AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #21 Del Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være vanskelig å treffe på EL med ustabile sykluser, det kan også være at du ikke har eggløsning i det hele tatt, og det kan være lutealfasen blir for kort. Det kan være kroppen forbereder seg på EL og du får alle symptomene, pluss positive tester, men så slipper ikke egget likevel. Tror det kun er temping som kan bekrefte EL, testene sier bare at kroppen er klar for EL. Jeg har lest et par artikler det det står at det er normalt med kluss i de tre første syklusene etter medisinsk abort, men at det er svært sjelden med varig nedsatt fruktbarhet. Uansett så kan stress også påvirke syklusen, og det virker som du stresser en del nå. Noe som er veldig forståelig, kanskje du kan høre med fastlegen om henvisning til gynekolog? Jeg fikk det tre måneder etter MA pga smerter i eggstokkområdet og fare for infeksjon, noe som var veldig nyttig. Det burde være bedre oppfølging etter en abort, det er en vanskelig prosess. Jeg ble gravid syklusen etter gynekologtimen Anonymkode: 3271e...4e8 Ja, du har rett i at jeg stresser. Skal til gynekolog neste uke. Hadde også veldig smerter i eggstokkområdet i august, så vond at jeg brukte Paracet i en uke. Dro på legevakten en kveld det var uutholdelig vondt, men det var ingen infeksjon. Får se hvordan denne syklusen blir, er på dag tre av mensen nå. Skal begynne å teste med el-tester hver dag fra og med mandag tenker jeg, siden noen sykluser har vært korte vil jeg ikke gå glipp av el. Gynekolog på tirsdag, forhåpentligvis kan han se om jeg har få eller mange egg. Kan man også se om eggløsning har vært eller snart skjer? Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #22 Del Skrevet 6. november 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Ja, du har rett i at jeg stresser. Skal til gynekolog neste uke. Hadde også veldig smerter i eggstokkområdet i august, så vond at jeg brukte Paracet i en uke. Dro på legevakten en kveld det var uutholdelig vondt, men det var ingen infeksjon. Får se hvordan denne syklusen blir, er på dag tre av mensen nå. Skal begynne å teste med el-tester hver dag fra og med mandag tenker jeg, siden noen sykluser har vært korte vil jeg ikke gå glipp av el. Gynekolog på tirsdag, forhåpentligvis kan han se om jeg har få eller mange egg. Kan man også se om eggløsning har vært eller snart skjer? Anonymkode: 90101...33e Så bra du får oppfølging! De kan se på UL hvor lenge det er til EL, gynekologen jeg gikk til traff helt presis, noe som var ganske fascinerende. Lykke til! Anonymkode: 3271e...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #23 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra du får oppfølging! De kan se på UL hvor lenge det er til EL, gynekologen jeg gikk til traff helt presis, noe som var ganske fascinerende. Lykke til! Anonymkode: 3271e...4e8 Så bra! Kan en gynekolog også se om eggløsning skjedde forrige syklus? Men siden du skriver at gynekologen du gikk til så helt presis når du skulle ha eggløsning; ble du gravid den syklusen? Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #24 Del Skrevet 6. november 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Så bra! Kan en gynekolog også se om eggløsning skjedde forrige syklus? Men siden du skriver at gynekologen du gikk til så helt presis når du skulle ha eggløsning; ble du gravid den syklusen? Anonymkode: 90101...33e Det tror jeg ikke de kan, men det skader jo ikke å spørre. Jeg ble ikke gravid etter den første gangen jeg fikk eggløsning bekreftet hos gynekolog, men syklusen etter. Den endte i SA i uke 7. Var på nytt hos gynekolog i høst, og da ble jeg gravid samme syklus. Krysser fingrene for at den spiren sitter Anonymkode: 3271e...4e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #25 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det tror jeg ikke de kan, men det skader jo ikke å spørre. Jeg ble ikke gravid etter den første gangen jeg fikk eggløsning bekreftet hos gynekolog, men syklusen etter. Den endte i SA i uke 7. Var på nytt hos gynekolog i høst, og da ble jeg gravid samme syklus. Krysser fingrene for at den spiren sitter Anonymkode: 3271e...4e8 Håper det går bra for deg denne gangen! 🤞 Så du har gått til gynekolog bla for å få svar på nøyaktig når du skulle ha eggløsning? Jeg har eggløsning neste uke, og skal til gynekolog tirsdag. Så håper jeg får samme presise svar som deg. Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #26 Del Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det tror jeg ikke de kan, men det skader jo ikke å spørre. Jeg ble ikke gravid etter den første gangen jeg fikk eggløsning bekreftet hos gynekolog, men syklusen etter. Den endte i SA i uke 7. Var på nytt hos gynekolog i høst, og da ble jeg gravid samme syklus. Krysser fingrene for at den spiren sitter Anonymkode: 3271e...4e8 Håper det går bra for deg denne gangen! 🤞 Så du har gått til gynekolog bla for å få svar på nøyaktig når du skulle ha eggløsning? Jeg har eggløsning neste uke, og skal til gynekolog tirsdag. Så håper jeg får samme presise svar som deg. Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #27 Del Skrevet 7. november 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Håper det går bra for deg denne gangen! 🤞 Så du har gått til gynekolog bla for å få svar på nøyaktig når du skulle ha eggløsning? Jeg har eggløsning neste uke, og skal til gynekolog tirsdag. Så håper jeg får samme presise svar som deg. Anonymkode: 90101...33e Jeg ble henvist pga to SA og en MA. Gynekologen sjekket hvordan eggstokkene så ut med innvendig UL og så at det var EL på gang. Hun brukte en målefunksjon i programmet for å estimere størrelsen og da beregne når egget skulle slippe, samme teknikk som de bruker for å måle et foster for å estimere termin. Men de kan jo ikke se om egget faktisk slipper, da må du vel ta blodprøver etterpå eller drive med temping. Gynekologen du skal til har sikkert god peiling, det virker som at vi absolutt ikke er alene med denne typen bekymring eller problemer. Hadde bare den offentlige oppfølgingen etter en abort vært bedre så kunne vi i hvert fall fått bekreftet at alt var ok etter aborten, i stedet for å gå og vente og bekymre seg i lang tid Anonymkode: 3271e...4e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #28 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 7.11.2021 den 13.42): Jeg ble henvist pga to SA og en MA. Gynekologen sjekket hvordan eggstokkene så ut med innvendig UL og så at det var EL på gang. Hun brukte en målefunksjon i programmet for å estimere størrelsen og da beregne når egget skulle slippe, samme teknikk som de bruker for å måle et foster for å estimere termin. Men de kan jo ikke se om egget faktisk slipper, da må du vel ta blodprøver etterpå eller drive med temping. Gynekologen du skal til har sikkert god peiling, det virker som at vi absolutt ikke er alene med denne typen bekymring eller problemer. Hadde bare den offentlige oppfølgingen etter en abort vært bedre så kunne vi i hvert fall fått bekreftet at alt var ok etter aborten, i stedet for å gå og vente og bekymre seg i lang tid Anonymkode: 3271e...4e8 Var til gynekolog i dag. Ble gjort akkurat som du skriver over her; sjekket eggstokkene og hvor mange eggposer/follikler jeg har denne syklusen. Er på dag 7 i syklusen, så fikk beskjed om at det kanskje var litt tidlig å måle. Men nei, jeg får visst tidlig eggløsning denne syklusen. Det ene egget er godt på vei, 17mm ble det mål til. Gynekologen sa at jeg vil sannsynligvis ha eggløsning om 1-3 dager. Ble jo litt overrasket, for det er tidlig i syklus og jeg har ikke fått slim enda. Om jeg får slim i morgen, er jeg kanskje en av de som får slim akkurat når eggløsningen skjer. Til å være 40, mente gynekologen det var veldig bra at jeg hadde ti eggposer, fem på hver side - og altså ett egg som er blitt valgt ut og snart er modent. Men har prøvd noen måneder, så har ikke store forhåpninger. Uansett, litt beroliget i og med at jeg har såpass mange egg, og at jeg kanskje lykkes etterhvert. Fikk beskjed om at egget vokser med 1-2 mm i døgnet, så tidligst om ca. halvannet døgn kan jeg forvente eggløsning. Da vil det vel være lite poeng i å ha sex i dag, og "bruke opp" sædceller" før eggløsning? Hvordan gjør dere andre det? Bedre å vente til i morgen? Fikk og beskjed om å teste med eggløsningstest i morgen, at det ikke var noe poeng i å teste i dag. Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. november 2021 #29 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan gjør dere andre det? Bedre å vente til i morgen? Fikk og beskjed om å teste med eggløsningstest i morgen, at det ikke var noe poeng i å teste i dag. Sex når EL-testen blir positiv er det beste. Skader sjeldent for folk å ha tidligere også, men ikke sikkert de soldatene vil 'være nyttige'. For EL kan ofte drøye litt lenger enn man tror. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #30 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 13.52): Mistet i juli, og måtte behandles med cytotec. Har prøvd å bli gravid igjen siden da, men ikke lykkes enda. I juli blødde jeg hver dag, selv om jeg hadde eggløsning i den måneden så ble de ikke noe prøving pga. blødning. I august hadde jeg eggløsning, i september vet jeg ikke da jeg ikke testet og ikke fikk slim. I oktober testet jeg og hadde slim i flere dager, og er rimelig sikker på at vi prøvde på noen av de fruktbare dagene. Om det ikke lykkes denne måneden heller, kan det ha noe med at jeg mistet å gjøre? At jeg er blitt mindre fruktbar? I prøveperiodene før denne siste, spottet jeg både før og etter mens, men det har ikke skjedd denne syklusen. Er det noen som har opplevd at det har tatt veldig lang tid å bli gravid igjen etter å ha mistet, og i så fall hva er forklaringen? Anonymkode: 90101...33e Hei TS. Leste innleggene, historien høres veldig lik ut som min. Er du gravid igjen ennå? Anonymkode: 244c6...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2022 #31 Del Skrevet 12. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei TS. Leste innleggene, historien høres veldig lik ut som min. Er du gravid igjen ennå? Anonymkode: 244c6...9dd Ja, er 8 uker nå. 😊 Anonymkode: 90101...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå