Gå til innhold

Lykkelig singel

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kjøper ikke denne altså🙈

Nok en «prøver å hardt å innbille meg at jeg er lykkelig som singel’ tråd»😂 

Sorry, men denne kjøper jeg ikke! Selvfølgelig liker du å være med noen, samt ha noen å dele økonomen med slik at du slipper å bekymre deg for regninger og huslån som er beintøft å betale ned på alene. Mennesker er sosiale vesner. Men ikke alle klarer å være i forhold, eller får en kjæreste. 

Du finner noen til slutt❤️

Anonymkode: 7f2f7...29d

Kan underskrive på at det er bedre å ha styr på økonomi aleine, og at vi damer må passe på at vi ikke faller i damefella, som er å flytte inn til en eller annen fyr og dele boutgifter på HANS hus/ leilighet. Har ikke gitt opp trua på kjærligheten, men tenker at hvis jeg skal bo med en mann noensinne igjen, skal vi være gift og kjøpe hus SAMMEN.

Anonymkode: 2441f...b92

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så nedlatende holdning du har til dem som trives som singel.

Hva vet du om vedkommende "selvfølgelig liker å være med noen"?

Er det utenkelig for deg at single folk har god økonomi? Selv har jeg nedbetalt bolig og bil og masse penger på bok.

Anonymkode: 3bd14...2f9

Prøvde å si noe om dette lenger opp, men det er nok utenkelig for noen. 

Skrevet

Jeg tror mange misforstår dette med lykkelig singel.

Å være lykkelig som singel er ikke ensbetydende med at man ikke har troa på kjærligheten.

• Liker 5
Skrevet
Guest_user skrev (1 time siden):

Jeg har 2 barn og er singel. Og lykkelig! Kan virkelig ikke se for meg at jeg noen gang skal ha lyst til å få meg kjæreste/samboer. Savner det ikke i det hele tatt. Om jeg ønsker å være sosial, er jeg sosial. Om jeg ikke ønsker å være sosial, er jeg ikke sosial.

Digger å slippe å irritere meg over en partner, og digger å ha full kontroll og styring over mitt eget liv.

Føler det er tabu å si det høyt. Jeg er singel. Og jeg er lykkelig!

Flere?

Kunne ønske jeg var der. Har vært singel et halvt år nå og jeg gråter av lengsel. Savner eksen enda men må innse at kjærligheten er borte for alltid. Godt å høredu har det bra😊 (jeg har også 2 barn) 

Anonymkode: 51e51...ebc

• Liker 1
Skrevet

Har vært alene i 4,5 år og trives veldig godt med det 😄 i mitt tilfelle er det nok blitt sånn fordi forrige forhold var ganske fælt, jeg gråt bortimot hver uke, sov ofte på sofaen, og gikk på tå rundt eksen for å ikke gjøre ham sint. Jeg er på tinder, men er ikke aktiv. Har vært på noen dates, men ikke truffet en som får meg til å ønske et forhold igjen. Når det ikke blir noe mer, blir jeg nærmest lettet over å slippe å bruke tid på noen andre i hverdagen. 

Jeg tror at hvis jeg treffer noen det sier "pang" med så ville jeg sikkert orket å bruke energi på å la det utvikles til noe mer. Men enn så lenge har det ikke skjedd, og jeg legger heller ikke mye energi i å sette meg i en situasjon der det vil skje. 

Så, skjer det så skjer det ☺ hvis ikke, så har jeg og ungen min det helt topp bare oss to 🥰

Anonymkode: 2f0fa...9e2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunne ønske jeg var der. Har vært singel et halvt år nå og jeg gråter av lengsel. Savner eksen enda men må innse at kjærligheten er borte for alltid. Godt å høredu har det bra😊 (jeg har også 2 barn) 

Kanskje kommer du dit, kanskje ikke. Hovedmålet må være å føle at man har det bra i livet, og det kommer du nok til å kjenne på singel eller ikke. For det er jo ikke sivilstatusen som egentlig definerer om man er lykkelig eller ikke. Det kan være bare én av flere ulike faktorer😊

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr det å være lykkelig singel for meg? Hm..

Å komme hjem og det er rolig og fredelig, ikke nøye om jeg gikk fra halvdrukken kaffekopp og full oppvaskkum, ingen til å si noe på det. Pengene mine i fred, kan kjøpe ny bil i morgen om jeg vil, i alle mine forhold har jeg gått så jævlig i minus fordi jeg alene er nøktern mens sammen går alle poster OPP. se hva jeg vil, spise middag om jeg vil, eller drite i alt og spise is. Neste ferie? Wherever ( fuck u covid) i wish. Ingens problemer med å trives alene i fred. 

Anonymkode: 8f7d4...039

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så, skjer det så skjer det ☺ hvis ikke, så har jeg og ungen min det helt topp bare oss to 🥰

Anonymkode: 2f0fa...9e2

Er veldig enig i det du skriver. Og det å ha kommet dit at man ikke stresser med det er utrolig deilig!

Skjer det så skjer det. Og det er greit.

Skjer det ikke så skjer det ikke. Og det er også greit.

• Liker 2
Skrevet

Vi er alle forskjellige! Du trives som singel, det gjør ikke jeg! En debatt-tråd blir det her , så du vil uansett også få folk som ikke er enig med deg. Men godt du trives 

Jeg savner virkelig en mann i livet mitt igjen. Jeg var sammen med eksen i 11år og jeg går gjennom noen av de verste dagene i mitt liv nå etter bruddet. Når barna er hos far, så gråter jeg og ser tilbake på minnene våre. Jeg vet jeg vil få et annet liv ei gang og en mann som blir bonuspappa til mine barn. Men vanskelig nå. Jeg er nok litt avhengig av kos og bekreftelser, så dette er helt absurd. Komme hjem til tomt hus fra jobb. 😔 kv33

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva betyr det å være lykkelig singel for meg? Hm..

Å komme hjem og det er rolig og fredelig, ikke nøye om jeg gikk fra halvdrukken kaffekopp og full oppvaskkum, ingen til å si noe på det. Pengene mine i fred, kan kjøpe ny bil i morgen om jeg vil, i alle mine forhold har jeg gått så jævlig i minus fordi jeg alene er nøktern mens sammen går alle poster OPP. se hva jeg vil, spise middag om jeg vil, eller drite i alt og spise is. Neste ferie? Wherever ( fuck u covid) i wish. Ingens problemer med å trives alene i fred. 

Anonymkode: 8f7d4...039

Samme her. Husker jeg lå og bekymra meg i senga for økonomien siden eksen brukte så mye penger. Vi hadde felles økonomi og det var forferdelig. Nydelig å være alene og ha full kontroll! 

Anonymkode: 1dfee...1fd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er alle forskjellige! Du trives som singel, det gjør ikke jeg! En debatt-tråd blir det her , så du vil uansett også få folk som ikke er enig med deg. Men godt du trives 

Jeg savner virkelig en mann i livet mitt igjen. Jeg var sammen med eksen i 11år og jeg går gjennom noen av de verste dagene i mitt liv nå etter bruddet. Når barna er hos far, så gråter jeg og ser tilbake på minnene våre. Jeg vet jeg vil få et annet liv ei gang og en mann som blir bonuspappa til mine barn. Men vanskelig nå. Jeg er nok litt avhengig av kos og bekreftelser, så dette er helt absurd. Komme hjem til tomt hus fra jobb. 😔 kv33

Det er jo en debatt jeg ønsker. Synes det er interessant å få et innblikk i hva andre folk tenker og mener.

Håper du får det bedre etter hvert og ønsker deg lykke til videre :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er ufrivillig singel. Ønsker så gjerne å finne en partner, men det må virkelig klaffe og føles bra på alle måter. Jeg tror dere som er lykkelige single har dekket behovet for nære relasjoner på andre måter? Nære venninner man ofte ser? Og har man barn, så har man også nære relasjoner i dem. Hvis man er singel og barnløs, og har venninner som er så opptatt med sin egen mann og egne barn, så tilbringer man veldig mye tid alene. Har ingen å være spontan med, ingen å spise måltider med, diskutere dagen med, snakke med om både hverdagslige tanker og det som er mer vanskelig, ingen som er der, ingen som ser deg, ingen bestevenn. Det er først og fremst bestevennen i et parforhold jeg savner, og det noe så veldig også. En å dele alt med, oppleve ting med osv.

Anonymkode: 5582f...3fb

Dette virker veldig trist. Jeg er ikke akkurat lykkelig singel, for jeg savner eksen fortsatt og orker ikke tanken på en ny. MEN, jeg sitter ikke noe særlig mer alene enn jeg vil og trenger. Jeg er heldig og ha barn og gode venner, men jeg har også alltid hatt fokus på å ha venner og ha kule ting å finne på. Der har du en jobb å gjøre virker det som. Det finnes utrolig mye man kan gjøre, en type trening, hobby eller forening. Jeg har meldt meg inn i to foreninger og et styre etter jeg ble singel. Mulig du bor en mindre plass med færre tilbud, men noe må det da finnes? Innebandy og andre lagidretter har blitt ganske vanlig både i bedrifter og lokallag for voksne, sjekk med det lokale idrettslaget hva som finnes. Prøv en hobby som du vet det er en lokal gruppe for, selv om du ikke har prøvd så bare gå dit og si hei, kanskje er det morsommere enn du tror? Eller en lokalhistorisk forening, naturvernforbundet, brettspillgruppe, turgruppe via DNT, droneflygere, sjakk klubb... altså, du trenger ikke være ensom om du ikke vil. Oppsøk folk, få venner og gøyale ting å gjøre! Det er vel ikke så viktig å være spontan, det viktigste er at det skjer morsomme ting i løpet av uka. Hva med å spørre om en kollega blir med på kino? Ring ei venninne som ikke har tid til å treffe deg, eller spør om dere skal gå i parken sammen ungene hennes? Dessuten finnes det en app som heter venn - nettopp for å skaffe nye venner med samme interesse.  

Skrevet
Guest_user skrev (8 timer siden):

Jeg har da vel aldri påstått at jeg er spesiell fordi jeg har det bra alene.

Hvorfor skal det være mer sosialt akseptert å si at man er ulykkelig i livet?

Jo, du skrev at du var spesiell fordi du trivdes med å være singel. Svaret er at det vil variere gjennom livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det sa jeg også da jeg var sammen med feil person. Og jeg var også lykkelig og følte meg fri da jeg slo opp med denne personen jeg ikke passet sammen med.

La det gå en viss tid, så skal du se at du begynner å savne en.

Anonymkode: 9ed7c...e85

Jeg opplever sånne uttalelser som dette som ekstremt nedlatende. Selv om du ikke forstår at andre mennesker er annerledes enn deg, så er de faktisk det, altså. Hvis man ikke klarer å tro at andre føler annerledes enn seg selv, er man litt snever. 

Hvorfor går du ut fra at vi som er single og fornøyd med det, kommer til å savne noen etter en viss tid? Ikke alle synes det er toppen av lykke å være i et forhold. Og hvor lang tid, sånn ca, tar det før man skal begynne å "savne en"? 

Anonymkode: c4b66...afe

• Liker 5
Skrevet (endret)
MapleSirup skrev (7 timer siden):

Jo, du skrev at du var spesiell fordi du trivdes med å være singel. Svaret er at det vil variere gjennom livet.

Ser ikke på meg selv som mer spesiell enn andre. Vi alle er spesiell på hver vår måte. Problemet er at ikke alt blir «akseptert» i like stor grad pga stereotypier om hvordan folk skal være, leve osv.

Forstår at du, som mange andre tolker noe annet enn det som blir skrevet, istedet for å faktisk LESE hva noen skriver. Det er ikke alltid at det ligger noe mer mellom linjene. Dette er det jeg skrev btw:

Guest_user skrev (15 timer siden):

Mulig jeg er annerledes enn det som blir ansett som «normalt».

Endret av Guest_user
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjøper ikke denne altså🙈

Nok en «prøver å hardt å innbille meg at jeg er lykkelig som singel’ tråd»😂 

Sorry, men denne kjøper jeg ikke! Selvfølgelig liker du å være med noen, samt ha noen å dele økonomen med slik at du slipper å bekymre deg for regninger og huslån som er beintøft å betale ned på alene. Mennesker er sosiale vesner. Men ikke alle klarer å være i forhold, eller får en kjæreste. 

Du finner noen til slutt❤️

Anonymkode: 7f2f7...29d

Beintøft å betale lån alene? 😅 Morsom du

Anonymkode: 71f5a...e46

• Liker 1
Skrevet
Guest_user skrev (16 timer siden):

Jeg har 2 barn og er singel. Og lykkelig! Kan virkelig ikke se for meg at jeg noen gang skal ha lyst til å få meg kjæreste/samboer. Savner det ikke i det hele tatt. Om jeg ønsker å være sosial, er jeg sosial. Om jeg ikke ønsker å være sosial, er jeg ikke sosial.

Digger å slippe å irritere meg over en partner, og digger å ha full kontroll og styring over mitt eget liv.

Føler det er tabu å si det høyt. Jeg er singel. Og jeg er lykkelig!

Flere?

Har det akkurat sånn. Har de barna jeg skal ha og er singel. Klarer meg fint økonomisk og er lykkelig. Var selvfølgelig ikke dette jeg så for meg når jeg var gift med tre barn, men når det ble som det ble er jeg glad hele eks familien har det bra, inkludert min eks mann 🙂

Anonymkode: 00e7e...69a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor skal vi mennesker på død og liv finne noen? Hvor mange blir ikke før eller siden skilt? 

Min filosofi er at hvis man ikke trives i eget selskap , hvordan kan man tenke andre skal trives i det da?😂 mange er så redd for å være alene at de lever i vanskelige forhold isteden . For meg er d komplett uforståelig . Mn alle har sin fulle rett til å leve som de vil . Heldigvis 😘

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og har faktisk kun dårlig erfaring med å dele økonomi med menn. Vet du hva? Jeg fikk rett og slett dårligere råd av det! Mens som singel kan jeg bruke penger på meg selv, spare og ha full kontroll på økonomien. Jeg eier mitt eget også og slipper det stresset der å eie med noen hvis det blir slutt. 

Vi lever forøvrig i 2021 og jeg trodde vi var ferdige med å være økonomisk avhengige av menn. 

Det er vel ganske innlysende at for de aller fleste er det økonomisk gunstig å være 2. Selv om det ikke har vært tilfelle for akkurat deg.

Hvis man skal oppdra barn er man i stor grad avhengig av å være 2. Ja det går an å være 1 i Norge pga voldsomme velferdsordninger, men det blir tøft. Skal man være barnløs trenger man hverken kjæreste, hus eller bil etc.  Da er 1 inntekt nok, og man trenger ikke være 2 for å kjøre rundt på fotballtrening og slik

Skrevet (endret)
Guest_user skrev (15 timer siden):

Ser ikke på meg selv som mer spesiell enn andre. Vi alle er spesiell på hver vår måte. Problemet er at ikke alt blir «akseptert» i like stor grad pga stereotypier om hvordan folk skal være, leve osv.

Forstår at du, som mange andre tolker noe annet enn det som blir skrevet, istedet for å faktisk LESE hva noen skriver. Det er ikke alltid at det ligger noe mer mellom linjene. Dette er det jeg skrev btw:

Det er jo du som sitter med fordommene. Det er få andre som tenker at en relativt nyskilt mor ikke trives alene en stund…

Det er jo ikke troverdig at du vet du vil trives som singel resten av livet. Det aner du ikke. Du virker bare nysingel og hva så, liksom….?

Endret av MapleSirup

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...