Gå til innhold

Band som du likte men som skuffet deg? Som ble dårligere og uinteressante?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Linkin Park. Dessverre. 

Kan også være enig i at Coldplay de siste årene ikke alltid har truffet blink heller. 

Ellers Alicia Keys. 

Anonymkode: 1f14b...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tamsi skrev (19 timer siden):

Nightwish ble aldri det samme etter Tarja. Jeg kan høre på de nyere vokalistene, men det kunne like gjerne vært et annet band.

Enig. Nyeste vokalisten er jo veldig bra, men det er rett og slett ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (19 timer siden):

I den litt mer metalliske sjangeren synes jeg Opeth og Ulver har tapt seg veldig.. førstnevnte nesten pop nå og sistnevnte en eller annen elektronikagreie, begge to var store favoritter på 90-tallet/tidlig 00 for min del

Det er veldig mange metallband særlig innen death/doom undersjangeren som ender opp med å bli snillere og snillere musikkmessig. Se: Anathema, Katatonia, Theatre of Tragedy, mange mange andre.

Noen snur jo på flisa da.

Paradise Lost har jo gått tilbake til death/doom igjen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magika_fra_Fyll skrev (På 3.11.2021 den 16.17):

I den litt mer metalliske sjangeren synes jeg Opeth og Ulver har tapt seg veldig.. førstnevnte nesten pop nå og sistnevnte en eller annen elektronikagreie, begge to var store favoritter på 90-tallet/tidlig 00 for min del

Enig i at Opeth har gått feil vei, men at de er "nesten pop"? 😅 Den progrocken de driver med nå er vel så langt fra popmusikk du kommer. Alle under førti år skyr den stilen som pesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 4.11.2021 den 12.11):

Det er veldig mange metallband særlig innen death/doom undersjangeren som ender opp med å bli snillere og snillere musikkmessig. Se: Anathema, Katatonia, Theatre of Tragedy, mange mange andre.

Noen snur jo på flisa da.

Paradise Lost har jo gått tilbake til death/doom igjen :) 

Det er interessant fenomen. Sikkert mange teorier om hvorfor det skjer. Jeg lurer på om synet på livet endrer seg, blir mer positiv med årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magika_fra_Fyll skrev (På 3.11.2021 den 16.17):

I den litt mer metalliske sjangeren synes jeg Opeth og Ulver har tapt seg veldig.. førstnevnte nesten pop nå og sistnevnte en eller annen elektronikagreie, begge to var store favoritter på 90-tallet/tidlig 00 for min del

Helt enig, var på mange Opeth konserter på tidlig 00-tall, og elsket de. Nå er det ikke bra. 

Tamsi skrev (På 3.11.2021 den 16.25):

Nightwish ble aldri det samme etter Tarja. Jeg kan høre på de nyere vokalistene, men det kunne like gjerne vært et annet band.

Kom hit for å si det samme 😭 

Anonymkode: ea308...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green Day. Elsket musikken deres, men de albumene som kom rundt 2011/2012(Uno, Dos, Tres?) var så dårlig. Og de har aldri klart å komme seg igjen. Føler de har blitt for gamle og musikken har blitt for kjedelig. 

Anonymkode: 9528e...585

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sally-Go-Round skrev (5 timer siden):

Det er interessant fenomen. Sikkert mange teorier om hvorfor det skjer. Jeg lurer på om synet på livet endrer seg, blir mer positiv med årene?

Ja det er rart.

Det er jo individuelle forskjeller, men at ganske harde metall band ender opp som pop er jo underlige greier. Noen gjør det kanskje for å slå gjennom kommersielt? (Anathema, etc). Andre har kanskje fått andre preferanser. Opeth f.eks var alltid progga og rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimo skrev (På 5.11.2021 den 16.51):

Enig i at Opeth har gått feil vei, men at de er "nesten pop"? 😅 Den progrocken de driver med nå er vel så langt fra popmusikk du kommer. Alle under førti år skyr den stilen som pesten. 

Nå er det jo en del proggete musikk som er relativt populært for tiden - som Tool og Mastodon.

Mastodon har også forandret seg veldig, i starten var de som et mer progga High On Fire, nå er de nærmest rock…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Red hot chili peppers 😭 et band jeg elsker for alltid for hva de betydde for meg i ungdommen med BSSM og Californication, men som siden ca By the way/Stadium arcadium har vært musikalsk intetsigende for meg. Håper inderlig at John Frusciantes tilbakekomst vil gjøre dem godt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma1984 skrev (9 timer siden):

Red hot chili peppers 😭 et band jeg elsker for alltid for hva de betydde for meg i ungdommen med BSSM og Californication, men som siden ca By the way/Stadium arcadium har vært musikalsk intetsigende for meg. Håper inderlig at John Frusciantes tilbakekomst vil gjøre dem godt! 

Enig! Mistet vel litt inspirasjon med mindre rus i systemet kanskje? 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder Anathema er jeg usikker på om det er de eller min smak som endret seg 😅

Nå har de uansett lagt opp, da. 

Jeg tror mest de artistene jeg elsket en periode hvor interessen dabbet av handlet om at jeg selv endret smak? 🤷‍♀️

Ah, prøver hardt å komme på noen.....

Jeg vil faktisk i full seriøsitet si Mariah Carey. Jeg synes fortsatt at de første albumene hennes, og sa særlig låtene på MTV live har en typisk «gospelfeel» og hadde høy kvalitet i popsjangeren. 

Men så kom hun med den Butterflygreia, kledde mer og mer av seg, og så Mimigreiene. 

Jeg trooooor det hadde å gjøre med at stemmen hennes var i endring og hun ikke lengre hadde kapasitet til å dra de helt sinnsyke låtene hun gjorde i tidlig 20 år. Og at hun samtidig ønsket en stor karriere.

Andre dro samme kort med langt større hell, for eksempel Madonna som gikk i dansegulvsjangeren og Britney som gav ut et følelsesladd album i likhet med Madonnas «Ray of light»(hette den det?). 

Mariah ville nok over i JLo land - eller egentlig være en slags Beyonce? 

Ja, det funket naturlig nok ikke da hun jo bestod av en grandios stemme i verdensklasse (i likhet med Whitney) men ikke typisk entertainermateriale. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (På 2.11.2021 den 14.45):

Det forstår jeg godt, og jeg er i grunnen enig i at senere album aldri ble helt det samme, og ja, det er vel derfor riktig å si at bandet tapte seg.

Ville bare få frem at innimellom kan band sjangle litt rundt, sånn Maiden og Sabbath begge har gjort :) 

For meg hadde Sabbath sin beste periode i Tony Martin-tiden. Har aldri kunnet utstå Ozzy sin kjedelige stemme, helt uten vibrato og feel.

De platene Tony Martin var med på er for meg legendariske og noe av det beste som kom ut av absolutt alt på den tiden. Headless Cross-albumet er for meg topp 5 av de beste av alt noensinne.

Anonymkode: 8b227...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg hadde Sabbath sin beste periode i Tony Martin-tiden. Har aldri kunnet utstå Ozzy sin kjedelige stemme, helt uten vibrato og feel.

De platene Tony Martin var med på er for meg legendariske og noe av det beste som kom ut av absolutt alt på den tiden. Headless Cross-albumet er for meg topp 5 av de beste av alt noensinne.

Anonymkode: 8b227...4cc

Er kjempefan av Tony Martin albumene selv, de er virkelig klassisk 80-talls heavy metal og har en helt utrolig atmosfære, særlig Headless Cross som også er et av mine absolutte favoritt album. :) 

Har også en dødskul eldre fetter som også foretrekker 80-talls Sabbath (tror han foretrekker Dio) så vi er i hvert fall tre :) 

Jeg liker vel egentlig både Martin, Dio og Ozzy :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tabris skrev (På 3.11.2021 den 16.30):

Bon Jovi. 

Jeg var superstor fan av dem på 90-tallet og syntes de hadde utrolig mye bra musikk. De klarte overgangen fra puddelrock til 90-tallet veldig bra, syntes jeg. Men jeg mistet interessen på begynnelsen av 2000-tallet da jeg syntes jeg hadde både hørt refrengene før og lest de samme tekstene tidligere. Det ble for mye repeat for meg. I tillegg til at Jon Bon Jovi har mistet mye av stemmen. At Richie Sambora forlot gruppa ble den endelige spikeren i kista for min del.

Men egentlig vet jeg ikke om det er de eller meg som har forandret oss mest. Kanskje jeg bare har vokst fra dem. Liker fortsatt det de ga ut på 80- og 90-tallet, da. Og It's My Life er vel det beste de har gitt ut på denne siden av 2000-tallet.

Helt enig. For meg er New Jersey legendarisk og Keep the Faith like bak. 

Monsteralbumet Slippery when Wet også selvfølgelig, men det er så ihjelspilt her at det bikker over i galskap.

Anonymkode: 8b227...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Er kjempefan av Tony Martin albumene selv, de er virkelig klassisk 80-talls heavy metal og har en helt utrolig atmosfære, særlig Headless Cross som også er et av mine absolutte favoritt album. :) 

Har også en dødskul eldre fetter som også foretrekker 80-talls Sabbath (tror han foretrekker Dio) så vi er i hvert fall tre :) 

Jeg liker vel egentlig både Martin, Dio og Ozzy :) 

Dio er mulig den mest legendariske av alle heavyvokalister med en helt ufattelig stemme. Det vil neppe komme noen av hans like ever. Mulig Dickinson, som har en enorm kraft i stemmen og en gudsbenådet vibrato. Dessverre er stemmen på hell, nå er det mye hyling og skriking på de høye tonene. Men for all del, det drar enda:-)

Anonymkode: 8b227...4cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nevne svenske Pain of Salvation her. De var inne på noe stort med The Perfect Element og Remedy Lane på tidlig 2000-tallet, men så gikk det bratt utforbakke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gruppe som nå hører historiebøkene til, men som kanskje også kan nevnes her siden man snakker om band som ble dårligere og dårligere, er The Stone Roses.

En glimrende debutplate, en dårlig oppfølger, og deretter fullstendig kaos og oppløsning.

Bedre kan det knapt gjøres. :tongue:

0_stone-roses.jpg

Anonymkode: df36b...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...