Gå til innhold

Diagnose mammaer 🤪

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det blitt så trendy og viktig å nå ha diagnoser f.eks atopisk eksem, melkproteinallergi eller gluten. Hver eneste mamma vlogger her ute beskriver barnet sitt med alder navn, og DIAGNOSER. Føler nesten mange lyver på seg diagnoser fordi de prøve kutte noe ut også «funket det» uten at legen faktisk diagnostiserer alle disse barna overalt. 

Anonymkode: 6bc8f...69c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det trendy å ha barn med cøliaki? For jeg ville ikke valgt det for barna mine. Likevel så fikk de det. Godt å vite at jeg er trendy da😂

(Det er forsåvidt viktig med den diagnosen ettersom senvirkningene av skadene på tarmen kan være alvorlige.)

Anonymkode: 0c42e...f1c

• Liker 14
Skrevet

Trendy med MPA? Er dessverre veldig den vanligste allergien blant babyer.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det blitt så trendy og viktig å nå ha diagnoser f.eks atopisk eksem, melkproteinallergi eller gluten. Hver eneste mamma vlogger her ute beskriver barnet sitt med alder navn, og DIAGNOSER. Føler nesten mange lyver på seg diagnoser fordi de prøve kutte noe ut også «funket det» uten at legen faktisk diagnostiserer alle disse barna overalt. 

Ikke drit deg ut nå, du vet åpenbart ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 1a4f4...076

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke drit deg ut nå, du vet åpenbart ikke hva du snakker om.

Anonymkode: 1a4f4...076

Følte du deg truffet? 🥰

• Liker 6
Skrevet

Trendy? Er vel mer det at flere får svar på problemer i dag enn tidligere. Før i tida ble veldig mange oversett pga manglende kunnskap. I dag følges man opp på en annen måte og får svar. 

• Liker 14
Skrevet
Jadzia skrev (4 minutter siden):

Trendy? Er vel mer det at flere får svar på problemer i dag enn tidligere. Før i tida ble veldig mange oversett pga manglende kunnskap. I dag følges man opp på en annen måte og får svar. 

Nei, det er trendy. Mange flere får svar/hjelp i dag enn før ja, og det er selvsagt supert! Men ikke prøv å si at 28/30 barn faktisk har en matallergi!! SÅ sinnsykt vanlig er det ikke. Da min sønn begynte i bhg i fjor spurte de om dette, og jeg svarte nei - han tåler alt. Vi har prøvd de fleste allergener hjemme og han er frisk. Ped.leder ble helt forundret og kommenterte «jøss. Vi har bare ett slikt barn til på avd». De er 30 barn og 28 er allergisk! Det er bullshit. Er en grunn til at en del barnehager krever legeerklæring for å ta hensyn til allergier. Alt for mange foreldre som tror ditt og datt. Matintoleranser er blitt trendy, forstå det den som kan.

Anonymkode: 569b6...ee7

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er trendy. Mange flere får svar/hjelp i dag enn før ja, og det er selvsagt supert! Men ikke prøv å si at 28/30 barn faktisk har en matallergi!! SÅ sinnsykt vanlig er det ikke. Da min sønn begynte i bhg i fjor spurte de om dette, og jeg svarte nei - han tåler alt. Vi har prøvd de fleste allergener hjemme og han er frisk. Ped.leder ble helt forundret og kommenterte «jøss. Vi har bare ett slikt barn til på avd». De er 30 barn og 28 er allergisk! Det er bullshit. Er en grunn til at en del barnehager krever legeerklæring for å ta hensyn til allergier. Alt for mange foreldre som tror ditt og datt. Matintoleranser er blitt trendy, forstå det den som kan.

Merkelig barnehage. Nå skal jeg ikke svare for hele barnehagen til guttungen. Men av 19 barn på hans avdeling, er han eneste med matallergi, melk. Samme på skolen. Av 23 elever, har en cøliaki og poden har melkeallergi. Resten tåler alt. Aldri opplevd at dette er et problem eller en trend 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og du tror det er normalen at 28 av 30 barn er meldt med allergi? Det er det ikke. 

Anonymkode: d6798...ba3

• Liker 5
Skrevet

Du har vel ikke allergier eller andre skavanker?

Anonymkode: 28a67...335

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Er det trendy å ha barn med cøliaki? For jeg ville ikke valgt det for barna mine. Likevel så fikk de det. Godt å vite at jeg er trendy da😂

(Det er forsåvidt viktig med den diagnosen ettersom senvirkningene av skadene på tarmen kan være alvorlige.)

Dette var tanken min og. Det er jo en grunn til at barn får diagnoser, og det er jo slik at de kan få korrekt behandling og potensielt slippe et liv med smerter, forsinkelser, utenforskap og lignende som de forskjellige diagnosene kan føre til. At det også settes fokus på enkelte diagnoser er jo bare flott. 

Personlig ble jeg overrasket over at barnet vårt hadde cøliaki, for internett har fortalt meg tidligere at slikt ikke diagnoseres på så små barn og at prøver sjeldent er korrekte, ofte falsk positiuv/negativ osv. Når vi startet utredningen dog var det veldig rett frem og enkelt, prøver måtte ikke tolkes opp og ned i mente fordi det var konkrete prøver for diagnosen og prøvene var så sterke at det ikke var noen tvil. Dette syns jeg kan komme bedre frem i dag, slik at andre med barn med langt større plager enn vår (lite symptomer men heftige prøver) slipper å "pines". 

Anonymkode: f32d8...e60

• Liker 2
Skrevet

Det er jo blitt trendy å selv sette diagnoser på seg selv og sine barn. Aldri har jeg sett så mange med diagnosen autisme. Virker som om den diagnosen bare blir slengt rundt omkring i hytt og pine.

Anonymkode: 5ef7e...4a4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo blitt trendy å selv sette diagnoser på seg selv og sine barn. Aldri har jeg sett så mange med diagnosen autisme. Virker som om den diagnosen bare blir slengt rundt omkring i hytt og pine.

Anonymkode: 5ef7e...4a4

Ingen ønsker å sette diagnosen autisme på barna sine for moros skyld og de som er diagnostisert er det av spesialister.

Anonymkode: 5b4d7...e03

• Liker 11
Skrevet

Som mor til et barn med epilepsi, autisme, psykisk utviklingshemming og atopisk eksem så skulle jeg for barnet sin del ønske å være helt utrendy. Det er veldig slitsomt for hele familien å være trendy. 

Anonymkode: 40f1c...818

• Liker 12
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan faker man cøliaki egentlig? Greit å vite siden jeg tydeligvis faker det. Ungene blir glade når de hører at de slett ikke har cøliaki, men at jeg bare ville være trendy👍 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan faker man cøliaki egentlig? Greit å vite siden jeg tydeligvis faker det. Ungene blir glade når de hører at de slett ikke har cøliaki, men at jeg bare ville være trendy👍 

Litt synd at du føler deg truffet, dette er jo ment mot alle disse menneske som ikke har gjort grundig utdredning hos lege. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hver eneste mamma vlogger her ute beskriver barnet sitt med alder navn, og DIAGNOSER. 

Hvilke vlogger er det egentlig du ser på?

• Liker 2
Skrevet

Det verste er jo at de tror det er kjempeinteressant for resten av verden at barnet deres har en eller annen diagnose, at de må vlogge om det. Drit i!

Anonymkode: aeecf...5af

• Liker 1
Skrevet
minister-mio skrev (2 minutter siden):

Hvilke vlogger er det egentlig du ser på?

Mødre vloggere på Snapchat oftest av den yngre garden. Og da er som oftest hvert eneste barn til annethvert barn som har diagnoser som de føler må nevne i en intro. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mødre vloggere på Snapchat oftest av den yngre garden. Og da er som oftest hvert eneste barn til annethvert barn som har diagnoser som de føler må nevne i en intro. 

Altså, det er ikke den Løvemamma-snappen du glor på, som er om/av foreldre med barn med spesielle behov, og så har du misforstått?

Kjenner meg ikke igjen i at det skal være trendy. Jeg kjenner ei med cøliaki og broren min tåler ikke nøtter. Og så er jentungen født prematur, da. Er det trendy nå som hun er to år, eller var det hennes 15 minutes of fame, tro? 🤔

I barnehagen er det en som er allergisk mot Kiwi. Og det er det.

Anonymkode: 74532...ef6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...