Gå til innhold

Frekk unge

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

jeg synes ikke du har noe med å oppdra andres barn på den måten. Jeg tenker det er greitt, og nødvendig,  å gripe inn over for andres barn, når de oppfører seg på en måte som går ut over andre barn, eller dyr eller skader andre mennesker, voksne som barn.

Men at et barn er frekk overfor deg, det tåler du vel? Du er jo voksen.

Denne oppførselen kommer til å skape problemer for barnet, men det er det foreldrenes ansvar å jobbe med, ikke ditt. For alt du vet kan mor og barn ha en utmattende runde med samtaler om dette bak seg, som du ikke kjenner til, og trengte kanskje en liten pause fra det.

Du vet ingenting om hvordan de jobber med dette når du ikke er tilstede, og du har ingenting med å blande deg. 

Anonymkode: 55f25...e8c

Hvis min sønn hadde snakket slik til andre, så håper jeg at andre ville ha irettesatt han, hvis jeg ikke evnet det selv.  Når et barn påpeker at andre er stygge på håret, eller har noe stygt ved seg, så må det slås ned på.  

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet

Høres ut som ungen er bortskjemt og får gjøre som hun vil hjemme. Foreldre som ikke gidder å oppdra barn men lar barna være sjefene i hjemmet? Mange sånne nå for tiden. 
Det er bra at du sier i fra til ungen hennes! Hadde uten tvil sagt til mora at nå får hun lære seg å oppdra ungen og snakke til henne at sånn oppførsel ikke er greit, og at hun får tåle at andre snakker til ungen hennes også eller så får de enkelt og greit holde seg borte. Da trenger de ikke komme på besøk. I alle fall ikke med ungen.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Å joda. Barnet lærer at det ikke kan ture fram som det vil når det ferdes ute i samfunnet og hos andre. Barnet lærer også at det er noe som heter folkeskikk. Men man kan godt ta med siste setningen din for å forklare hvorfor man ikke "sier slikt i dette huset".

Anonymkode: 1f76c...619

"kan godt ta med" det eneste som betyr noe, som er å lære barnet hvorfor. Ja, jeg synes nok det viktigste skal med, ja.

Hva skal vi med folkeskikkregler hvis vi ikke forstår hensikten bak? jeg personlig synes ikke TS utviser god folkeskikk heller ved å sitte å bjeffe husregler til en gjest.

Gjest Alterego666
Skrevet

Mitt hus, mine regler.

Barn forstår det etter et par besøk. Du får heller invitere barnet uten moren, som åpenbart har litt vanskelig for å forstå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

nei, vet du hva det er faktisk ingen ting som heter "mitt hus, mine regler". Ingen har lov til å lage regler om hva andres barn skal spise.Eller hva andre voksne skal spise for den saks skyld. Det er et menneskerettsbrudd.

Hun tvang da ikke barnet til å spise noe som helst. Og det var mat som barnet likte,  Så klart TS har rett i å si at det ikke er greit å si at maten smaker bæsj. 

Anonymkode: 13ec9...a4d

• Liker 1
Skrevet

Slapt av din venninne. Her må du ta jobben og si til seksåringen at sånt får man ikke lov å si, for folk blir lei seg. Har hun ikke lært i barnehagen at hun ikke skal si at klær er stygge eller at maten smaker bæsj? Har en femåring som kan si at maten jeg lager er "æsj", men hun vet godt at hun ikke kan si slikt hos andre.

Anonymkode: bbf84...628

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...