AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #1 Del Skrevet 2. november 2021 Jeg fikk mensen 12 timer etter første pille med metformin, tok den på kvelden (850 gr) og en ny på 850 gr på morgenen, og noen timer senere fikk jeg mensen. Har ikke menstruasjon mer enn 2-4 ganger i året (pcos). Kan dette bety at metforminen faktisk har en innvirkning allerede på den komplekse pcosen, eller er det bare en veldig stor tilfeldighet? Og ellers, hva var dine erfaringer? Må gå på de i minimum 6 måneder før jeg får videre hjelp(andre eggløsningsstimulerende medisiner osv), har vært prøvere i 3 måneder før jeg fikk metformin. Anonymkode: 719a1...b6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 2. november 2021 #2 Del Skrevet 2. november 2021 Metformin er en langtidsvirkende medisin som skal hjelpe kroppen med eggløsning. At du fikk mensen 12t etter du begynte på metformin er nok helt tilfeldig. Mensen kommer rundt 2 uker etter eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. november 2021 #3 Del Skrevet 3. november 2021 Jeg har veldig god erfaring med metformin. Mener jeg kan takke medisinen for to av barna mine! Da jeg ble prøver første gang så hadde jeg lang p-pillebruk bak meg. Kroppen var helt i lage, og måned etter måned gikk uten noen særlig bedring. Hadde sjeldent eggløsning (muligens ikke i det hele tatt), rare blødninger og veldig ustabile sykluser. Ble lei etter 6 måneder og dro til en privat gynekolog. Hun ga meg pergotime for å stimulere eggløsning, men verken enkel eller dobbel dose hjalp der. Etter 1 år ble jeg henvist til Medicus via fastlegen min. Gynekologen på Medicus tok omtrent et blikk på meg (UL og noen blodprøver) og konstaterte pcos raskt. Sa at jeg hadde store hormonforstyrrelser og egentlig ikke hadde noe syklus. Jeg fikk primolut for å starte mensen, og metformin som jeg skulle ta hver dag. Økte opp til 1500mg fra uke tre. Metforminen gjorde underverker for meg og kroppen ble (tydeligvis) ny. Jeg fikk EL bare etter få uker og den ble jeg jammen gravid på også. Så bare halvannen måned etter at jeg hadde vært på time hos Medicus så sto jeg med positiv g-test. Temmelig sjokk! Det gikk en del år før vi var klare for søsken, og i mellomtiden hadde jeg ikke gått på hormonprevensjon (aldri mer!!) og ikke tatt medisiner. Og syklusen min var ikke helt god (men det bryr man seg jo ikke om som ikke-prøver). Den var lang med kanskje 50 dager mellom hver mensen/blødning. Dette hadde jeg i bakhodet og allerede 6 måneder før vi tenkte å starte prøvingen så tok jeg kontakt med gynekologen igjen og fikk utskrevet metformin. Så dette tok jeg disse månedene, noe som resulterte i at syklusen min ikke var helt på bærtur da vi faktisk ble prøvere. Jeg ble gravid i pp3! Ønsker deg masse lykke til fremover og håper medisinen hjelper deg like mye som meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå