*A* Skrevet 5. november 2021 #1 Del Skrevet 5. november 2021 Hei. Dere som har hatt 3 eller flere spontanaborter på rad, hvilke utredning har dere hatt/hva har blitt sjekket? Og var det offentlig eller privat? Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adriana74 Skrevet 5. november 2021 #2 Del Skrevet 5. november 2021 *A* skrev (1 minutt siden): Hei. Dere som har hatt 3 eller flere spontanaborter på rad, hvilke utredning har dere hatt/hva har blitt sjekket? Og var det offentlig eller privat? Takk for svar. Jeg fikk etter 7 sa en time hos en kvinnelig gynekolog som sa til meg at løsningen kan være Albyl-E da jeg mulig danner blodpropp i livmor som gjør det til at ikke barnet klarer seg. Og det hjalp meg. Brukte det frem til uke 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. november 2021 #3 Del Skrevet 5. november 2021 Begynte så vidt på en utredning en gang, da jeg opplevde tre aborter på 13 måneder. To var SA'er, men en var en senabort pga. organsvikt. Men fikk likevel utredning selv om dette var forskjellige aborter. Ville gjerne bare kartlegge om det var noe genetisk galt... Har kun forholdt meg til Medicus, men fikk henvisning via fastlege så kan ikke huske at vi betalte noe annet enn egenandel. Både jeg og mannen tok en god del blodprøver som ble sendt inn til analyse. Fikk svar på disse om at alt så fint ut, og at det ikke var noe genetisk galt med oss. Bare få dager etter denne beskjeden sto jeg igjen med en positiv g-test. Og den spiren holdt. Så det stemte det som alle gynekologene hadde sagt til oss hele veien - abortene var ren og skjær uflaks. Det er bare sånn at ca. 20% av alle svangerskap går til grunne. Kan nevnes at denne fjerde gangen jeg fikk positiv test så fikk jeg utskrevet progesteronstøtte som jeg tok fra jeg fikk positiv test. Og hvem vet, kanskje den støtten gjorde at det ble lettere for spiren å klamre seg fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #4 Del Skrevet 6. november 2021 Jeg fikk henvisning til gynekolog ved et vanlig legesenter, med offentlig avtale. I den første timen var det UL og gjennomgang av helsehistorikken min, partners og nærmeste familie. Siden hun ikke så noe galt på UL, det var kort tid siden forrige SA og jeg skulle ha EL et par dager etter, bestemte vi oss for å prøve en gang til. Fikk resept på Albyl-E og Crinone gel som jeg skulle begynne på ved positiv test og så avtale ny time i uke 6. Er nå i uke 9 og har vært på to UL enn så lenge. Skal på ny UL i uke 11 og en i uke 13 før jeg overlates til vanlig svangerskapsomsorg. Krysser fingrene for at spiren sitter, jeg har i hvert fall kommet mye lengre enn de forrige svangerskapene. Som Amatariel sier, de fleste SA er uflaks, det er bare noen som har mer uflaks enn andre. Dersom det ikke går denne gangen heller, må jeg vente noen måneder før blodprøver siden kroppen blir påvirket av svangerskapene og blodprøvene ikke vil gi ordentlige svar før kroppen er "normal" igjen. Lykke til! Anonymkode: 377ee...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 6. november 2021 #5 Del Skrevet 6. november 2021 Etter 3dje SA fikk jeg og partner tatt utvidet blodprøver på sykehuset, der screenet de for arvelige greier og sånn. Satt heldigvis en liten stund etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*A* Skrevet 6. november 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 6. november 2021 Takk til dere som har svart, og lykke til du som er i uke 9. Håper du lykkes denne gang🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #7 Del Skrevet 7. november 2021 Hvor lenge etter SA nr 3 fikk dere ta prøver? Vi venter fortsatt, etter 3 mnd, og ser ikke ut til at vi får time med det første.... Anonymkode: f80cf...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. november 2021 #8 Del Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor lenge etter SA nr 3 fikk dere ta prøver? Vi venter fortsatt, etter 3 mnd, og ser ikke ut til at vi får time med det første.... Anonymkode: f80cf...7f7 Rett etterpå. Da jeg ringte klinikken og fortalte at jeg igjen hadde hatt en abort og ønsket utredning, så sa de at vi bare skulle komme innom. Så mener å huske at vi tok prøvene uken etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #9 Del Skrevet 7. november 2021 Amatariel skrev (3 timer siden): Rett etterpå. Da jeg ringte klinikken og fortalte at jeg igjen hadde hatt en abort og ønsket utredning, så sa de at vi bare skulle komme innom. Så mener å huske at vi tok prøvene uken etter. Jeg skal purre og evt ta kontakt privat. Takk for svar. Den følelsen når man var motløs fra før og ikke blir tatt seriøst, til nå å bli enda mer motløs og forbanna.. Anonymkode: f80cf...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå