Gå til innhold

Lykkelig Lykke Li?


Lykke Li

Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert lenge om jeg skal ha dagbok eller ikke, og helt ærlig er jeg fortsatt usikker. Likevel - her er jeg. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, eller hvor ofte. Kanskje det blir mye innimellom og lite ellers. Jeg er ikke så god på å skrive, og alltid veldig redd for at det jeg skriver skal bli feiltolket eller uinteressant. 

Hvor skal man starte? Har man navn på dagboken sånn som Anne Frank hadde? Kan man velge å ikke kalle den noe. Er det jeg skriver verdt noe. Noe som andre kan ha nytte av, kjenne seg igjen i? Jeg vet ikke. Vi får se. Oppturer og nedturer, personlig, men ikke privat. Det er en balansegang. 

Hva skriver man egentlig om? 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går tok jeg influensavaksine. Jeg pleier ikke ta den, sist gang var jeg gravid og det er tross alt snart 3 år siden. Jeg reagerte ikke sist gang, men denne gangen har muskelen hovnet opp og blitt rød. Er litt overrasket, men det går vel over. 

Jeg har tenkt mer på denne dagbokgreia. Jeg vet ikke hva jeg vil med det, og da er det vanskelig å skrive. På en måte så ønsker jeg å skrive ned hva jeg tenker på - samtidig så vil jeg ikke utlevere meg selv. Dette er vanskelig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist. Jeg tenker mye. Og sover mye. Det siste kommer av at jeg gjemmer meg for følelsene mine ifølge psykiateren. Akkurat nå er de så overveldende at jeg ikke klarer å forholde meg til de, så da sover jeg. Mye. Det er nesten litt slitsomt, men sånn er det. Jeg blir irritert for det. Jeg burde "kunne bedre". Jeg kan ikke det. Og det burde være greit. Jeg øver på å huske det. 

Det siste halve året har jeg vært sykemeldt fra jobben min. På en måte så savner jeg den, samtidig som jeg skjønner at det beste for meg er å ikke være der akkurat nå. Kanskje etter jul. Det er målet!

Jeg har tenkt en del på livet mitt i det siste. Om det er verdt det, og jeg tror jeg kommer frem til at det er det - verdt det altså. Noen dager er det vanskeligere å huske på det enn andre.

Den lille plutten min gjør dagene bedre, selv på de dagene jeg egentlig tenker at jeg ikke orker. Og samboeren min. Alt han gjør og orker for min skyld. Alt han står i. Jeg er heldig. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren. Klippet og farget håret. Det er lenge siden sist. 

Samboeren er ute med jobben i kveld, så jeg og Plutten har vært alene hjemme. Vi koste oss med pannekaker til middag, har lest alle bøkene og bygget tårn. Litt rart å ha huset alene etter leggetid. Jeg har brukt tiden på... ingenting. Jeg ligger på sofaen, spiser sjokolade og ser på tv. Ganske fornøyd med det egentlig! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en sånn følelse. Jeg kan ikke forklare den, den bare er der. Jeg bare er - ikke noe mer. Det er ganske slitsomt. Det blir vanskelig å puste. Jeg vet at jeg får nok luft, men kroppen tror likevel ikke helt på det. 

Angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Skulle ønske at jeg kunne bidra med noe mer enn en virtuell oppmuntring, men om du kan forestille deg en lang og god klem så er det den jeg gir deg nå i tankene mine. Du er god. :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (13 minutter siden):

I dag har jeg en sånn følelse. Jeg kan ikke forklare den, den bare er der. Jeg bare er - ikke noe mer. Det er ganske slitsomt. Det blir vanskelig å puste. Jeg vet at jeg får nok luft, men kroppen tror likevel ikke helt på det. 

Angst. 

Har ikke annet å komme med enn en virtuell klem :klem:

Kommer til å følge med på dagboktråden 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 åringer!!

I dag er en sånn dag, der alt mamma gjør er feil. Ikke sånn, ikke slik, ikke den, ikke der, gjøre selv... Altså, jeg pleier å være tålmodig, men i dag kokte det over. Etter å ha brukt 40 minutter bort til postkassene her vi bor (som er 10 meter), så stappet jeg ungen ned i vogna, stroppet han fast og gikk til bhg. Ungen hylte av sinne hele veien. Det er vanligvis 5 minutter å gå... Jeg kjenner at jeg får dårlig samvittighet, samtidig så var det nødvendig for å komme seg noe sted. Så jeg må prøve å holde fast på den tanken. Og han var lykkelig i gang med sandkasselek da jeg gikk. Men enkelte dager altså..  

Sånn, morgenens utblåsning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke Li skrev (1 time siden):

2 åringer!!

I dag er en sånn dag, der alt mamma gjør er feil. Ikke sånn, ikke slik, ikke den, ikke der, gjøre selv... Altså, jeg pleier å være tålmodig, men i dag kokte det over. Etter å ha brukt 40 minutter bort til postkassene her vi bor (som er 10 meter), så stappet jeg ungen ned i vogna, stroppet han fast og gikk til bhg. Ungen hylte av sinne hele veien. Det er vanligvis 5 minutter å gå... Jeg kjenner at jeg får dårlig samvittighet, samtidig så var det nødvendig for å komme seg noe sted. Så jeg må prøve å holde fast på den tanken. Og han var lykkelig i gang med sandkasselek da jeg gikk. Men enkelte dager altså..  

Sånn, morgenens utblåsning. 

Oioioi, høres ut som Plutten hadde en vrang morgen 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke sovet. Og jeg vet ikke om det er en god eller dårlig ting. Psykiateren vil sikkert påstå at det er bra. Jeg har vært opptatt, gjort fornuftige ting - "lever" igjen. Det bare føles så feil. Og jeg er så sliten. Så utrolig sliten. 

Jeg har lyst til å bare dra. Reise bort til et sted hvor ingen og ingenting finnes. Hvor det er varmt, og sol og jeg kan sove og spise og sove igjen. Et sted uten ansvar, uten mennesker. Et sted uten følelser. 

Jeg hadde egentlig tenkt å være positiv i denne dagboka, men det fungerer ikke. For å være positiv så må man også ha noe positivt å komme med, og nå er det mørkt. Mye mørkere enn noen egentlig vet. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. :( 

Vil du ha en elektronisk klem?🤗

Har ikke noe særlig annet å bidra med.🙂

Du har Plutten da som er glad i deg 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vurderer stadig å studere, men syns det er så vanskelig. Jeg har fagbrev, men har aldri studert og har ikke gjort oppgaver siden videregående - og det er tross alt 13 år siden. 

Jeg kan ta fagskole, men hvis jeg vil studere noe annet må jeg ta opp fag - eller, jeg må ta hele siste året på vgs og det er jeg usikker på om jeg er motivert for og orker. Som voksen. 

Voksen. Det er et veldig rart ord, for hva vil det egentlig si? Forpliktelser, ansvar? Mange har det allerede som barn, noen får det aldri. Så når er man egentlig voksen?  Jeg føler meg ikke som en voksen, selv om jeg har hus og barn og en mann jeg elsker. Noen dager ønsker jeg at jeg var liten igjen. At jeg kunne krype opp i fanget til pappa og bli lest for. 

Nei - tilbake til temaet. Hvordan skal jeg finne ut hva jeg vil? Om jeg skal ta sjansen på å studere, i "voksen" alder. Er det egentlig for sent? Er det verdt det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt meg ny jobb i dag :bond:

Det er litt skremmende og veldig spennende. Jeg vet at de trenger folk - eller, jeg vet at de trenger akkurat min kompetanse, men man vet aldri. 

Også har jeg tatt blodprøver i dag. Jeg trodde man alltid "spritet" huden før de tok blodprøver, men tydeligvis ikke. Syns det var litt rart, men jeg er tross alt ikke helsepersonell. Fastlegen min syns jeg sover for mye, og mener at det kanskje kan være en fysisk årsak - jernmangel eller noe sånt. Så da sjekker vi. Kanskje det er noe som kan fikses. 

Sånn utover det så har Plutten vært en utfordring i dag, for å si det mildt. Altså, jeg vet det er alderen, men noen dager kjenner jeg at han kunne vært på utlån i en uke eller 2. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke Li skrev (På 17.11.2021 den 22.48):

Jeg har søkt meg ny jobb i dag :bond:

Det er litt skremmende og veldig spennende. Jeg vet at de trenger folk - eller, jeg vet at de trenger akkurat min kompetanse, men man vet aldri. 

Også har jeg tatt blodprøver i dag. Jeg trodde man alltid "spritet" huden før de tok blodprøver, men tydeligvis ikke. Syns det var litt rart, men jeg er tross alt ikke helsepersonell. Fastlegen min syns jeg sover for mye, og mener at det kanskje kan være en fysisk årsak - jernmangel eller noe sånt. Så da sjekker vi. Kanskje det er noe som kan fikses. 

Sånn utover det så har Plutten vært en utfordring i dag, for å si det mildt. Altså, jeg vet det er alderen, men noen dager kjenner jeg at han kunne vært på utlån i en uke eller 2. 

 

Lykke til med søkeprosessen! Og alt ellers og, :klemmer:. Hverdagen kan være hard. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar på blodprøvene mine. Jeg har "Svært alvorlig mangel på vitamin D og Jern". Det er jo skikkelig artig. Tenk at her har jeg gått rundt og trodd i flere måneder - eller enda lenger - og trodd at jeg bare er fullstendig gal. Også er jeg ikke det. Det er en fysisk grunn til hvorfor jeg opplever at ting er så dritt. Joda, skal ikke kimse av mitt eget hode, og hva det forteller meg. Det er en jobb å gjøre der også, men tenk så mye lettere det blir å jobbe med ting når jeg får noe overskudd!! 

Det tar riktignok minst 3 måneder å få opp lagrene, men likevel - tenk på alt jeg kan orke å gjøre! Være våken en hel dag, gå opp trappa uten å bli andpusten. Gå minitopptur igjen. Altså, det blir jo helt nydelig! Hvorfor var det ingen som ba meg sjekke dette før? 

Jo - fordi jeg er psykisk syk. Jeg har en/flere diagnoser som gjør at alle legers "go to" er at det er psykisk. Sliten? Sikkert psykisk. Andpusten? Sikkert psykisk. Deprimert - bare den vanlige psykiske meg. Magesmerter? Det er hvertfall psykisk. Feber? Det også - trenger ikke sjekke, bare snakk med psykiateren så går det over. 

Åkei, så er jeg litt furt. Litt fort for at det går så langt at jeg ikke fungerer i det hele tatt før noen finner på å sjekke ut vitaminmangler!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjasså, De! har De dagbok? da kan jeg fortelle Dem at jeg akter å følge med på hva De gjør her, så ikke få noen gale ideer om fest etter klokken 23.01 eller rockekonserter på søndag! jeg holder et øye med Dem! nemlig! 

og vi kan furte sammen mot våre psykiske bagasjer. velkommen i den der vitamin D-klubben. vet du hva som er veldig bra med den klubben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...