Gå til innhold

Ble dumpet uten forklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datet en jeg møtte på nettet i ca. 4.mnd. I løpet av denne tiden klarte han å få meg til å stole på han mer enn nødvendig. Han skjemte meg bort med blomster hver gang vi møttes, gave, middager og mange (tomme) men fine løfter om framtiden vår sammen. Han oppførte seg helt som forelskede personer. Bildet mitt var alltid bakgrunnen på telefonen hans. Vi snakket i tlf hver natt før vi skulle legge oss. Han mente livet blir vanskelig uten meg og bekymret seg noen ganger om at jeg en dag skulle forlate han. 

sist gang vi møtte hverandre var hos meg. Han hadde med blomsterbukett som vanlig, jeg lagde lunsj. Vi spiste lunsj sammen. Hadde sex etterpå (ikke vår første gang), koste oss og alt føltes bra. 

etter at han dro fra meg den dagen ble han aldri den samme personen. Han åpnet ikke snappen min på flere timer. Vi hadde avtale om å ringes på kvelden, men det gjorde han heller ikke. Jeg ringte han et par ganger for jeg ble bekymret da dette var ikke likt han. Han svarte ikke men sendte meg en snap der han viser at han er med kompiser og koser seg. 

etter to dager uten å høre noe mer fra han ringte jeg han for å høre hva som har skjedd i stedet for å gå rundt å være bekymret for oss.  Han nektet at han ignorerte meg og mente han kommer aldri til å forlate meg. Han latet som ingenting. 

etter noen flere dager uten kontakt skjønte jeg at han ikke har lyst mer å ha kontakt. Jeg skrev han en mld der jeg ba han ringe meg for siste gang bare for å gi en forklaring på hva som har skjedd og etter det skal jeg aldri plage han mer. Han så meldingen uten å gi svar. 
ringte han senere flere ganger uten å få svar. 
jeg ble ganske såret og skrev igjen til han at det han gjør nå er ikke greit og at han krenker meg. Jeg tålte ikke mer og bare blokkerte han for å gå videre og glemme han. 

problemet nå er at jeg kan ikke gå over hva han gjorde mot meg. Føler han brukte meg fysisk og psykisk. Vet ikke om følelsene han hadde for meg og han pratet om var sant eller ei. Vet ikke om dette kan kalles en type krenkelse eller manipulering ? 

hva ville dere gjort? 
noe grunn jeg kan anmelde han for?

til slutt: jeg er veldig usikker om jeg vil gjøre noe mot han pga. alle de fine dager vi hadde sammen men samt. føler meg så liten som ble behandlet på denne måten. 

Anonymkode: 53932...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er ikke noe anmelde.

Blokker, slett og glem. Ikke annet å gjøre.

Anonymkode: 2aec3...b42

• Liker 19
Skrevet

Hvilket straffebud skal du anmelde på? Hva har han gjort av straffbar karakter?

Anonymkode: 4a775...34e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

hva ville dere gjort? 

til slutt: jeg er veldig usikker om jeg vil gjøre noe mot han pga. alle de fine dager vi hadde sammen men samt. føler meg så liten som ble behandlet på denne måten. 

Nei, selvsagt kan du ikke anmelde han. Hvor er vi på vei egentlig når slike spørsmål blir stilt i fullt alvor bare fordi et forhold har gått i dass på en kjip måte? 

• Liker 21
Skrevet

Anmelde? 

Av og til må man bare gå videre, man kan ikke tvinge frem ett svar. Stol på at det han gjorde var rett avgjørelse, hvis ikke det var riktig for han ville det ikke vert riktig for deg heller.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Datet en jeg møtte på nettet i ca. 4.mnd. I løpet av denne tiden klarte han å få meg til å stole på han mer enn nødvendig. Han skjemte meg bort med blomster hver gang vi møttes, gave, middager og mange (tomme) men fine løfter om framtiden vår sammen. Han oppførte seg helt som forelskede personer. Bildet mitt var alltid bakgrunnen på telefonen hans. Vi snakket i tlf hver natt før vi skulle legge oss. Han mente livet blir vanskelig uten meg og bekymret seg noen ganger om at jeg en dag skulle forlate han. 

sist gang vi møtte hverandre var hos meg. Han hadde med blomsterbukett som vanlig, jeg lagde lunsj. Vi spiste lunsj sammen. Hadde sex etterpå (ikke vår første gang), koste oss og alt føltes bra. 

etter at han dro fra meg den dagen ble han aldri den samme personen. Han åpnet ikke snappen min på flere timer. Vi hadde avtale om å ringes på kvelden, men det gjorde han heller ikke. Jeg ringte han et par ganger for jeg ble bekymret da dette var ikke likt han. Han svarte ikke men sendte meg en snap der han viser at han er med kompiser og koser seg. 

etter to dager uten å høre noe mer fra han ringte jeg han for å høre hva som har skjedd i stedet for å gå rundt å være bekymret for oss.  Han nektet at han ignorerte meg og mente han kommer aldri til å forlate meg. Han latet som ingenting. 

etter noen flere dager uten kontakt skjønte jeg at han ikke har lyst mer å ha kontakt. Jeg skrev han en mld der jeg ba han ringe meg for siste gang bare for å gi en forklaring på hva som har skjedd og etter det skal jeg aldri plage han mer. Han så meldingen uten å gi svar. 
ringte han senere flere ganger uten å få svar. 
jeg ble ganske såret og skrev igjen til han at det han gjør nå er ikke greit og at han krenker meg. Jeg tålte ikke mer og bare blokkerte han for å gå videre og glemme han. 

problemet nå er at jeg kan ikke gå over hva han gjorde mot meg. Føler han brukte meg fysisk og psykisk. Vet ikke om følelsene han hadde for meg og han pratet om var sant eller ei. Vet ikke om dette kan kalles en type krenkelse eller manipulering ? 

hva ville dere gjort? 

Det er forferdelig dårlig gjort av han, men det er lite du får gjort med et slikt menneske. Hva årsaken er får du heller aldri vite, noe forklaring du kan stole på kommer aldri. Heller ikke om dere hadde tatt den praten før det hele ble avsluttet. Da kommer det bare masse bortforklaringer. Min erfaring er at når de gjør slikt som dette, så ligger det andre ting bak. Alt fra psykiske problemer til at han har truffet andre. Det er bare å gå videre og blokkere han helt ut. Når han har gjort slikt og tråkket på deg er det heller ingen sjanse for at dere kan lykkes videre. Det er et enormt tillitsbrudd. Husk bare en ting det trenger ikke å ha noe med deg å gjøre i det hele tatt. Det er han som har et alvorlig problem med seg selv.

• Liker 8
Skrevet

Anmelde? Virkelig?

• Liker 14
Skrevet

Hva skal du anmelde han for? For å ikke vil være sammen med deg? 

Anonymkode: ce62d...07d

• Liker 14
Skrevet

Han fikk det han ville ha. Ha sex med deg. Så ghostet han deg. Han greide å lure deg til sengs. Er nok ikke straffbart. Du får komme deg videre. 
Han var dyktig. Overøste deg med oppmerksomhet og gaver. Og hentet inn gevinsten. 

Anonymkode: 77488...fe8

• Liker 5
Skrevet

Kan folk chille og ha litt medfølelse? Dere spør meg samme spm jeg stilte dere. Jeg er nok bare dypt såret som noe sånt slo meg i tankene. 
Jeg har fått svaret mitt. Takk for alle svarene folkens!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal være ærlig og si at jeg har vært i en noe lignende situasjon.
Etter 1 år med min kjæreste, så ble jeg ghostet over en periode og fikk så en melding om at det var slutt pga henne og at hun ikke klarte å gi meg det jeg fortjente osv. 

Utrolig vanskelig å komme seg over det når man ikke får noen som helst forståelse for hva som har gått galt og hvorfor vedkommende ikke vil være sammen med deg. Vært mye lettere å takle om de sa noe slemt, eller omså bare sa at de ikke var tiltrukket av deg eller noe lignende. 

men nei, det er ingenting å anmelde. Et forhold er intet annet enn en sosial kontrakt, og så lenge vedkommende ikke har brutt en straffelov, så er det ingenting som politiet/retten har noe med, eller som de kan påvirke på noen som helst måte. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan folk chille og ha litt medfølelse? Dere spør meg samme spm jeg stilte dere. Jeg er nok bare dypt såret som noe sånt slo meg i tankene. 
Jeg har fått svaret mitt. Takk for alle svarene folkens!

Det går bra. Du finner noen mye bedre neste gang. Tapere som han holder ikke lenge. Når han er 50 sitter han der ensom og alene. 

Anonymkode: 77488...fe8

• Liker 6
Skrevet

Du ble utsatt for et godt gammeldags rævhøl som brukte deg.

Kommer til å svi i hjertet og hodet en stund. Det kommer til å gå over og du vil få det bedre🙂.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han skjemte meg bort med blomster hver gang vi møttes, gave, middager og mange (tomme) men fine løfter om framtiden vår sammen. Han oppførte seg helt som forelskede personer. Bildet mitt var alltid bakgrunnen på telefonen hans. Vi snakket i tlf hver natt før vi skulle legge oss. Han mente livet blir vanskelig uten meg og bekymret seg noen ganger om at jeg en dag skulle forlate han. 

Kvinner hater jo sånn oppførsel. Alle ganger jeg har hat sånne følelser har jeg blitt avvist. 

Så ja kvinner fortjener å bli ghostet etter dette siden de avviser alle som har ektefølte følelser. Du gikk for han pga utseende. Synd. 

Anonymkode: 83dd1...cbf

Skrevet

Selvsagt kan du ikke anmelde han. Det er ikke forbudt å ghoste noen. Men det er klart det er kjipt. Ta tiden til hjelp ts, så blir det bedre etterhvert. Brudd er tøft, og når man ikke får en forklaring på hva som gikk galt er det gjerne enda vanskeligere, for da kan man lete seg sprø etter en forklaring selv. Analysere alt som skjedde den siste dagen osv. Vært der selv, og det er ikke enkelt. Masse lykke til, ts. 

Anonymkode: 97382...1b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hva skal du anmelde han for? For å ikke vil være sammen med deg? 

Anonymkode: ce62d...07d

Kan jo anmelde for voldtekt som er standardveien for kvinner som vil ta hevn. 

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Nei, selvsagt kan du ikke anmelde han, hjelpes… 

4 måneder med intens kontakt og oppvartning er ganske lenge, høres ikke ut som han bare var ute etter sex. Skjønner det er kjipt og bli dumpa på denne måten, det kan jo skyldes mange ting - alt fra at det ble for intenst for raskt eller at han rett og slett har møtt en annen. Skjønner ikke hvorfor du skulle tenke og « gjøre han noe « , du vet jo ikke om han har såret deg bevisst engang. Han kan jo ha det drit kjipt. Ville egentlig ha rådet deg til ikke og mase, men heller gitt han litt space så kanskje du hadde fått en forklaring , men det er jo for sent når du har blokkert han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan jo anmelde for voldtekt som er standardveien for kvinner som vil ta hevn. 

…sa en mann som ikke hadde noen kvinnelige venner, slektninger, kolleger eller bekjente.

Jeg, derimot, inngår i mange kretser av kvinner i mange aldre og samfunnslag. Én gang i mitt lange liv har jeg hørt om en som anmeldte et overfall/voldtekt, men da med ukjent gjerningsmann, altså at ingen person ble anklaget. Hun var alvorlig psykisk syk.

Anonymkode: ad6e4...52f

• Liker 3
Skrevet

Han er en drittsekk, men det er ikke ulovlig. At du er «djupt såra og vonbroten» gjør da ikke hans oppførsel til noe kriminelt.

Sett en strek over dette, og ikke bruk mer energi på han.

Anonymkode: 26a1c...696

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner at dette oppleves veldig tungt for deg, og det er særdeles dårlig gjort av ham å ikke gi deg noen form for forklaring rundt hva som har skjedd. Det beste du kan gjøre for deg selv er likevel å gå videre med hevet hode, og å forsøke å ikke bruke mer energi på å finne ut «hva som gikk galt». Det funka ikke, end of story. Kanskje har han møtt noen andre, kanskje har han et enormt rusproblem han skjulte fra deg, kanskje brukte han deg kun for sex - saken er at uansett årsak så funka det ikke, og du er fri til å leve livet ditt videre og å potensielt møte noen du kan bli lykkelig med. Det er fort gjort å bli for opphengt i «closure», men det er et falskt premiss for lykke. Du blir ikke nødvendigvis mer lykkelig av å vite at han ikke likte deg likevel. Gi deg litt tid til å sørge, også må du bare se framover.

Anonymkode: be96f...751

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...