Gå til innhold

Erfaring med el-smerter?

Laura80

Anbefalte innlegg

Jeg har Alltid smerter ved eggløsning , og i et par dager før el. Skikkelig vondt. 
Denne måneden derimot ; jeg hadde positic el test i går kveld og positiv el test nå i morges. I går kveld ca like sterke streker, i dag var teststrek positiv. Tempen var skikkelig lav i morges. Livmortapp er åpen og myk. Litt elslim.

alt tyder liksom på at jeg har el i dag, men jeg har denne gang NULL smerter? Det er skikkelig uvant for meg for jeg har smerter ved Hver el, så enten er dette noe nytt eller så slipper ikke egget tross positiv test? 

og Hva er årsak til smerter ved el? Er det vanlig ? Er det noen som har smerter men så har el noen ganger Uten smerter ? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvordan du definerer smerter. 
Jeg merker at eggløsningen skjer tror jeg, eller at den har skjedd, eller er forstående. Kjennes som litt stikninger i/rundt eggstokkene. Ikke så ulikt hvordan det kjennes når jeg får mensen.

Men har aldri tenkt på det som smerter, og har aldri behøvd å bruke Paracet el. Det er veldig ulikt fra kvinne til kvinne har jeg lest, også at det kan variere hvor mye du kjenner fra en syklus til en annen. Om du er bekymret, er det kanskje sånn at du bør bestille time hos gynekolog?

Anonymkode: 2cd72...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hvordan du definerer smerter. 
Jeg merker at eggløsningen skjer tror jeg, eller at den har skjedd, eller er forstående. Kjennes som litt stikninger i/rundt eggstokkene. Ikke så ulikt hvordan det kjennes når jeg får mensen.

Men har aldri tenkt på det som smerter, og har aldri behøvd å bruke Paracet el. Det er veldig ulikt fra kvinne til kvinne har jeg lest, også at det kan variere hvor mye du kjenner fra en syklus til en annen. Om du er bekymret, er det kanskje sånn at du bør bestille time hos gynekolog?

Nei jeg er jo som sagt mer bekymret for at jeg IKKE kjenner noen smerter denne gang 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (8 minutter siden):

Nei jeg er jo som sagt mer bekymret for at jeg IKKE kjenner noen smerter denne gang 😅 

Ja, leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de fleste måneder har jeg mye smerter, andre er det kun murring. tror ikke det har så mye å si. min tolkning er mer at noen måneder er det mer irritasjon enn andre. 

på nhi står det "Årsak til smerten er ukjent, men man tror at væsken og/eller blodet kan skape irritasjon og smerte i bukhinnen." https://nhi.no/sykdommer/kvinne/menstruasjonsproblemer/egglosningssmerter/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (5 minutter siden):

de fleste måneder har jeg mye smerter, andre er det kun murring. tror ikke det har så mye å si. min tolkning er mer at noen måneder er det mer irritasjon enn andre. 

på nhi står det "Årsak til smerten er ukjent, men man tror at væsken og/eller blodet kan skape irritasjon og smerte i bukhinnen." https://nhi.no/sykdommer/kvinne/menstruasjonsproblemer/egglosningssmerter/

Ja har også lest at væsken kan skape irritasjon men også lest at selve folikkelen kan gjøre vondt rundt den før den slipper , altså når den er stor, like før det sprekker. Ikke vet jeg. Jeg har stort sett alltid hatt eggløsningssmerter så syns det er så rart denne gang, blir liksom usikker på om el virkelig er om hjørnet likevel . Savner de liksom 😅 Kan være tilfeldig som du sier 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå i dag tidlig er el murringene på plass så nå føler jeg meg tryggere på at el holder på å skje :) den kom noen timer senere enn normalt i forhold til positiv test. I morgen var også eltest blitt så vidt negativ igjen, hurra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...