AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Del Skrevet 2. november 2021 Er det noen her som har erfaring fra Steiner Barnehagene? Etter mye diskusjon angående kosthold med barnehager, ser det ut som det nesten må bli Steiner på oss siden de er den eneste barnehagen her som serverer varm vegetarisk mat hver dag. Alle andre serverer jo BRØD x3 HVER DAG. Hva er det med Norge og brød. Det er jo en religion for mannen i gata jo 🙄 Anonymkode: 6aaa9...ca7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #2 Del Skrevet 2. november 2021 Hva med de som serverer kjøtt, fisk, frukt og grønt gjennom uka? De hadde jeg valgt. Har inntrykket av at et variert kosthold med ikke for mye av det gode på hverken det ene eller andre er best for barn i vekst. At man skal vite hva man gjør hvis man kjører et vegetarisk/vegansk kosthold. Ikke verdt sjansen. I barnehagen vår har de varmmat en dag og brødmat en annen dag, ellers må foreldrene lage matpakke. Jeg har lengtet etter mere mat, men har forstått det slik at det er utrolig mye jobb å forberede matserveringen i barnehagen, og at dette stjeler tid fra lek og pedagogikk? Men det er mulig private barnehager ala steiner klarer det bedre? Anonymkode: 83a2b...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #3 Del Skrevet 2. november 2021 Vet ikke hvordan det er med barnehage, men selv er jeg meget skeptisk til steiner-pedagogikk/skole. Anonymkode: e8118...586 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #4 Del Skrevet 2. november 2021 Sett deg inn i steinerpedagogikken før du søker deg inn iallefall. Du kommer til å lure på mange ting hvis det er maten du først og fremst kommer for 😉 Vi har ungene i steinerbarnehage. De har kun naturmaterialer å leke med, dagene er ganske rolige med lite aktiviteter utover frilek. En typisk dag for dem ser ca ut sånn; lek/frokost, utelek/innelek(delt opp i grupper, noen er inne og hjelper med matlaging som en del av pedagogikken), lunsj, eventyr/sangstund, lek inne, frukt, utelek ut dagen. Mange ressurssterke foreldre, mye ull i garderoben og lite/ingen skjermtid på ungene.(i barnehagen bruker de ikke skjerm i det hele tatt) Anonymkode: bf8f3...2af 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Del Skrevet 3. november 2021 Vi er storfornøyd med steinerbarnehagen til ungen vår! Vi er litt anti-skjerm, nokså kostholdsbevisste og har ikke tv, bruker mye tid på å ha med ungen på det vi voksne gjør når han ikke leker for seg selv. Har ikke sansen for det mest okkulte greiene med steinerpedagogikk, men veldig sansen for tankene om å la barn være barn så lenge som mulig også vil de lære seg det meste etterhvert. Synd med foreldre som ikke setter seg godt inn i hva Steinerbarnehage er. Her i barnehagen til sønnen har vi fått inn 1 forelder som ikke har visst noe annet enn at det er veganer-mat, mens sønnen ser på Paw Patrol dagen lang, tydeligvis og kommer i barnehagen med Disney-klær og Paw Patrol klær og er hyper fordi (innbiller jeg meg..) han har for mye skjermtid. Det er dårlig påvirking på de av barna som faktisk lever rolige liv med bevisste foreldre... Så tenk deg nøye om før du melder ungen din - er du en god steinerbarnehagemammakandidat? Anonymkode: b62af...6f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi er storfornøyd med steinerbarnehagen til ungen vår! Vi er litt anti-skjerm, nokså kostholdsbevisste og har ikke tv, bruker mye tid på å ha med ungen på det vi voksne gjør når han ikke leker for seg selv. Har ikke sansen for det mest okkulte greiene med steinerpedagogikk, men veldig sansen for tankene om å la barn være barn så lenge som mulig også vil de lære seg det meste etterhvert. Synd med foreldre som ikke setter seg godt inn i hva Steinerbarnehage er. Her i barnehagen til sønnen har vi fått inn 1 forelder som ikke har visst noe annet enn at det er veganer-mat, mens sønnen ser på Paw Patrol dagen lang, tydeligvis og kommer i barnehagen med Disney-klær og Paw Patrol klær og er hyper fordi (innbiller jeg meg..) han har for mye skjermtid. Det er dårlig påvirking på de av barna som faktisk lever rolige liv med bevisste foreldre... Så tenk deg nøye om før du melder ungen din - er du en god steinerbarnehagemammakandidat? Anonymkode: b62af...6f4 Snakk om å dømme barn i er en lav sko. Anonymkode: 593be...e8c 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Del Skrevet 3. november 2021 Over*^ Anonymkode: 593be...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 3. november 2021 #8 Del Skrevet 3. november 2021 Steinerbevegelsen er en sekt. Vil du at barna dine skal bli sektmedlemmer så værsågod. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Del Skrevet 3. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Snakk om å dømme barn i er en lav sko. Anonymkode: 593be...e8c Det var jo ikke et eneste godt argument imot hva jeg sa? Eller mener du at det ikke gjør noen forskjell på om barn vokser opp foran en tv-skjerm med hypre og stressende tv-programmer, eller om de vokser opp i rolige omgivelser med rolige og bevisste foreldre? Tror du det gjør noen forskjell om man er litt kostholdsbevisste eller om det er fritt fram for alt? Anonymkode: b62af...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var jo ikke et eneste godt argument imot hva jeg sa? Eller mener du at det ikke gjør noen forskjell på om barn vokser opp foran en tv-skjerm med hypre og stressende tv-programmer, eller om de vokser opp i rolige omgivelser med rolige og bevisste foreldre? Tror du det gjør noen forskjell om man er litt kostholdsbevisste eller om det er fritt fram for alt? Anonymkode: b62af...6f4 Du er jo kjempe dømmende. Du vet vel ikke hvordan kostholdet eller skjermtiden til barnet du dømmer. Du bare antar det ene og det andre. Anonymkode: 332d7...ca2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Del Skrevet 3. november 2021 59 minutter siden, AnonymBruker said: Du er jo kjempe dømmende. Du vet vel ikke hvordan kostholdet eller skjermtiden til barnet du dømmer. Du bare antar det ene og det andre. Anonymkode: 332d7...ca2 Jeg kan garantere deg at jeg ikke bare antar at barnet er hypert og stressa sammenligna med de andre barna i avdelinga. Om det er direkte pga Paw Patrol og Disney-klærne vet jeg ikke, men mistenker en sammenheng. Lite bevisste foreldre som ikke er nøye på hvilke påvirkninger ungen får. Klart sånt viser seg i atferden til barnet. Noe annet hadde vært rart. Anonymkode: b62af...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123 eller noe Skrevet 3. november 2021 #12 Del Skrevet 3. november 2021 Åh nei, Paw Patrol og Disney, krise å la barnehageungen sin bli sett i noe slikt! Best å bare kle dem opp i klær fra boder fra alternative krystallfestivaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #13 Del Skrevet 3. november 2021 Noen barn er mer hypre enn andre, helt naturlig. Og mange av disse blir roligere av å få "brukt opp" det hypre på disney. Jeg ville unngått Steiner ene og alene fordi foreldrene i det systemet er så opptatt av å dømme andre. Anonymkode: af660...4d0 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Del Skrevet 3. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: mens sønnen ser på Paw Patrol dagen lang, tydeligvis Anonymkode: b62af...6f4 Hvordan vet du dette? Det går an å ha klær med paw-patrol eller andre figurer fra skjermen uten å se på det "dagen lang". Denne steinerfilosofien om hvilke klær og farger man kan bekle seg med etterlater en vond smak i munnen. Anonymkode: 83a2b...ab2 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #15 Del Skrevet 3. november 2021 Jeg har vært litt facinert over steiner og tror steinerskole/barnehage kan passe godt for noen, men ikke alle. NRK-serien "de utvalgte barna" forteller jo skrekkeksempelet. Tror ikke det er slik i Norge på langt nær, men en svak pekepinn på hvordan det skal være. På skolen er det mye farger, åndelighet, ro, grasiøse bevegelser, selvstendighet? Ikke alle barn passer inn der. Anonymkode: 83a2b...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #16 Del Skrevet 3. november 2021 Nei fy søren, bare steiner får meg til å brekke meg, spesielle folk på en negativ måte😠 Anonymkode: 706a8...534 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #17 Del Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hva med de som serverer kjøtt, fisk, frukt og grønt gjennom uka? De hadde jeg valgt. Har inntrykket av at et variert kosthold med ikke for mye av det gode på hverken det ene eller andre er best for barn i vekst. At man skal vite hva man gjør hvis man kjører et vegetarisk/vegansk kosthold. Ikke verdt sjansen. I barnehagen vår har de varmmat en dag og brødmat en annen dag, ellers må foreldrene lage matpakke. Jeg har lengtet etter mere mat, men har forstått det slik at det er utrolig mye jobb å forberede matserveringen i barnehagen, og at dette stjeler tid fra lek og pedagogikk? Men det er mulig private barnehager ala steiner klarer det bedre? Anonymkode: 83a2b...ab2 Har dessverre aldri hørt om en sånn barnehage. Vår gikk i steinerbarnehagen, med økologisk vegetarisk varmmat hver dag. Vi er ikke vegetarianere, men klarer jo å få i ungen kjøtt og fisk utenfor barnehagen. Alle vennene våre som har barn i vanlige barnehager forteller om brødmat, brødmat, brødmat, litt pasta, litt grøt, og mer brødmat. Jeg ønsker ikke at mitt barn skal spise brødmat hver dag. Anonymkode: 7c4ef...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #18 Del Skrevet 3. november 2021 Sjekk ut når de har stengt igjennom året og hvilke åpningstider som gjelder.. vi valgte bort steinerbarnehage fordi den hadde stengt påske, flere uker om sommeren, høstferie, og jul. (Mulig vinterferie også, husker ikke..) den barnehagen vi har serverer varmmåltid tre dager i uka (mat fra bunnen) i tillegg til at barna kan velge mellom brød, knekkebrød eller havregrøt til frokost. Ellers blir det servert oppkuttede grønnsaker eller frukt ved alle måltider. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Anonymkode: 37c70...a7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 3. november 2021 #19 Del Skrevet 3. november 2021 Rudolf Steiner var en kar som hadde meninger om det meste og skrev hyllemeter med bøker om hvordan man skal gjøre alt fra grønnsaksdyrking til teater. Felles for alt er at han bare fant det opp underveis, forskning og fakta var ikke involvert. Ta med det i beregningen når du skal vurdere om du skal sende barnet ditt i steinerbarnehage. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hundejente Skrevet 3. november 2021 #20 Del Skrevet 3. november 2021 Gutten vår gikk i steinerbarnehage, var kjempefornøyde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå