Gå til innhold

(Medium) Jobber på et sykehjem hvor flere har forlatt jorden. Energier blir et problem for oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er stor forskjell på å merke energier/ha en spesiell aura, eller ha evner til å se forutse ting som kan skje og psykose kjære deg. Psykose er noe helt annet og veldig alvorlig. De hører gjerne stemmer, ser demoner og har vrangforestillinger. Når vi sitter 3stk fra jobb og ser på en skygge som går forbi oss på sykehjemmet, mener du da at vi alle er i en psykose? 🤨 ts

Anonymkode: 4e1ac...b36

Kjære deg... jeg tror du misforstod det jeg skrev. 

Anonymkode: 754d0...21d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjære deg... jeg tror du misforstod det jeg skrev. 

Ja jeg gjorde det🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et gammelt bilde en gang, tror det var fra 50 tallet. Var familiebilde tatt utenfor huset. På rekkverket på trappa sitter det en hvit skikkelse, umulig å se ansiktet, det er bare en hvit skikkelse. Ser også ut som han er litt framoverbøyd og holder i en stokk. En av de minste barna på bildet ser ikke i kameraet, men har snudd seg og ser mot skikkelsen. Hun som viste meg bildet sa at den gamle mannen som  i familien akkurat hadde gått bort. Så ja, jeg er ikke i tvil om at det er han.

Anonymkode: d2e04...b22

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (På 2.11.2021 den 20.41):

Ja, selvfølgelig. Personlig dro jeg på rave:)

Fikk vite at min oldemor og farmor døde på samme sykehjem som jeg jobber på og merker lyder, bevegelser. Men de døde rett bortforbi, ikke inni rommene hvor jeg merker lydene. Men kan det være en av de som søker kontakt? Selv om de døde på et av de andre rommene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fikk vite at min oldemor og farmor døde på samme sykehjem som jeg jobber på og merker lyder, bevegelser. Men de døde rett bortforbi, ikke inni rommene hvor jeg merker lydene. Men kan det være en av de som søker kontakt? Selv om de døde på et av de andre rommene? 

Trenger ikke å være det, men ja, det kan hende. 

De døde er energi og energi kan forflytte seg hvor de vil, såvidt jeg har erfart i hvert fall. 

Energiene som er på besøk fra den andre siden kan være hvor de vil, mens energien til de som ikke har gått over og som er såkalt jordbundne kan muligens bare holde seg på samme stedet - men de kan nok "flyte" fritt på stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men netter er stille og lyder blir tydeligere. Begynner du å tenke tanker om slike ting nattestid så er løpet kjørt. Til og med meg som ikke er særlig overtroisk forstår og vet at det er mer mellom himmel og jord og at noen sanser mer enn andre, men hjernen vår er også svært dyktig til å spille oss et puss og hvis noen er veldig opptatt med slike ting så 'høres og ses' ting overalt. At det knirker og knaker overalt på denne tiden av døgnet er ikke rart. Det har med temperaturforandringet i et hus, påvirker treverk og rør, varmen slås av/ned og temperaturfall ute. Stort sett er det ikke noe umormal aktivitet. Du er bare begynt å bli oppmerksom på det og som kjent; det vi fokuserer på blir det mer av.

Der det finnes flest spøkelser er i vårt eget hode, men hvilken form de 'spøkelsene'enn har tatt; si bare høyt; forsvinn! Det er med hjernen vi tenker  med hjertet vi føler, men med tungen vi styrer verden.

Endret av Lawyam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 1.46):

Så kjedelig å være et så lukket menneske som deg

Anonymkode: a7f9b...9ab

Det var jo et respektfullt og intelligent svar det der? Det var ikke ditt motsvar, for å si det sånn. 

Anonymkode: ffb68...f30

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid like overrasket over hvor håndlig og bastante folk er til det alternative. De som tror på det har gjerne opplevelser som "beviser" at feks mennesker ikke slutter å eksistere etter døden. 

De som ikke tror på sånt har faktisk ingen bevis for at slikt ikke finnes, men er likevel vanvittig bastante, og ikke minst hånlige og ofte direkte stygge mot andre som har et annet syn.

Anonymkode: 13086...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir alltid like overrasket over hvor håndlig og bastante folk er til det alternative. De som tror på det har gjerne opplevelser som "beviser" at feks mennesker ikke slutter å eksistere etter døden. 

De som ikke tror på sånt har faktisk ingen bevis for at slikt ikke finnes, men er likevel vanvittig bastante, og ikke minst hånlige og ofte direkte stygge mot andre som har et annet syn.

Anonymkode: 13086...dbc

Jeg tror på en mellomting  men det er ikke noe merkelig at noen reagerer når folk søker svar i 'det ukjente' FØRST når noe oppstår fremfor å sjekke ut naturlige årsaker først.  Jeg synes ikke dere som ser verden fra 'et annet perspektiv' er svært mye hyggeligere heller, selv om det preikes mye 'lys og kjærlighet'.  Det hadde vært fint om selvinnsikt var tilstedeværende. Det sparer hvertfall en skeptiker oss for. 

Endret av Lawyam
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (2 timer siden):

Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men netter er stille og lyder blir tydeligere. Begynner du å tenke tanker om slike ting nattestid så er løpet kjørt. Til og med meg som ikke er særlig overtroisk forstår og vet at det er mer mellom himmel og jord og at noen sanser mer enn andre, men hjernen vår er også svært dyktig til å spille oss et puss og hvis noen er veldig opptatt med slike ting så 'høres og ses' ting overalt. At det knirker og knaker overalt på denne tiden av døgnet er ikke rart. Det har med temperaturforandringet i et hus, påvirker treverk og rør, varmen slås av/ned og temperaturfall ute. Stort sett er det ikke noe umormal aktivitet. Du er bare begynt å bli oppmerksom på det og som kjent; det vi fokuserer på blir det mer av.

Der det finnes flest spøkelser er i vårt eget hode, men hvilken form de 'spøkelsene'enn har tatt; si bare høyt; forsvinn! Det er med hjernen vi tenker  med hjertet vi føler, men med tungen vi styrer verden.

Jeg kan si deg det at det kjære du at ddtte her ikke bare knirkelyder. Lydene jeg snakker om er steg/skritt og subbing i gangene. Jeg kan med mitt blåtte øyne se bevegelsene under døra (der det er et gløtt av gjenskinn ut). Det var ordentlig bråk. Døra til naborommet går opp og igjen flere ganger. Dette er ikke innbilning men forstår at de som ikke har merket noe i livet kan tenke det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 1.17):

Nei. Tydelig at du ikke vet noe som helst. De døde har full mulighet til å gjøre seg bemerket fra den andre siden. 

Anonymkode: 3904f...902

Nå er det ikke meg du siterer,  men sånn for diskusjonens skyld: hvordan VET du at den døde er det vedkommende utgir seg for å være?
Jeg kan hevde at jeg er Maria Mena. En ond ånd kan hevde at den er din avdøde tante. Hvordan vet du hvem av oss som lyver, og om vi hele tatt lyver?

Anonymkode: 461f1...ccc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kan si deg det at det kjære du at ddtte her ikke bare knirkelyder. Lydene jeg snakker om er steg/skritt og subbing i gangene. Jeg kan med mitt blåtte øyne se bevegelsene under døra (der det er et gløtt av gjenskinn ut). Det var ordentlig bråk. Døra til naborommet går opp og igjen flere ganger. Dette er ikke innbilning men forstår at de som ikke har merket noe i livet kan tenke det. 

Du vet ingenting om hva jeg har opplevd i livet, men jeg er hvertfall klok nok til å fortelle deg at hvis du tror at VI vet hva som hendte og om det går noen igjen der - på et sted hvor vi ikke har vært og ikke vet hvor befinner seg så er det det mest fornuftige svaret du kan få her at vi ikke vet - og ikke at spøkelser fins.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå er det ikke meg du siterer,  men sånn for diskusjonens skyld: hvordan VET du at den døde er det vedkommende utgir seg for å være?
Jeg kan hevde at jeg er Maria Mena. En ond ånd kan hevde at den er din avdøde tante. Hvordan vet du hvem av oss som lyver, og om vi hele tatt lyver?

Anonymkode: 461f1...ccc

Der er jeg fullkomment enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overaktiv hjerne. Hjernen spiller flere puss og man tror det er virkelig selv om det ikke er det. 

Anonymkode: 2528a...faa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
visp skrev (På 2.11.2021 den 20.30):

Om noen går igjen vil nok sykehjemmet være siste sted de velger :) Vil tro det var trengsel for å komme seg ut.

Ikke noe man nødvendigvis velger selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe man nødvendigvis velger selv. 

Og med det forteller du at de er sendt av noen for å skremme de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Macro skrev (På 3.11.2021 den 2.34):

Dette er ikke frekt ment. Dere som tror eller har disse evnene som dere sier, går dere ikke rundt og er livredde hele tiden? Jeg kjenner jeg er superglad jeg ikke tror( eller er lukket). Jeg hadde ikke fiksa det rett og slett.

hvorfor skal man være redd? jeg og søsknene mine har hatt slike opplevelser hele livet (er ikke ts) Til alle som gjør narr. Søsknene mine har gode jobber og er helt normale mennesker. I slike tråder blir man beskyldt for å ha psykoser osv Ikke så rart få vil snakke om dette høyt. 

Anonymkode: df58d...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...