AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #21 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kontakt familievernkontoret. Det virker ikke som faren her spesielt mye vett om han tror han kan ha babyen 50/50 fra 4 mnd fordi barnet kan begynne med vanlig mat. Sånn for det første har jo faren tydeligvis 0 tilknytning til babyen, det er fysisk umulig bygge tilknytning med 2 timers trilletur innimellom. Og selv om barnet kan begynne smake på vanlig mat kan tilvenningen ta en god stund. Mini her spiste ikke nok fulle måltider før hun var nærmere året, og om en leser på diverse grupper på fb angående permisjoner er det ikke unormalt at den tilvenningen tar tid. Uansett vil ikke fagpersoner anbefale 50/50 før barnet er 3 år, og ikke alltid da heller for det krever litt samarbeid om det skal funke. Og høres ikke akkurat ut som at dere kan samarbeide. Angående flytting er det ikke sikkert du bare kan flytte. Anonymkode: 95378...af5 Flytting må varsles tre måneder i forveien. Da kan far gå til sak om omsorgen. Den vinner han neppe, og så kan hun flytte. Anonymkode: ed84d...97d 2
Hulderen Skrevet 7. november 2021 #22 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er det virkelig så enkelt at jeg bare sender en mld om det også får jeg det? Det kommer ikke bf til å godta for han skal ha mest mulig samvær så barnebidraget blir minimalt. Jeg kunne lett avstått fra barnebidrag bare jeg fikk barnet helt for meg selv. Anonymkode: b91ef...612 Jeg er ikke advokat, men det ser sånn ut fra reglene. Det er viktig at du ikke venter for lenge med å melde fra. Jeg vil tro at en saksbehandler fra NAV også kan hjelpe deg. Ring og avtal en time. Husk at det ikke er barnefar som bestemmer dette, så du trenger ikke å bry deg om hva han godtar eller ikke godtar. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #23 Skrevet 7. november 2021 Tja... Husk at veldig mange vokser enormt med foreldrerollen, og kan forandre seg utrolig mye til det bedre. Selv om du synes han er klønete og uegnet, er det jo mulig at det kan vokse frem en god far i han. Alle barn ønsker å ha en far. Dersom du vil barnet ditt skal vokse opp til å bli ett sterk og robust menneske, så har en tilstedeværende far mye å si. Far må selvsagt være god. Når det er sagt så ønsker ofte ikke barn en perfekt far. Det er bedre å ha en litt klønete far, enn en far de aldri ser. Som mor synes jeg jo at du burde prøve å stable på beina en ordning der far får møte barnet ofte, dvs at du ikke flytter langt bort. Når du har satt barn til verden, handler det ikke lenger bare om dine ønsker og behov, men faktisk barnet sin fremtid og oppvekst. Ingenting i veien for at far kan feks gå på ulike kurs for å få bedre kusk på farsrollen. Det vil være gull for barnet ditt! Anonymkode: b7bd7...90e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #24 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kunne lett avstått fra barnebidrag bare jeg fikk barnet helt for meg selv. Anonymkode: b91ef...612 Jeg var i tvil, men ble sikker når jeg leste dette. TS:Finn ut hva du selv kan gjøre for å bedre situasjonen og slutt å snakke ned barnets far. Det kan hende du gjør alt riktig og far gjør alt feil. Men det ville i så fall være første gang i historien. Barnet trenger to foreldre, og akkurat nå høres det ut som du står i veien for det Anonymkode: bb07f...5dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #25 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tja... Husk at veldig mange vokser enormt med foreldrerollen, og kan forandre seg utrolig mye til det bedre. Selv om du synes han er klønete og uegnet, er det jo mulig at det kan vokse frem en god far i han. Alle barn ønsker å ha en far. Dersom du vil barnet ditt skal vokse opp til å bli ett sterk og robust menneske, så har en tilstedeværende far mye å si. Far må selvsagt være god. Når det er sagt så ønsker ofte ikke barn en perfekt far. Det er bedre å ha en litt klønete far, enn en far de aldri ser. Som mor synes jeg jo at du burde prøve å stable på beina en ordning der far får møte barnet ofte, dvs at du ikke flytter langt bort. Når du har satt barn til verden, handler det ikke lenger bare om dine ønsker og behov, men faktisk barnet sin fremtid og oppvekst. Ingenting i veien for at far kan feks gå på ulike kurs for å få bedre kusk på farsrollen. Det vil være gull for barnet ditt! Anonymkode: b7bd7...90e Bf kommer ikke til å ta noen kurs for å bli en god pappa. Han anser seg selv som en perfekt person på alle mulige måter. Han er en besserwisser og ALLE liker han, men veldig mange synes han er «way too much». Det nytter ikke å snakke med han, gi tips og råd. Han kan alt, iflg seg selv. Anonymkode: b91ef...612
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #26 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg var i tvil, men ble sikker når jeg leste dette. TS:Finn ut hva du selv kan gjøre for å bedre situasjonen og slutt å snakke ned barnets far. Det kan hende du gjør alt riktig og far gjør alt feil. Men det ville i så fall være første gang i historien. Barnet trenger to foreldre, og akkurat nå høres det ut som du står i veien for det Anonymkode: bb07f...5dd Jeg skjønner at du tenker som du gjør. Les mitt svar til den over deg, så kanskje du skjønner meg litt bedre. Barnet kommer til å klare seg fint uten den faren. Anonymkode: b91ef...612
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #27 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tja... Husk at veldig mange vokser enormt med foreldrerollen, og kan forandre seg utrolig mye til det bedre. Selv om du synes han er klønete og uegnet, er det jo mulig at det kan vokse frem en god far i han. Alle barn ønsker å ha en far. Dersom du vil barnet ditt skal vokse opp til å bli ett sterk og robust menneske, så har en tilstedeværende far mye å si. Far må selvsagt være god. Når det er sagt så ønsker ofte ikke barn en perfekt far. Det er bedre å ha en litt klønete far, enn en far de aldri ser. Som mor synes jeg jo at du burde prøve å stable på beina en ordning der far får møte barnet ofte, dvs at du ikke flytter langt bort. Når du har satt barn til verden, handler det ikke lenger bare om dine ønsker og behov, men faktisk barnet sin fremtid og oppvekst. Ingenting i veien for at far kan feks gå på ulike kurs for å få bedre kusk på farsrollen. Det vil være gull for barnet ditt! Anonymkode: b7bd7...90e Men skal et spedbarn være prøvekanin for en mann som må lære seg å være far? Er det forsvarlig syns du? Er det rettferdig mot barnet? Anonymkode: be3d5...67f 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #28 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men skal et spedbarn være prøvekanin for en mann som må lære seg å være far? Er det forsvarlig syns du? Er det rettferdig mot barnet? Anonymkode: be3d5...67f Sånn er det for alle første gang Anonymkode: 37391...264
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå