Gå til innhold

Valgte å passe min venninnes datter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det relevant at barnet har en diagnose? 

Anonymkode: 5596a...0f4

Jeg har passet et barn med adferdsdiagnose. Det er mer en dobbelt så mye jobb. 

Anonymkode: 490cb...829

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm. Høres gnient ut, ja. Merkelig. Jeg ville tatt det opp.

Anonymkode: 3a7a3...f01

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..hva er det med folk for tiden?? Om noen er så fantastiske at de tilbyr deg barnevakt - attpåtil en hel helg, så sørger man da for mat og kos?? Hvor ble det av gjestfrihet, gavmildhet, ydmykhet, og takknemlighet..?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet en kommentar tidligere, men det jeg mente TS, er at du SKULLE ikke ha trengt å drasse på 3 barn i butikken. Innkjøpet skulle ikke vært ditt ansvar. 

Jeg hadde sagt akkurat hva jeg mener til disse foreldrene , nå skjønner du hvorfor de ikke får barnevakt. For de fikk sikkert barnevakt når ungen var liten på et tidspunkt, men hvis det er sånn her de behandler dem er det ikke rart at ingen stiller opp.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville latt være å sagt noe hvis jeg uoppfordret hadde tilbudt meg. Men hadde ikke gjort det igjen for å si det slik. Hadde sagt noe dersom det kom spørsmål om hjelp i fremtiden

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, det heter å HANDLE, ikke HANNDLE! Hvorfor i all verden tror du at det skal være en ekstra n der??

Forresten kjempehyggelig at du sa at du kunne passe barnet hennes. Jeg er litt delt om hun eller du burde betale mat. Du tilbød jo deg, hun spurte vel ikke? 

Anonymkode: 33819...cc6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majott skrev (3 timer siden):

Hadde det vært meg som hadde vært så heldig å få et avbrekk alene, med overnatting for foreldre alene og barnepass, så vi som foreldre kunne få kose oss, så hadde jeg selvsagt fylt opp kjøleskapet, og hatt klart alt som trengtes til både middag, god frokost og kos!

Du overreagerer ikke!

Ja det er en selvfølge. 

Anonymkode: 8e07d...638

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kvitteringene, så kan du jo regne sammen hva du betalte og sende et vippskrav på en passende sum, en tredjedel for eksempel (siden det er bare tre av dere som spiste noe særlig, du og de to eldste barna)? Du fikk jo handleliste, da tolker jeg det som at du har lagt ut. 

Merkelig at venninnen din ikke har tilbudt seg å betale noe. Normalt sett koster det jo en del å ha barnevakt, og du har stilt opp gratis og i tillegg fått masse styr. Jeg synes absolutt at du skulle kommet til fullt kjøleskap. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal selvfølgelig ha basisvarer som brød og pålegg, herregud. Men jeg tenker det går an å kjøpe eget godtesnop for eksempel. Og kanskje spleise på taco? Ikke vet jeg. Viser ihvertfall at det må avtales på forhånd :)

Anonymkode: 441bc...ed9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det burde vært  mat i huset. Ikke noe du burde bruke tid på.
Om du blir spurt ved en seinere anledning ville jeg nevnt at det var fint de ordnet med mat. Og evt godis til sitt barn i alle fall. Ikke riktig at du må handle inn så mye forskjellig.  Hadde i så fall pakket det med meg når jeg dro derfra. Vil ikke tro du bare kan handle til andre husholdninger.

Anonymkode: d5cf3...b9e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en god venninne siden du drasset med deg baby og 2 relativt små barn for å passe et 4 med diagnose ! Her burde de faktisk ha handlet inn, så utrolig stusselig oppførsel.

Har det blitt glemt burde hun jo ihvertfall beklage seg. 

Anonymkode: b758e...963

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majott skrev (3 timer siden):

Hadde det vært meg som hadde vært så heldig å få et avbrekk alene, med overnatting for foreldre alene og barnepass, så vi som foreldre kunne få kose oss, så hadde jeg selvsagt fylt opp kjøleskapet, og hatt klart alt som trengtes til både middag, god frokost og kos!

Du overreagerer ikke!

Helt enig

Anonymkode: a028e...236

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har passer barn har jeg alltid kommet til god mat, snop og noe ekstra.  Samme gjør vi tilbake. Skal jo være litt hyggelig å passe barnet. 

Jeg har kommet til alle taco-greiern stabla pent på benken, snop lagt fram i skåler og brus i glassene. Har absolutt aldri måtte handle mat. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er veldig sært at de ikke hadde mat i hus, og at du måtte ut med alle barna og handle, men det er ikke noe jeg hadde tatt opp så fremt det ikke hadde tatt helt knekken på egen økonomi.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Anonymkode: 33819...cc6

🖕

Anonymkode: 8bf9a...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt det opp. Men jeg hadde aldri passet barnet igjen. 

De gangene noen i familien har passet barna her, så har jeg jo kjøpt inn alt av mat og snop, så de får kose seg. For meg er det en selvfølge.

Anonymkode: 65662...fae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, synes du er MEGAraus som er aleneforsørger til 3 barn hvorav 2 små - og tilbyr overnattingsbesøk og barnevakt.

Og det er helt idiotisk av dem å ikke ordne mat. Men....er det ikke litt bekymringsverdig i seg selv at alt er tomt når du snakker med dem på forhånd? 🤷‍♀️

Tenker du skal slutte å tenke på dem - de tenker åpenbart ikke på andre. 

Hadde dette vært hos oss hadde du kommet til full oppdekking, fullt kjøleskap og ferdig middag. 

Endret av Fløff
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der burde absolutt vært brød, pålegg og sånt til frokost. Jeg hadde nok handlet inn til taco, og sørget for snop - men det er sånt man kan bli enige om. 

Anonymkode: 5813f...20a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg hadde selvsagt sørget for mat om det hadde vært meg som fikk barnevakt. Men jeg hadde nok ikke tatt det opp om jeg var deg. Trolig hadde jeg ikke tilbudt å være barnevakt flere ganger. Dersom jeg hadde det hadde jeg nok gitt beskjed på forhånd om at jeg ikke ønsket å handle med fire barn på slep og at det derfor var fint om det var litt mat i hus.

Anonymkode: c27e6...0a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så det du egentlig mener, er at når du tilbyr å passe ungen hennes og tar med deg dine tre barn dit, så skal venninnen din holde deg med snop, middag, pålegg og alt mulig? 

Tja, jeg hadde nok fylt opp kjøleskapet om barnevakten skulle komme. Men vet ikke om jeg hadde spurt en trebarnsmor om barnevakt uansett. Mye stress for lite om fire personer skulle invadere huset mitt en natt eller to. 

Anonymkode: 10d0f...969

Gjøre deg en tjeneste så du får en frikveld hørtes hvertfall bortkastet ut..  hvor gnien går det ann å være? Er det ikke folkeskikk å tilby middag (Taco er ganske simpelt også) og ha frokost i kjøleskapet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...