Gå til innhold

Pruting på nybilpris?

Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Gjest Anonobilis

Leste en artikkel om pruting på pris ved kjøp av ny bil og begynte å lure på hvor utbredt dette er. Selv fikk jeg fagforeningsrabatt på cirka 12% sist jeg kjøpte ny bil, men "forhandlet" ikke noe mer utover dette. Gikk jeg glipp av mange tusen kroner spart?

Hvor utbredt, og frekt, er det å kjøre "sydentrikset" (late som at man går ut døra og ikke er interessert) hos bilforhandleren? Tar forbehold om useriøs nyhetskilde.

Snart kan det være slutt på å prute på ny bil | ABC Nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12% er allerede en god rabatt. Dette fikk jeg uten noe særlig press som første tilbud fra forhandler også. Etter det kommer det mest utstyr til (som jo også er pengeverdt). Ved bruktbilkjøp hos forhandler skal jeg som regel 20% ned.

Anonymkode: 02361...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vel ca samme rabatt gjennom firma til mannen på ny bil. Prøvde noe mer men skjønte fort at det ikke gikk så vi var også fornøyd med det, så litt på å kjøpe «utstillingsmodell» som var ca lik men ved p bestille helt ny fikk vi alt vi ville av tilbehør til bare litt mer enn utstillingsmodellen som manglet endel av det vi ønsket

Anonymkode: 35149...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig lite å hente på pruting på en ny bil. Kanskje du kan få med 18" vinterhjul i stedet for 17", men på nye biler er det lite å gå på. Unntaket er kanskje å prøve seg på utstillingsmodellen til en overligger, altså fjorårets modell som ikke har blitt solgt for de vil de ofte bli kvitt hvis de har de inne for å gjøre plass til de nye modellene.

Anonymkode: a5757...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er nybil vanskelig fordi markedet ikke fungerer. Men til vanlige tider: Prut så ørene flagrer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla har i fastpris. Selv hertz som bestilte 100.000 biler måtte betale samme pris som alle andre.

Synes det er en mye ryddigere måte å drive butikk på.

Anonymkode: 03b3b...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tesla har i fastpris. Selv hertz som bestilte 100.000 biler måtte betale samme pris som alle andre.

Synes det er en mye ryddigere måte å drive butikk på.

Anonymkode: 03b3b...e5c

"Selv Hertz"... ? :fnise: De burde jo ha betalt premium (og gjør det)  , mtp. at de er på kanten av konkurs og neppe har muligheten til å betale for seg uansett... 

Edit. Prut i vei TS! Snakk med så mange forhandlere du bare kan, og sett deg inn i import samtidig (sånn for å ha noen kort)

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hertz og Tesla har ikke en gang signert kontrakten ennå...

Anonymkode: 02361...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...