sier ikke mor at jeg hanndler inn etc så jeg må spørre da er det noe jeg skal kjøpe med som du mangler, hvor hun da legger fram til at jeg egentlig må hanndle inn alt for de har ingenting. Jeg hanndler inn middag og helgen kommer og det som er verst at det hverken er brød pålegg ingenting omtrent til frokost heller, er det ikke normalt at slike ting ordnes fra før eller er det vanlig at jeg som kommer dit og skal passe barnet må ut å hanndle og fylle kjøleskapet? Altså middag frokost pålegg snop alt egentlig? De har forresten veldig god råd så det går ikke på det økonomiske ( da hadde jeg fortstått det) Synes dere jeg overreagerer? Isåfall hvordan kan jeg ta opp dette? Merker jeg irriterer meg mye over det, kanskje litt ekstra siden jeg alltid må ta med vist vi skal ha jentekveld hos henne eller om det er frokost etc, og nå denne helgen. Anonymkode: da667...d1b Hadde sluttet å ta m ting til henne / tilby ting . Hun utnytter deg big time. Hadde bare sagt : hva kjøper du/ hva kjøper jeg , hvis d r spleis å veninnekveld. Evnt be om halve beløpet av utlegget på vips . ( når varer er avtalt på forhånd) . Helt utrolig gjerrig av henne , å la deg ta alle utgifter i tillegg t barnepass i helgen . Hun er rett og slett frekk !! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #63 Del Skrevet 8. november 2021 Til dere som mener at taco til ts og hennes barn er dyrt for barnepass. Jeg utfordrer dere til å passe et barn med en diagnose en hel helg. Etter det kan dere komme tilbake og fortelle om en tacomiddag (selv med guacamole!) er god timepris. Anonymkode: 490cb...829 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsepims Skrevet 8. november 2021 #64 Del Skrevet 8. november 2021 Om noen hadde tilbudt seg å passe mine hjemme hos meg i en hel helg så hadde det både vært Taco, egg, bacon og halvstekte baguetter der! Og brus og lørsdagssnop. Skulle fått både blomst og vin som takk...! Med nære venner og familie så er det ikke så vanlig betale, men man gir gjerne en gave/oppmerksomhet eller gjengjelder tjenesten liksom. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #65 Del Skrevet 8. november 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Synes dere jeg overreagerer? Isåfall hvordan kan jeg ta opp dette? Merker jeg irriterer meg mye over det, kanskje litt ekstra siden jeg alltid må ta med vist vi skal ha jentekveld hos henne eller om det er frokost etc, og nå denne helgen. Anonymkode: da667...d1b Synes ikke du overreagerer. Det var umanérlig ubetenksomt at det ingenting var i kjøleskapet (enn ikke til egen unge), gnient at du ikke fikk noen form for (symbolsk) kompensasjon (kosemat eller litt penger til innkjøp), og sinnsykt frekt at du skulle betale for maten til deres unge. Men samtidig lurer jeg litt på hva du forventet, og hvorfor du aksepterte det? For du forteller jo at hun er gnien og du alltid må ta mat med selv. Så hvorfor dro du dit uten å spørre om det var mat til deg og barna eller du skulle sørge for det selv. Og hvorfor protesterte du ikke da du skjønte hun forventet du handlet inn til tacomiddagen? Fordi jeg ville ha reagert med vantro og sagt jeg ikke hadde tilbudt å stå for innkjøp til helgen. Altså sånn, 'Hæ, skal JEG kjøpe inn til middag!?!? Vettu, er usikker på om jeg faktisk rekker det...". Og hadde jeg kommet dit til tomt kjøleskap, hadde jeg ringt dem kl. 5:45 lørdag morgen og spurt, "øh, altså unnskyld, men, hvor er frokosten til [ungen deres], jeg hitter den ikke!?". Hvordan ta det opp med henne... Tja, jeg tror bare jeg droppet hele gjengen. Anonymkode: d5255...a14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #66 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har 3 barn selv, men venninen min har et barn som krever mye ( barnet har en diagnose) Jeg tilbydde meg å passe barnet, tok mer mine 3 dit og sov over der, slik at foreldrene kunne dra vekk litt og få et lite avbrekk. Det jeg lurer på er om jeg overreagerer, jeg føler vel egentlig at denne venninen min alltid har vært litt gnien, men syntes at denne helgen tok det litt av. Før helgen ringes vi og jeg spør hva barnet liker av middag etc som jeg burde lage, vi kommer fram til Taco, og supert sier jeg, men her sier ikke mor at jeg hanndler inn etc så jeg må spørre da er det noe jeg skal kjøpe med som du mangler, hvor hun da legger fram til at jeg egentlig må hanndle inn alt for de har ingenting. Jeg hanndler inn middag og helgen kommer og det som er verst at det hverken er brød pålegg ingenting omtrent til frokost heller, er det ikke normalt at slike ting ordnes fra før eller er det vanlig at jeg som kommer dit og skal passe barnet må ut å hanndle og fylle kjøleskapet? Altså middag frokost pålegg snop alt egentlig? De har forresten veldig god råd så det går ikke på det økonomiske ( da hadde jeg fortstått det) Synes dere jeg overreagerer? Isåfall hvordan kan jeg ta opp dette? Merker jeg irriterer meg mye over det, kanskje litt ekstra siden jeg alltid må ta med vist vi skal ha jentekveld hos henne eller om det er frokost etc, og nå denne helgen. Anonymkode: da667...d1b Handle!! 1 N!!! Gud altså 🙄🙄 Anonymkode: 8c2bb...2ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #67 Del Skrevet 8. november 2021 Veldig spesielt å ikke sørge for at det er mat og litt helgesnop til barnevakten uansett hvem som passer. Du er raus ts. Du vet hvor mye det betyr å ha en god barnevakt, desverre forstår ikke disse foreldrene det. Anonymkode: e3566...d09 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #68 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg hadde nok følt meg lite satt pris på. Jeg hadde reagert akkurat likt. Anonymkode: a3074...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #69 Del Skrevet 8. november 2021 De burde definitivt sørget for at det var litt mat i hus. Men her ser jeg for meg to foreldre som er så overveldet over etterlengtet barnepass, at de kobler seg hèlt av. Uten at det nødvendigvis var slik det skulle blitt.. Om du tok vare på kvitteringen, så er det veldig enkelt å hive på en vipps. Legg ved en melding og bruk gjerne litt humor, så legger du både fakta og litt skuffelse på bordet. Du er jo hèlt eksepsjonelt hjelpsom og raus! Anonymkode: 4b43e...f35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusen Skrevet 8. november 2021 #70 Del Skrevet 8. november 2021 Men det essensielle her er jo at du foreslo det selv. Jeg synes det er temmelig uforskammet av deg å tilby deg å passe, og i tillegg forvente at din venninne holder seg og dine barn med mat den helgen. Helt absurd. Samtidig ganske merkelig at hun forventet at du skulle mate hennes sønn Dere høres faktisk veldig like ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #71 Del Skrevet 8. november 2021 Baktusen skrev (10 minutter siden): Men det essensielle her er jo at du foreslo det selv. Jeg synes det er temmelig uforskammet av deg å tilby deg å passe, og i tillegg forvente at din venninne holder seg og dine barn med mat den helgen. Helt absurd. Samtidig ganske merkelig at hun forventet at du skulle mate hennes sønn Dere høres faktisk veldig like ut! Huff, fælt å tenke på at sånne som deg kanskje eksisterer i den virkelige verden. Anonymkode: a3074...e12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 8. november 2021 #72 Del Skrevet 8. november 2021 Baktusen skrev (36 minutter siden): Men det essensielle her er jo at du foreslo det selv. Jeg synes det er temmelig uforskammet av deg å tilby deg å passe, og i tillegg forvente at din venninne holder seg og dine barn med mat den helgen. Helt absurd. Samtidig ganske merkelig at hun forventet at du skulle mate hennes sønn Dere høres faktisk veldig like ut! Nå kan det jo hende venninna har snakket om at de trenger pause, og det er vel rimelig å anta at TS tilbød for å være hyggelig, ikke fordi hun hadde noen som helst egeninteresse av å drasse med seg tre små barn for å passe et fjerde barn med ekstra utfordringer en hel helg. Du argumenterer som om TS brukte pass av venninnas barn som påskudd for å få seg gratis middag til seg og familien sin, mens den sakesløse venninna nærmest ble tvunget til å stille hus og barn til disposisjon? Ønsket ikke venninna barnevakt med de normer det innebærer, var det vel fullt mulig å takke nei. Du fikk med deg at barnet ikke kunne komme til Ts sitt hus pga vanskene diagnosen gir? Og at TS sine barn er 0, 2 og 7, og ikke eksempelvis 10, 12 og 17? At det er mat til barnet som passes og barnevakten, bør jo være en selvfølge. Og den «hele familien» som i tillegg skal holdes med mat, består altså av en baby som ammes, en toåring som spiser smuler og en syvåring. Rimelig lukrativ avtale for pass av et barn med ekstra utfordringer, om så syvåringen skulle spise både to og tre porsjoner med taco. Men klart, det var jo TS sitt forslag, så da kan det jo ikke ha vært en tjeneste. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #73 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her Barnet kan ikke sove andre plasser ellers hadde jeg selfølgelig tilbydd at barnet sov hos oss, Minste mann ammes og mellomste er 2 år og spiser virkelig ikke mye mens eldste min på 7 er like gammel som barnet jeg passet. Ut ifra svarene er vel ikke normalt da, jeg hadde ihvertfall ordnet at det var vanlige ting i kjøleskapet som ost smør melk og brød eventuelt noe knekkebrød. Jeg tilbydde meg forde jeg vet de aldri har mulighet til å forlate barnet,og dra alene, så det var jo bare for å være behjelpelig. Jeg endte opp med å få en hanndle liste med alt fra ketchup ost kjøttdeig rømme salat paprika altså alle sånne Basic små ting, og på lørdagen måtte jeg ta med stk på butikken forde det hverken var noe brød eller noe som helst for dems eget barn også å spise, og da sa barnet at det er lørdag så vi skal vel ha lørdags godteri også og snop til kveldskos. Jeg kjøpte selfølgelig alt og det går bra men mener det er dårlig å forvente at jeg skal hanndle inn alt, ( da jeg spurte hva barnet spiser til frokost fikk jeg en lang Liste med hva barnet skal ha) alt fra brunost syltetøy nøkkelost Kremost brød fra (bakeri) osv osv orker ikke å skrive alt for å bli gjenkjent. Anonymkode: da667...d1b Wow! Frekkere enn flatlusa jo. Send vippskrav Anonymkode: 7aa33...160 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. november 2021 #74 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ts her Barnet kan ikke sove andre plasser ellers hadde jeg selfølgelig tilbydd at barnet sov hos oss, Minste mann ammes og mellomste er 2 år og spiser virkelig ikke mye mens eldste min på 7 er like gammel som barnet jeg passet. Ut ifra svarene er vel ikke normalt da, jeg hadde ihvertfall ordnet at det var vanlige ting i kjøleskapet som ost smør melk og brød eventuelt noe knekkebrød. Jeg tilbydde meg forde jeg vet de aldri har mulighet til å forlate barnet,og dra alene, så det var jo bare for å være behjelpelig. Jeg endte opp med å få en hanndle liste med alt fra ketchup ost kjøttdeig rømme salat paprika altså alle sånne Basic små ting, og på lørdagen måtte jeg ta med stk på butikken forde det hverken var noe brød eller noe som helst for dems eget barn også å spise, og da sa barnet at det er lørdag så vi skal vel ha lørdags godteri også og snop til kveldskos. Jeg kjøpte selfølgelig alt og det går bra men mener det er dårlig å forvente at jeg skal hanndle inn alt, ( da jeg spurte hva barnet spiser til frokost fikk jeg en lang Liste med hva barnet skal ha) alt fra brunost syltetøy nøkkelost Kremost brød fra (bakeri) osv osv orker ikke å skrive alt for å bli gjenkjent. Anonymkode: da667...d1b rart at huset var tomt for mat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå