AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #41 Del Skrevet 8. november 2021 Det er veldig spesielt at de ikke hadde sørget for mat i det hele tatt, ikke basic matvarer engang… De burde jo ha sørget for brød, pålegg, middag, snop og snacks. De var meget uforskammet. Anonymkode: 972bb...af2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. november 2021 #42 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og til dere som skriver at jeg drasset på 3 barn dit, hva skulle jeg gjort latt de være alene hjemme? Kan jo ikke skaffe barnevakt for å sitte barnevakt hos andre. Ts Anonymkode: da667...d1b Hvorfor passet du ikke barnet hos deg da? Det kan tenkes veninna di har tenkt på dette med mat. Og at hun gikk utifra at du skulle holde dine med mat, og hun sine. Synes det er rart dere ikke snakket om dette. Mat til 1 voksen og 3 barn en helg helg er raskt 1000 kr om man teller med godteri. Da kunne hun like greit betalt nabojenta 500 kr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #43 Del Skrevet 8. november 2021 Veldig spesielt og gnient. Høres nesten ut som de har latt være å handle siden du skulle komme. De måtte jo hatt mat selv liksom😳 Normalt å ordne mat og snacks til barnevakt. Du høres ut som ei veldig snill og god venninne 😀 Anonymkode: 26809...bec 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 8. november 2021 #44 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg synes du var veldig snill som tilbydde deg å passe barnet hennes, i tillegg til å dra med deg barna dine dit også. Og det burde være en selvfølge at kjøleskapet er fylt opp når de skal ha barnevakt. Merkelig dame. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #45 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er veldig spesielt at de ikke hadde sørget for mat i det hele tatt, ikke basic matvarer engang… De burde jo ha sørget for brød, pålegg, middag, snop og snacks. De var meget uforskammet. Anonymkode: 972bb...af2 De må vel ha hatt det som de vanligvis har?? Synes det virker som det har vært total kommunikasjon kræsj. Ingen som tør å snakke om hvordan de skal mate ungene. Anonymkode: cc3fb...0db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #46 Del Skrevet 8. november 2021 lillevill skrev (4 minutter siden): Hvorfor passet du ikke barnet hos deg da? Det kan tenkes veninna di har tenkt på dette med mat. Og at hun gikk utifra at du skulle holde dine med mat, og hun sine. Synes det er rart dere ikke snakket om dette. Mat til 1 voksen og 3 barn en helg helg er raskt 1000 kr om man teller med godteri. Da kunne hun like greit betalt nabojenta 500 kr. Hun skriver jo at barnet har diagnose(r) som gjør at overnatting andre steder er så og si umulig. TS; Veldig rart at mor ga deg en handleliste for hennes hjem? Forstår deg godt. Anonymkode: b95dc...a62 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måneklokke Skrevet 8. november 2021 #47 Del Skrevet 8. november 2021 I min gjeng er det normalt å fylle på kjøleskapet! Gjelder både ved barnepass, hundepass osv. Som eksempel pleier pappa å passe leiligheten min og dyra mine når jeg drar på ferie. Da bor han her en uke, og jeg storhandler før han kommer slik at han har melk, juice, pålegg, frukt osv. Kjøper alltid litt snacks og «kos» til ham også. Middager kjøper han selv utifra hva han selv har lyst på. Kunne ikke falle meg inn å ikke fylle kjøleskapet for gjester 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #48 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har 3 barn selv, men venninen min har et barn som krever mye ( barnet har en diagnose) Jeg tilbydde meg å passe barnet, tok mer mine 3 dit og sov over der, slik at foreldrene kunne dra vekk litt og få et lite avbrekk. Det jeg lurer på er om jeg overreagerer, jeg føler vel egentlig at denne venninen min alltid har vært litt gnien, men syntes at denne helgen tok det litt av. Før helgen ringes vi og jeg spør hva barnet liker av middag etc som jeg burde lage, vi kommer fram til Taco, og supert sier jeg, men her sier ikke mor at jeg hanndler inn etc så jeg må spørre da er det noe jeg skal kjøpe med som du mangler, hvor hun da legger fram til at jeg egentlig må hanndle inn alt for de har ingenting. Jeg hanndler inn middag og helgen kommer og det som er verst at det hverken er brød pålegg ingenting omtrent til frokost heller, er det ikke normalt at slike ting ordnes fra før eller er det vanlig at jeg som kommer dit og skal passe barnet må ut å hanndle og fylle kjøleskapet? Altså middag frokost pålegg snop alt egentlig? De har forresten veldig god råd så det går ikke på det økonomiske ( da hadde jeg fortstått det) Synes dere jeg overreagerer? Isåfall hvordan kan jeg ta opp dette? Merker jeg irriterer meg mye over det, kanskje litt ekstra siden jeg alltid må ta med vist vi skal ha jentekveld hos henne eller om det er frokost etc, og nå denne helgen. Anonymkode: da667...d1b Kan hun ha tenkt at siden du har med 3 unger, så hadde du hatt nok til alle? Eller tenkte du at hun skulle holde deg m familie med mat en helg helg? Altså hadde jeg vært din veninne hadde jeg shoppa godteri og snacks, og en haug med pizza. Det finnes sånne 4 pack deals. Og jeg hadde sagt det slik. " jeg har handlet inn 1 brød, ost skinke melk og 4 grandis. Og en pose potetgull og godteri. Om det er noe spesifikt annet dere vil ha, kan dere handle dette?" Feks. Taco til 4 unger og en voksen er jo bare stress. Anonymkode: cc3fb...0db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #49 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan hun ha tenkt at siden du har med 3 unger, så hadde du hatt nok til alle? Eller tenkte du at hun skulle holde deg m familie med mat en helg helg? Altså hadde jeg vært din veninne hadde jeg shoppa godteri og snacks, og en haug med pizza. Det finnes sånne 4 pack deals. Og jeg hadde sagt det slik. " jeg har handlet inn 1 brød, ost skinke melk og 4 grandis. Og en pose potetgull og godteri. Om det er noe spesifikt annet dere vil ha, kan dere handle dette?" Feks. Taco til 4 unger og en voksen er jo bare stress. Anonymkode: cc3fb...0db Det er da normalt å ha mat i kjøleskapet når noen kommer og skal overnatte og passe barnet ditt? I det minste pålegg, drikke og brød! Jeg tenker at det var greit at ts handlet med seg litt til taco og lørdagsgodt, men ikke at hun måtte fylle opp kjøleskapet til venninnen. Anonymkode: 972bb...af2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #50 Del Skrevet 8. november 2021 Er enig med deg TS, jeg hadde fyllt kjøleskapet med helgemat og frokost. Og forventet å få det samme hvis jeg skulle passet en helg. Anonymkode: bd402...239 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #51 Del Skrevet 8. november 2021 lillevill skrev (31 minutter siden): Hvorfor passet du ikke barnet hos deg da? Det kan tenkes veninna di har tenkt på dette med mat. Og at hun gikk utifra at du skulle holde dine med mat, og hun sine. Synes det er rart dere ikke snakket om dette. Mat til 1 voksen og 3 barn en helg helg er raskt 1000 kr om man teller med godteri. Da kunne hun like greit betalt nabojenta 500 kr. Tror du ei nabojente hadde klart/orket å passe en 4- åring med en diagnose en hel helg??? Anonymkode: 5b182...b8a 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #52 Del Skrevet 8. november 2021 Hvilken mat mente denne «venninnen» at hennes eget barn skulle spise da?Skulle DU handle inn og betale mat til hennes barn?? EKSTREMT gjerrig, sært og uforskammet oppførsel. Jeg ville ha ringt med en gang jeg oppdaget det: « Unnskyld, men Trine, det er jo ingen mat her! Hva mener du at barnet ditt skal spise? Jeg tror du må vippse meg penger hvis du mener at jeg skal handle inn mat». Anonymkode: 5b182...b8a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. november 2021 #53 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du ei nabojente hadde klart/orket å passe en 4- åring med en diagnose en hel helg??? Anonymkode: 5b182...b8a Da hadde det sikkert bare blitt en kveld i stedet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #54 Del Skrevet 8. november 2021 lillevill skrev (40 minutter siden): Hvorfor passet du ikke barnet hos deg da? Det kan tenkes veninna di har tenkt på dette med mat. Og at hun gikk utifra at du skulle holde dine med mat, og hun sine. Synes det er rart dere ikke snakket om dette. Mat til 1 voksen og 3 barn en helg helg er raskt 1000 kr om man teller med godteri. Da kunne hun like greit betalt nabojenta 500 kr. 1 000 kroner for en helg med barnevakt er neimen ikke høye timeprisen. Anonymkode: 2cc55...cba 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 8. november 2021 #55 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er da normalt å ha mat i kjøleskapet når noen kommer og skal overnatte og passe barnet ditt? I det minste pålegg, drikke og brød! Jeg tenker at det var greit at ts handlet med seg litt til taco og lørdagsgodt, men ikke at hun måtte fylle opp kjøleskapet til venninnen. Anonymkode: 972bb...af2 Ja jeg hadde handlet en god del basics! Men taco til 4 unger og en voksen høres skikkelig stress ut. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1 000 kroner for en helg med barnevakt er neimen ikke høye timeprisen. Anonymkode: 2cc55...cba Sist gang jeg betalte en barnevakt fikk hun 500 for en kveld. Hun var vel 14. Sier seg selv at en ungdom ikke kan passe en på 4 en hel helg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 8. november 2021 #56 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er da normalt å ha mat i kjøleskapet når noen kommer og skal overnatte og passe barnet ditt? I det minste pålegg, drikke og brød! Jeg tenker at det var greit at ts handlet med seg litt til taco og lørdagsgodt, men ikke at hun måtte fylle opp kjøleskapet til venninnen. Anonymkode: 972bb...af2 Det er normalt å ha noe slags mat uansett. Greit at ikke alle mennesker har verdens største utvalg av mat, men normale folk har da "noe" hele tiden. Jeg mener, hvem er det som går tom for alt på samme tid? Smør, brød, knekkebrød, syltetøy, ost, salami, skinke, frukt, grønnsaker, tørrvarer, frysevarer osv., osv., osv. Hvis man skal tro TS, skulle man tro at venninnen hennes baserer seg på å handle hver dag og kun det de trenger den dagen ... Det var ikke bare sånn at venninnen faktisk hadde diverse matvarer, men at det var mat TS ikke liker/vil spise, og derfor sier at hun måtte ut for å handle? Veldig spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xanadu Skrevet 8. november 2021 #57 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg synes ikke du overreagerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #58 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hjelpes, det heter å HANDLE, ikke HANNDLE! Hvorfor i all verden tror du at det skal være en ekstra n der?? Forresten kjempehyggelig at du sa at du kunne passe barnet hennes. Jeg er litt delt om hun eller du burde betale mat. Du tilbød jo deg, hun spurte vel ikke? Anonymkode: 33819...cc6 Synes du ikke det er merkelig å ikke ha NOE å servere til frokost? Dersom ts ikke hadde handlet dette, hva skulle dette barnet spist? -- Ts, utrolig hyggelig av deg, ikke bare tilbudet om pass (og til og med en hel helg), men også å handle inn både middag, frokost og snacks. Jeg hadde aldri i verden latt deg handle, synes det er et minimum at det er basisvarer tilgjengelig. Til en helg hadde jeg også handlet inn snacks og middager, men det er jo meg.. Er du sikker på at du ikke får penger igjen for de varene du handlet? Sånn "jeg får ikke tid til å handle før vi drar, men hvis du har mulighet og likevel skal handle inn til taco, så kan jeg vippse over handlesummen"? Anonymkode: 7dcc1...f3a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #59 Del Skrevet 8. november 2021 lillevill skrev (13 minutter siden): Ja jeg hadde handlet en god del basics! Men taco til 4 unger og en voksen høres skikkelig stress ut. Sist gang jeg betalte en barnevakt fikk hun 500 for en kveld. Hun var vel 14. Sier seg selv at en ungdom ikke kan passe en på 4 en hel helg da. Det er du som mente at mat for kr 1000 var for mye til barnevakta. I dette tilfelle en voksen person som hadde med seg to små som ikke spiser mer enn fuglen kan bære, og en som spiser litt mer enn kråka får med seg. Det er ikke mye i timen uansett. Anonymkode: 2cc55...cba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 8. november 2021 #60 Del Skrevet 8. november 2021 Det hørtes ut som et utrolig godt tilbud fra ts, og noe som kostet henne ganske mye krefter også, med tre barn, inkl en baby! Jeg antar at de ikke har masse barnevakt-muligheter (selv om flere på KG tror det bare er å spørre tilfeldige bekjente, eller at alle er komfortable med å la ukjente passe barnet mot betaling…), og veldig snilt å tilby noe sånt så de kan reise bort og overnatte et annet sted. Rimelig spesielt da å ikke sørge for mat… Og særlig at det ikke en gang er noe helt basic der, barnet deres trenger jo uansett mat. Og bare tanken på å la barnevakten drasse med seg fire barn på handletur… Det eneste jeg kan tenke meg som formildende var dersom ts plutselig krevde en høy sum for barnepassen (regner ikke med det) eller hun har «mast» seg til dette uten at foreldrene hadde behov for hjelp. Men i så fall takker man jo bare pent nei. Om man er så heldig å få barnevakt en kveld og natt, sørger man jo for mat, det er jo helt grunnleggende folkeskikk. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå