Kvalitet Skrevet 4. november 2021 #1 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg skal ha gjester til ost/kjeks og vin på lørdag. Vil gjerne lage et spennende ostefat med gode oster, spekemat og tilbehør. Jeg lurer derfor på pm noen har gode forslag til både oster / spekemat og tilbehør.❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Del Skrevet 4. november 2021 Blåmugg, hvitmugg, rødkittost, hardost og mykost ❤❤ Anonymkode: b6564...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Del Skrevet 4. november 2021 Jeg bruker stort sett diverse sorter av Tingvollost og fra Gangstad går. Det er mine absolutt favoritter. I tillegg 1-2 sorter fastoster (typ Manchego og Pecorino). Slå gjerne til med en bakt brie med diverse nøtter, tørket frukt og honning. Spekemat er gode italienske eller spanske skinker, som passer til ostene du velger. Tilbehør: frukt- og nøttebrød, evt. noe lyst brød, diverse kjeks som passer til de ulike ostene, chiligele, akevittgele, nøtteblanding i honning (lag selv), gode olivener, 2-3 typer marmelader (feks. fiken, pære og gulrot). Eple, druer, fiken, tørket mango og fersken er også godt på et ostebord. Anonymkode: eb97d...065 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 4. november 2021 #4 Del Skrevet 4. november 2021 Kraftkar fra Tingvoll (hvis jeg får tak i den) eller Gorgonzola (blåmuggost) Chaumes (rødkittost) Harahorn fra Himmelspannet (kvitmuggost) Bufar fra Valdresmeieriet (fastost) Parmaskinke, serranoskinke, Coppaskinke fra Tind, kompis spekesnacks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Del Skrevet 4. november 2021 Hvis du går til en god ostedisk (for eksempel meny), så vil du finne masse gode oster og tilbehør. Jacobs har denne som er veldig god til ostefat: https://meny.no/varer/palegg-frokost/syltetoy/syltetoy-til-ost-7035620025945 Det står til og med på glasset hvilke typer oster de passer til. Anonymkode: fcc83...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 4. november 2021 #6 Del Skrevet 4. november 2021 Legg ved litt fiken, noen bær og litt oliven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. november 2021 #7 Del Skrevet 5. november 2021 Selbu Blå og en god Brie er to oster som alltid er på våre ostefat i alle fall. Ellers greit med noen kremoster eller noe annet mildt for de som er litt mindre eventyrlystne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå