Gå til innhold

Brystløft med implantat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en kommende operasjon i slutten av denne uken hvor jeg skal ta brystløft i tillegg til implantater. Og jeg kom plutselig på nå at kirurgen ikke har nevn/snakket med meg om ønske rundt profilen på implantatene. Vi har bare blitt enige om størrelse ifht min høyde, vekt og skulderbredde. Hvor vi landet på 420 cc, da jeg er noe høyere enn gjennomsnittet (183,5). Og har noen få ekstra kilo på kroppen.

Ser at man kan velge mellom lav, moderat og høy profil. Jeg burde stole på at kirurgen velger det som ser estetisk riktig ut, men jeg blir en smule urolig likevel. Jeg kunne tenkt meg moderat profil, da jeg ikke ønsker verken "flate" eller bryster som skal se ut som at de kan eksplodere at any time. Er det noen som har erfaringen rundt dette, og noen som evt har vært i en nogen lunde samme situasjon som kan fortelle hva utfallet ble til? 

Også lurer jeg på om det er noen ting jeg bør gjøre klart hjemme til etter operasjonen? (bor hjemme og kan få hjelp). Men tenker dere likevel det er noe jeg bør ha klart rundt meg så jeg slipper og styre med det etterpå?

Takk for svar på forhånd :))

Anonymkode: 39e21...479

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hvilken klinikk skal du til?

Var selv på CosmoClinic, jeg har ikke gjort brystløft da, men implantat. Jeg stolte veldig på kirurgen, og det er jeg veldig glad for. Jeg ønsket et naturlig resultat og det fikk jeg. 
Men husker ikke hvilken profil jeg har faktisk, det må jeg sjekke 😅 (jeg er noen få cm lavere enn deg)

Sånn rent praktisk så ville jeg gjort unna mestt mulig før operasjon - storhandel, vasking, alt som innebærer løft. Du får ikke løfte over skulderhøyde på en del uker, vet ikke hvordan det er med brystløft, men mye av det samme uansett tror jeg. Du får god info fra kirurg/klinikk om tiden etter og hva du kan gjøre når osv 😊

Anonymkode: bac2e...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Hvilken klinikk skal du til?

Var selv på CosmoClinic, jeg har ikke gjort brystløft da, men implantat. Jeg stolte veldig på kirurgen, og det er jeg veldig glad for. Jeg ønsket et naturlig resultat og det fikk jeg. 
Men husker ikke hvilken profil jeg har faktisk, det må jeg sjekke 😅 (jeg er noen få cm lavere enn deg)

Sånn rent praktisk så ville jeg gjort unna mestt mulig før operasjon - storhandel, vasking, alt som innebærer løft. Du får ikke løfte over skulderhøyde på en del uker, vet ikke hvordan det er med brystløft, men mye av det samme uansett tror jeg. Du får god info fra kirurg/klinikk om tiden etter og hva du kan gjøre når osv 😊

Takk for svar :) 

Jeg skal operere meg hos Porsgrunn Plastikk Kirurgi. Jeg vet de er dyktige der, og kjenner selv flere som har gått dit og vært fornøyde med resultatet. Og som du sier, så er det beste å stole på kirurgen! Det er de som kan det, og har utført utallige mange inngrep som dette. Jeg selv har bedt om et så naturlig resultat som mulig, og stoler på at jeg vil få det. 

Bare kjente jeg ble litt nervøs når jeg tenkte på at vi ikke har snakket om profil. Redd de plutselig har valgt høy profil 😂 Vet kirurgen måtte bestille inn størrelsen jeg skulle ha, så eventuelt da så kan det jo hende at de prøver ut forskjellige profiler under operasjonen, om det er sånn det fungerer da. Men regner egentlig ikke med at de dytter inn implantat med høy profil ettersom jeg har bedt om at det skal se naturlig ut. 

Jeg er et kontroll menneske, og hater ting som er usikkert eller uoppklart. MEN det skal være sagt da, det er kun meg selv jeg piner ved å være sånn og ingen andre 😐 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar :) 

Jeg skal operere meg hos Porsgrunn Plastikk Kirurgi. Jeg vet de er dyktige der, og kjenner selv flere som har gått dit og vært fornøyde med resultatet. Og som du sier, så er det beste å stole på kirurgen! Det er de som kan det, og har utført utallige mange inngrep som dette. Jeg selv har bedt om et så naturlig resultat som mulig, og stoler på at jeg vil få det. 

Bare kjente jeg ble litt nervøs når jeg tenkte på at vi ikke har snakket om profil. Redd de plutselig har valgt høy profil 😂 Vet kirurgen måtte bestille inn størrelsen jeg skulle ha, så eventuelt da så kan det jo hende at de prøver ut forskjellige profiler under operasjonen, om det er sånn det fungerer da. Men regner egentlig ikke med at de dytter inn implantat med høy profil ettersom jeg har bedt om at det skal se naturlig ut. 

Jeg er et kontroll menneske, og hater ting som er usikkert eller uoppklart. MEN det skal være sagt da, det er kun meg selv jeg piner ved å være sånn og ingen andre 😐 

Ja de har nok mye erfaringer, og så lenge man gir tydelig beskjed om hva man ønsker/ser for seg, så tror jeg det er lettere å føle seg trygg på hele prosessen. Jeg er storfornøyd med både kirurg & klinikk, verdt hver krone 😌 Jeg har vist Demi-profil (tilsvarer moderat)

Hvis du har bedt om et naturlig resultat så har de sikkert ordnet moderat profil. Evnt ring de i morgen og spør? Bare si at du har glemt å spørre/ikke husker 😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja de har nok mye erfaringer, og så lenge man gir tydelig beskjed om hva man ønsker/ser for seg, så tror jeg det er lettere å føle seg trygg på hele prosessen. Jeg er storfornøyd med både kirurg & klinikk, verdt hver krone 😌 Jeg har vist Demi-profil (tilsvarer moderat)

Hvis du har bedt om et naturlig resultat så har de sikkert ordnet moderat profil. Evnt ring de i morgen og spør? Bare si at du har glemt å spørre/ikke husker 😅 

Ja, det går an og gjøre 😊

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ønsket et naturlig resultat og det fikk jeg. 

«Et naturlig resultat» får man av å IKKE gjøre inngrepet.

#barenevner

Skrevet
Alterego666 skrev (22 minutter siden):

#barenevner

Det er jeg helt enig i. Jeg tok bare brystløft, og ja det gir arr ( små tynne streker du må stå 50 cm unna for å se). De ville prakke på meg implantater også men da byttet jeg bare klinikk. Var på jobb igjen som spl 10 dager etterpå. Det gikk helt fint. 

Anonymkode: 54c06...aaa

Skrevet

Åh, det er drømmen etter vektnedgang og svangerskap. Puppene mine er som flate ballonger uten luft. 

Hva må du betale for det, om jeg kan spørre om det? 

Anonymkode: c76f2...a7d

Skrevet
Alterego666 skrev (3 timer siden):

#barenevner

Mange som får et tilnærmet naturlig resultat.. spørs helt på hva slags implantat du legger inn, om kirurgen er flink osv osv

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mange som får et tilnærmet naturlig resultat.. spørs helt på hva slags implantat du legger inn, om kirurgen er flink osv osv

Et tilnærmet naturlig resultat er ikke et naturlig resultat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åh, det er drømmen etter vektnedgang og svangerskap. Puppene mine er som flate ballonger uten luft. 

Hva må du betale for det, om jeg kan spørre om det? 

Vel, planen min var kun implantat med noe som heter Motiva Ergonomisk! ( anbefaler å søke dette opp).

Men etter som jeg har hatt jo-jo vekt hele ungdomstiden min, å tidlig inn i 20 årene så behøvde jeg brystløft i tillegg. Og det ble en smule dyrere enn jeg hadde planlagt. Og jeg fikk heller ikke implantatene jeg ønsket, da disse er veldig myke og bevegelig. Og det var risiko for at disse ville begynne å skli inni ned i brystet.

Kun Implantat - 42000

Tillegg om jeg skulle ha Ergonomisk - 6000 (om jeg husker riktig 😬

Brystløft med implantat 54000. 

MEN! Om dette er noe du vurderer, så anbefaler jeg som sagt på det sterkeste at du legger inn de ekstra 6000 for Motiva ergonomisk implantat, de beveger seg naturlig med kroppen og ser virkelig naturlige ut! 

Skrevet
Alterego666 skrev (4 minutter siden):

Et tilnærmet naturlig resultat er ikke et naturlig resultat.

Haha, neivel. Bessevisser 

• Liker 1
Skrevet

Bare en liten kommentar til den skremselskommentaren over her:

Tok løft med implantat for 2 mnd siden, og har lite arr. Ble anbefalt å tape arrene så lenge de var synlige. Veldig fornøyd. 

Ang. Profil, så ble ikke det drøftet her heller. Kirurgen min sa det at når hun satt meg opp i sittestilling under operasjonen, så kunne hun se hva som ble finest. Stolte 100% på henne, og er veeeeldig fornøyd. Jeg ville også ha et "naturlig " resultat. :) 

Anonymkode: 2aab5...032

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bare en liten kommentar til den skremselskommentaren over her:

Tok løft med implantat for 2 mnd siden, og har lite arr. Ble anbefalt å tape arrene så lenge de var synlige. Veldig fornøyd. 

Ang. Profil, så ble ikke det drøftet her heller. Kirurgen min sa det at når hun satt meg opp i sittestilling under operasjonen, så kunne hun se hva som ble finest. Stolte 100% på henne, og er veeeeldig fornøyd. Jeg ville også ha et "naturlig " resultat. :)

Anonymkode: 2aab5...032

Okei 😊 Jeg har kjøpt inn arr krem, og teip selv da jeg hadde en kikhull operasjon i slutten av august! Opplever kremen som bra, men ikke teipen. Klisteret sitter fast over arrene, og jeg ender opp med å måtte rense det vekk med saltvannsløsning hver gang jeg må bytte dem. (Silketeip). 
Er det noen andre teiper som ikke gjør dette evt? 

Og det siste du nevnte så har jeg hørt flere lignende historier, at man blir satt opp/eller heiset opp til sittestilling i stolen for å se hvordan det ser ut når man sitter også. Hadde jo blitt dumt om de bare skulle sett hvordan det ser ut mår man ligger 😂 Da er de jo helt annerledes! 
Tusen takk for svar!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, planen min var kun implantat med noe som heter Motiva Ergonomisk! ( anbefaler å søke dette opp).

Men etter som jeg har hatt jo-jo vekt hele ungdomstiden min, å tidlig inn i 20 årene så behøvde jeg brystløft i tillegg. Og det ble en smule dyrere enn jeg hadde planlagt. Og jeg fikk heller ikke implantatene jeg ønsket, da disse er veldig myke og bevegelig. Og det var risiko for at disse ville begynne å skli inni ned i brystet.

Kun Implantat - 42000

Tillegg om jeg skulle ha Ergonomisk - 6000 (om jeg husker riktig 😬

Brystløft med implantat 54000. 

MEN! Om dette er noe du vurderer, så anbefaler jeg som sagt på det sterkeste at du legger inn de ekstra 6000 for Motiva ergonomisk implantat, de beveger seg naturlig med kroppen og ser virkelig naturlige ut! 

Tusen takk for svar! Det var faktisk ikke så ille pris synes jeg. Og nei, 6000 ekstra er virkelig ingenting når det er snakk om noe sånt. 

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (4 timer siden):

#barenevner

Det ser ikke så naturlig ut med flate, slappe pupper som en gang har vært store heller, så jeg vet hva jeg foretrekker 😄 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det ser ikke så naturlig ut med flate, slappe pupper som en gang har vært store heller, så jeg vet hva jeg foretrekker 😄 

Tror ikke du forstår det ordet. Og pass deg for arrene på brystløftet. Man kan bare operere seg slik så mange ganger. 

Anonymkode: bee7a...8dd

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du forstår det ordet. Og pass deg for arrene på brystløftet. Man kan bare operere seg slik så mange ganger. 

Nettopp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis du hadde sett de puppene jeg har, med rynker og skrukker i en alder av noen-og-30 så hadde du forstått hvorfor noen ønsker operasjon. Jeg klarer ikke å vise meg naken for noen, noe som er kjedelig når man gjerne kunne tenkt seg å være i et forhold. Jeg kan ikke engang gå i en singlet på sommeren fordi rynkene på puppene vises. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...